• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Japp, det känns som surt det här! Har inte mensen kommit till nästa helg så får jag ta kontakt med min läkare, och se vad han säger om situationen...
    Helgen som var nu var toppen, jag har festivalat och varit i god form! Cool

• Skrållan83

Jag börjar nu bli lite orolig och frustrerad. Idag är jag på mensdag 35 från förra mensen... och ingen ny i sikte. Tror ni det är värt att ringa läkaren imorgon för lite rådgivning? Eller kommer han bara säga "vänta några dagar till"?.... ååh, det är så jobbigt detta...

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-08 07:54:05 följande:

Skrållan83: Hur har det gått???

Eddam skrev 2010-07-08 08:29:20 följande:
    Jag säger samma Skrållan: Hur har det gått?
    Skrållan deppar... det blev ingen bejbis denna månad, igår kom mensen - och det med besked, har nog aldrig blött så här mycket. Känns som att det bara rinner ur mig. Helt klarrött är det också (vilket det inte brukar vara). Nåväl... bara att bita ihop, på lördag eller söndag kör jag igång med den andra pergotimekuren. Suck!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-08 10:12:47 följande:
    näääääää va tråkigt!!!  
    Förstår att det känns jobbigt, men känns det ändå inte lite bra att mensen kom så kan man släppa andra oroligheter... f'låt att det är lättare att säga, ta inte illa upp...
    Nya tag... snart snart ska vi plussa!!! heja på!!!
    Jag tar absolut inte illa upp. Jag förstår precis din tankegång. Visst är det skönt att mensen till slut kom... samtidigt som det känns riktigt surt. Men som du säger, snart plussar vi... snart är det våran tur!
  • Skrållan83
    MD77 skrev 2010-07-08 14:00:20 följande:
    Ledsen för din skull Skrållan...skönt att höra att du inte är helt uppgiven i alla fall, bara att "hoppa upp på hästen igen"
    Jodå, "upp på hästen" ska jag! Tungan ute
    Jag håller mina tummar och önskar dig all lycka. Hoppas att det går bra i Danmark, och att "storken kommer" med ett knyte snart!

Min gubbe peppade mig idag med att "Det är ju bra att du fick mens, då vet vi ju att din kropp fungerar som den ska!". Han är fin.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-07-09 13:02:51 följande:
    Skrållan: Vilken go karl du har!! Och han har ju helt rätt även om man inte riktigt vill tänka så utan hellre vill vara gravid.. Men snart så!

Sassa: Jag har fått en sån grym mensvärk och det spänner i tuttarna. Så jag tror att mensen kommer komma i morgon eller övermorgon. Det känns precis så.  Förra kuren fick jag en svaag mens 10 dagar efter ÄL och på söndag är det 10 dagar efter ÄL för denna omgång så jag tror inte det blev bäbis denna månad heller. När jag var gravid med sonen kände jag ju ingenting mer än lite mensvärk några dagar innan jag plussade. Så jag har gett upp hoppet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv och tjurar..
    Nej nej nej, du får inte ge upp hoppet! Inte ännu! Vi ska ju kämpa, tillsammans! Och bli gravida, samtidigt, alla här! ...fast lite får man tycka synd om sig, och lite får man tjura... men det måste gå över lika fort som det kommer.

Imorgon bitti drar jag till fjälls, och blir där 10-14 dagar. Ska vandra och ska på kalvmärkning. Kommer bli skönt att komma bort från civilisationen ett tag. Ha det skönt alla, kämpa på, så hörs vi snart igen!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-12 08:43:19 följande:
    Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!
    Ja, det var som konstigt det där med min ÄL och mens...Kanske att ÄL-stickorna visade fel? Eller så var det kroppen som inte var "i form"... Får se hur det blir denna gång. Har nu ätit klart den andra pergo-kuren. Denna gång ska jag gå och ta ett blodprov.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-07-14 10:50:00 följande:
    Jag är en IDIOT!!!!

