• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Ja, det är väl lika bra att ta 14 dagar från den 29, så kommer du veta om det gick vägen den här gången eller inte. Har mensen inte kommit då så är det bara att testa påGlad 
    Håller tummarna att det går den här gången.

Själv sitter jag och deppar lite...inga äl-känningar eller äl på gång, är på dag 17, och säkerligen ingen mens sen heller vilket betyder att jag måste börja om från början...usch det tar ju sån tid...men som alltid så har jag inget val i det här fallet hellerGlad Bara att bita ihop och gilla läget.

Hoppas att det går bättre för er andra.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-05 21:19:12 följande:
    MD77: Man får deppa... men jag förstår att det känns tungt! Har du tagit ÄL test??? Men än finns hopp om att ÄL kan ske eller att mensen dyker upp!
    Du menar att du måste starta med "mens" tabletterna nu igen??? Kan man bara starta med dom eller måste man vänta på "rätt tid"??
    Jag har testat AC.. mådde skit illa!
    Jag testar varje dag fortfarande men ingenting och jag känner ingenting heller...men förhoppningsvis så kanske jag får mens ändå och kan börja med pergo igen. Om jag inte får mens på dag 30 så kommere jag kontakta läkaren och få primolutt utskrivet igen, jobbigt att börja om och all väntan tar snart kål på mig....
    Jag har ätit AC i 3 dagar nu och mår inte illa alls, förhoppningsvis kanske det ger någon bra effektGlad

Hoppas ÄL blir starkare så att du kan sätta igång tillverkningenGlad 
    Eddam skrev 2010-08-05 22:09:16 följande:
    Md77: Fortsätt att testa ett tag till du kan ju få en sen ÄL och börja knapra tabletterna sen..  Ingen idé att vänta ju.. Har du Primolut eller liknande "menstablett" utskrivet om som du kan hämta ut eller måste du till läkaren först?

Vad är AC?

Vad har ni andra haft för cyklar med Pergo, alltså hur långa?
    Jag har haft 22 och 28 dagar..
    Jag fortsätter ett tag till... Behöver bara ringa gyn så skriver hon ut Primolut. Min cykel var 25 dagar med Pergo.

AC är Agnus Castus/munkpeppar. Jag tyckte att det verkade bra så jag måste testa, är lite desperat så jag testar det mestaGlad

Här är lite info om AC:

Örten Agnus castus traditionellt använt vid: PMS, speciellt ömma bröst och/eller känslomässig obalans Trög eller ingen menstruation, mellanblödningar Ångest, oro, mild depression etc. pga. sköldkörtelobalans Ofruktsamhet, amningsbesvär Störd kvinnlig utveckling Tonårsakne Klimakteriebesvär Normalisera hormoner efter p-pillerbehandling Bröstmjölksstimulans 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-07 16:40:32 följande:
    MD77: Ja denna väntan e olidlig... men snart är det vi som plussar
    Tar du AC droppar??? Smakar ju inte direkt hallon... Hoppas att du mår bättre av dom! vart köpte du dina? Jag beställde från bodystore.se
     Jag har tagit det sen förra mensen så jag blandade det med pergotime, vet inte ens om man kan det??? men men nu e det gjort! Känns som om man testar allt för att få ett plus...
    Jag hoppasa att du har rätt, det börjar ta på psyket och jag har ändå inte försökt så länge...så det kan bli värre om jag har otur. Men nu ska jag vara positiv och snart är det vi som PLUSSAR!!! Glad

Jag tar dropparna och nej, de smakar verkligen inte hallonGlad Fick ett tips om att köpa tabletter, mycket enklare att ta 1 om dagen istället för en massa droppar. Köpte mina på bodystore också. Tabletterna kan man köpa här http://www.vitaminbutiken.se/vitex-agnus-castus-munkpeppar-extrakt-kosttillskott.html

Det finns en bra tråd här om just AC, läs lite där om du är intresserad. Jag frågade om man kunde blanda AC och Pergo, det här svaret fick jag: Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m51301873.html
    Vet inte vad som händer men det kan ju du svara på snart, antagligen inget farligt i alla fall.

Jag är som du, kan ta allt böra för att öka chanserna.

Hoppas att det blir ett plus den här gången!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-08 09:57:21 följande:
    Den tråden har jag oxå läst.. för jag ville veta om man kunde blanda AC å Pergo! Men just det inlägget fanns inte då, så jag körde på!
    Men nu blev jag alldeles svettig och nojig när du skrev så :-/
    Jag har försökt att läsa om man får blanda eller inte men jag har inte hittat någon info om att man inte får blanda!
    Jag fick inget bifogat papper om AC när det kom på posten! men jag har goolat lite...
    Oki vi får väl se vad som händer, jag hade ju 2 st ägg när jag va på VUL!!!
    Man vill ju göra allt för att öka chanserna och ibland tror jag att jag läser för mycket här på familjeliv... och funderar för mycket själv!!!!
    Nej då, var inte nojjig, jag tror inte att det är så farligt. Hade det varit så farligt så hade de ju skrivits mer om det.
    Tänk om du får två små eftersom att du hade två ägg! Det skulle väl vara kul...eller du kanske bara vill ha en i taget Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Gladsassa07 skrev 2010-08-08 20:19:38 följande:
    Tror jag inte skulle vara farligt... Jag äter oxå det, å har gjort det ett tag
    Nä vi skulle bara hem och köra på... I onsdags hade jag ÄL (tror jag) det visade så på stickan iaf, men igår visade det ingenting, ska man kanske ha det idag oxå då??? eller e chansen över???
     Surt, för mannen jobbar skift och e hemma runt kl 00.00

MD77: jo jag vet ju att det kan bli fler... Jag har ju en son på 6 år så det kanske funkar att ta hand om 2 på en gång Min e son e ju självgående!
    Fast jag hoppas ju på ett, men blir det fler så blir det... Så som man längtar efter detta plusset så känns det som att vilket som är välkommet!!!
    Har du känt någon ÄL??
    Ingenting...så nu hoppas jag bara att mensen kommer så att jag slipper börja om.
    Rynkar på näsan
    Hoppas verkligen att det går vägen för dig och att du får åtminstone ett barn nu
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-08-08 22:52:18 följande:
    Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??
    MD77: Nej vad tråkigt att du inte har fått någon äl än.. Vilken dag är du på nu?
    Det där AC verkar ju ha många bra fördelar.. Finns det några negativa/biverkningar?
    Vet ni varför man inte får blanda dom och Pergo? Blir effekten för stor eller?