Det var inte alls gravtest jag testade med det var ÄLtest!!!!!!!!!!! Jag var HELT säker på att jag bara tagit med mig gravtest men det hade jag visst itne alls. Så jag är inte alls gravid!!! Jag känner mig såååå dum!!!!! Skrikandes

Jag har BIM idag och blöder förfullt!!! Rynkar på näsan

Sassa: Ja visst är det hemskt när det blir neg. Men spännande att veta ju! Håller tummarna för dig!!
    Håll modet uppe!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-17 10:28:55 följande:
    Skrållan83: Welcome back, måste vart skönt med lite semester

Eddam skrev 2010-07-17 17:25:57 följande:
    Välkommen tillbaka Skrållan! Har du haft en bra semester?
    Tack tack! Det hinner hända mycket här i forumet på bara några dagar... mycket läsning att ta igen. Fjällsemestern var bra. Jag slappnade verkligen av. Nu har jag varit några dagar hemma, och imorgon bär det av på ny semester... IKEAshopping och några sköna dagar i stugan i Tornedalen. Tänker faktiskt inte så mycket alls på detta med mens, ägglossning och graviditet just nu. Känns skönt att "släppa" det ett tag. 
    Så... nu blir jag borta från "datavärlden" några dagar igen. Ha det gott alla, kämpa på och försök se framåt och håll det positiva humöret vid liv! 
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-20 20:12:02 följande:
    Jag har läst att man inte bör ta mer än 3st pergokurer i följd! Vad har ni hört???
    Min läkare sa att jag max kommer att få ta 3 pergokurer i följd. Sedan skulle han "hitta andra lösningar"... vi får se vad som händer.
    sassa07 skrev 2010-07-21 10:00:34 följande:
      Min mens kom i måndags em/kväll,(vid 18 tiden om jag ska vara exakt) hade ni räknat det som DAG 1???
    Jopp, jag hade räknat det som dag 1.
    Fjällräven skrev 2010-07-22 14:18:39 följande:
    Sassa07: Blev gravid på egen hand efter 10 mån. men fick MA, sen tog det det ett år till innan jag fick plus på stickan.
    Slutade med p-piller 1 jan 2007 och fick pergotime utskriver i okt 2008. Har pco, men det var redan konstaterat sedan länge tillbaka.
    Vad betyder MA?
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-23 20:30:06 följande:

Skrållan83: hur har det gått??? Skönt att "försvinna" lite å tänka på annat... ÄL???

Idag har jag börjat med andra kuren... nu jäklar ska här bli en semester bebis

Jag har ju som sagt tagit min andra pergokur för ca två veckor sedan. Ännu känner jag inte av någonting. Har inte ÄL-testat alls denna gång eftersom jag varit på resande fot så mycket sista veckorna (njuter av semestern), och jag tycker det känns bökigt att göra sådant när jag inte är på hemmaplan. Resandet har dock också resulterat i mindre sex = mindre chans för graviditet denna månad. Är hemma nu över helgen, på måndag åker jag iväg igen. Så det är verkligen otrolig lycka om det blir någon bejbis denna gång.
    Men ja, det är skönt att "försvinna" och tänka på annat. Jag känner mig mer avslappnad än vad jag gjort på väldigt länge.
  • Skrållan83
    mammaSöt skrev 2010-07-23 20:51:02 följande:
    Hej! Ätit pergotime 3 ggr. första försöket gav oss vår dotter som idag är 1 år, andra försöket blev jag gravid men missfall i vecka 6, och nu är jag gravid på 3:e försöket i vecka 4 eller 5. Pergotime fungerar alltså bra på mig :( (har pco)
    Grattis! Vad roligt!
    Skönt att höra att det fungerar för någon... det ger en lite mer hopp.
  • Skrållan83
    DubbelTrubbel skrev 2010-07-24 23:06:26 följande:
    Hejsan! 
    Ville bara kika in och berätta min lilla solskenshistoria!! Ni som börjat med Pergo, Ge  inte upp hoppet!
    Jag och sambon har försökt i 2,5 år.. fick pergo utskrivet för 3 försök i juni.. åt första kuren i slutet på juni och fick äl i början på juli. Plussade i måndags och går nu in i vecka 6! (5+1)
    Så går allt som det ska blir de bebis i mars =)
    Supergrattis åt dig också!
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-07-25 19:11:22 följande:
    Ja, GRATTIS till er som har blivit gravida!!

Fjällräven: Ja ligg i som bara den!

Här har jag en jäkla "mensvärk", i morgon är jag på dag 14 och då fick jag ÄL förra gången, håller tummarna att den ska komma samtidigt denna gång för på onsdag gifter vi oss så det skullle ju passa fint att bli gravid då! hihi
    Ooh, mitt i allt klämmer du ur dig att ni ska gifta er?! Grattis! Vad roligt! Hoppas att ni får en fantastisk dag! Och ja, det hade ju varit passande om det kom en liten bejbis 9 månader efter bröllopsdagen. Glad
  • Skrållan83

Jag fattar ingenting...
    Efter den förra pergotimekuren fick jag en massa symptom. Ömma bröst, halsbränna, svullen mage, trötthet osv. Mensen kom på dag 36.
    Efter denna pergokur känner jag ingenting! Verkligen ingenting. Och det verkar som om mensen har behagat att dyka upp idag, på dag 27. 10 dagar tidigare än förra gången.
    Hur kan det bli så olika?

Jag var till apoteket idag och skulle hämta ut nya pergotime (3e omgången). Men de var slut och restnoterade och hon visste inte när de skulle få in dem igen. Jag bad henne i kassan ringa till övriga apotek i stan, men de var slut där också. Bad henne ringa till grannstaden, men det var slut där med.
    Helt otroligt alltså... slut? Då blir det alltså en pergofri månad nu. Får se vad som händer.... Bör kanske ta kontakt med min läkare...

• Skrållan83

Ja, det är väldigt märkligt att pergotimen är slut precis överallt...
    Mm, jag deppar åter igen över att mensen kommit... Verkar aldrig bli någon bejbis i det här huset.
    Suck!

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-08-02 18:36:45 följande:
    Det kommer att bli en bebis i ert hus!!! Kan ni inte göra en bebis ute då
    Förstår att du deppar och det har du all rätt till att göra... Köp lite gott godis och
    kolla på någon bra film och bry dig bara om dig själv
    Snart är det våran tur....
    Ja, blir det ingen bejbis inne så får vi väl gå ut. Haha! Tungan ute
    Verkligen depp. Denna månad blir det ingen pergotime heller. Får se vad kroppen säger om det.
    Har sista semesterveckan nu, snacka jag ska njuta av den och bara ta hand om mig själv.
    Eddam skrev 2010-08-02 21:18:51 följande:
    Skrållan: Jag förstår precis hur du känner, som nån skrev, du är inte ensam.. Men det kommer bli våran tur! Snart!!!! Gråt och tjura en stund och kom igen sen. Det bukar funka bra på mig.. Men du har full förståelse från mig...
    Ang Pergotime så var det ju slut när jag hämtade ut det för nån månad sen oxå. Nu vet jag inte vart du bor men har du provat på dom olika apoteksmärkena? Här har vi flera olika apotek och dom kan ju inte kolla i varandras lager som dom kunde förut..
    Det finns två olika apotek var jag bor. Jag gick in på ena, och hon där kunde ringa till det andra apoteket och höra om deras lager - trots att det inte är samma bolag. Hon kunde även ringa till grannstaden och höra efter på de två olika apotek som finns där. Slut överallt.
    Så nu får jag väl blöda mig igenom den här mensen, och sedan hoppas på att jag får ÄL utan pergotime. Ska denna gång vara flitig med att göra ÄL-test.
  • Skrållan83

Livet kan svänga plötsligt. Jag och sambon har gjort slut, jag har flyttat ut.
    Plötsligt händer det... ojoj.
    Mitt liv är rätt rörigt just nu.

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-08-11 19:13:14 följande:
    Nej men oj!! Hur mår du??
    sassa07 skrev 2010-08-11 19:55:12 följande:
    VA??!! Verkligen jättetråkigt att höra
    Det är helt naturligt att ditt liv är rörigt just nu, du kanske ska vara lättad att du inte blev gravid med honom...
    Jag hoppas att du snart står på benen igen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att du har fina vänner som tar hand om dig, vi "cyber-friends" finns ju här oxå
    Känner du för att bara skriva av dig eller något annat så tveka inte att skriva av dig i denna tråden!
    Ta hand om dig! Stor Kram

ps. jag har faktiskt undrat vart du tog vägen...
    Med tanke på omständigheterna mår jag faktiskt helt okej. Jag har fina vänner och en fin familj som stöttar mig, och finns där för mig. Och ja, jag är verkligen lättad att vi inte blev gravid... Tänk att vara gravid och bryta upp, det hade inte varit roligt.
    Livet svänger fort. Idag ska jag iaf vara och titta på en lägenhet... bor just nu hemma hos en kompis.
    Livet är tufft!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??