Här har mina bröst svullnat upp och ena brötet ömmar och magen beter sig som att mensen skulle vara på väg. Brukar ha skum mage 1-2 dagar innan mensen men nu har det hållt i sig nån vecka. Tuttarna brukar jag inte känna något alls i, tror det är en härlig biverkning av Pergon.. Tror jag går på toa varje timme för att känna om mrnrn har kommit... MEEEN ingen mens än och ingen mer blodstrimma..
    Nu är det dag 21 så nu har jag gett upp, känner inget i magen heller så det är bara att hoppas på att mensen kommer inom 1 vecka så att jag kan köra igång med Pergo igen.

Jag har inte märkt av några biverkningar än, har bara ätit i 4 dagar. Men jag har hört att man kan få finnar, det verkar vara det enda tror jag. Ingen aning om varför man inte får blanda med Pergo...kanske för att det blir för mycket hormonpåverkande preparat ikroppen, men det väl inte vara dåligt eller Glad 

Hoppas verkligen att det ligger en liten där inne och gror, det skulle vara så kul! Håller tummarna som alltid!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-09 18:48:50 följande:

MD77: Jag vill ju inte låta neg. men om du ändå inte känner någon ÄL så hoppas jag för din skull att mensen kommer snart så att du kan börja med pergo direkt utan att ta "menstablett" (hette det Primolut???)

Igår kväll fick jag en depp-kväll, va riktigt ledsen
    Det tär så på psyket! Hur länge ska man stå ut egentligen...
    man räknar dagar, kollar äl, besök på gyn, sex e bara tråkigt just nu... det e så mycket hela tiden!!!
    Jag har seriöst funderat på om det räcker med ett barn... Min son vill ju gärna ha en bebis säger han... och undrar när pappas "fröer" kommer till mig... Vad ska man säga?? Självklart ska ju inte han bestämma om syskon men han har ju kompisar som har fått både ett och två syskon under dessa åren..

Du låter inte negativ, det är tyvärr så det är bara.
    Men hoppas på att mensen kommer snart, då blir jag glad igenGlad
    Det heter Primolut-Nor och är i princip samma som Provera.

Förstår att det måste kännas jobbigt. Jag som inte har försökt så länge börjar tycka att det är jobbigt... Hoppas verkligen att det går vägen och att du och din familj får ert efterlängtade barn.

Ibland vill man bara kunna trolla så att allt blir bra...men det går ju tyvärr inte...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-09 19:49:07 följande:
    Tack söta rara MD77, dina svar är alltid så enkla, raka å positiva   Förstår att det är jobbigt för dig med... men hur länge ska man orka... jo självklart tills det blir plus! Å det ska det banne mig bli snart oxå!!!
    Snart är det vi
    Klart att det är vår tur nu! I alla fall ni som hållt på i flera år... Vore konstigt annars Glad
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-09 20:32:26 följande:
    MD77: Kan inte äl komma sent då tror du, kankse så sent som dag 25-30 eller går de inte om de är så sent?

Här är jag på dag 4 av pergoknaprandet och jag har känningar i magen, som ständig molvärk, och det trycker upptill i magen också. Magen är lite småsvullen också. Var supertrött igår men slapp som tur var de idag på jobbet. Läser runt på nätet och såg om en tjej som hade upptäckt att hon fått äl på dag 9 redan och missat så nu börjar jag undra om jag med ska börja testa från dag 9 fast när jag sa detta till min bm så sa hon att jag inte ska testa förrän jag varit på vul på onsdag och det är ju dag 10 och chansen är ju inte så stor att det blir äl på dag 9 såklart men man oroar sig för de minsta grejerna just nu tycker jag.
    Det kan man säkert men eftersom att jag inte känner något så är det nog inte så. Kände av ÄL sist så det borde jag gjort nu med.
    Det skadar väl inte att testa dag 9, så du vet, fast å andra sidan så ska man väl ändå göra VUL innan man försöker föröka sigGlad

Hoppas det går bra
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-08-09 22:32:04 följande:
    Ljusgläntan: Jag fick äl på första kuren på dag 9. Var det inte Skrållan som oxåå fick det?? Min läkare sa att man vanligtvis fick äl på dag 9-13 om man åt Pergo på dag 3-7. Så börja testa så snabbt du kan..

-------------------------------------------------- -

Jag ska gravtesta i morgonbitti, är det neg då så ringer jag till min läkare och frågar vad vi ska hitta på här näst.. Jag har en känsla av att jag inte är gravid och att jag heller inte har haft ägglossning så att ingen mens kommer att komma... Men vi får se i morn..
    Åh vad spännande! Hoppas att vi får gratulera dig senare idag, det skulle vara så kul!Glad
    Hur många kurer har du ätit?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-11 19:42:24 följande:
    Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?

jag var på vul idag och hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??
    De kan som sagt växa så snabbt som 3 mm/dygn, i alla fall gjorde det när jag åt min första enkelkur.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??