• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Skrållan83 skrev 2010-07-02 05:04:09 följande:
    Precis samma inställning hade jag också när jag tog den första pergotimen, "Nu, nu jäklar blir det bejbisverkstad på riktigt!" Men ack så bedragen jag är.... Efter en orolig natt, sovit typ 3 timmar, så steg jag upp 04.30 imorse och gjorde det där grav.testet. Och som jag befarade - ingenting... det var så klart negativt. Jag känner mig (åter igen) så nedslagen! Var är den där mensen? Varför mår jag så illa, varför har jag så ömma bröst, varför har jag sådan halsbränna? Och så blir det negativt... suck!
    Fast det betyder väl att jag med gott samvete kan bli full på festival i helgen...!?
    Suck... jag känner för dig, man hoppas å hoppas!!!! bara tanken att vänta å börja om igen är så frustrerande...
    Skönt att du har en festival att se fram emot, å tänka på annat (svårt, jag vet) men nu kan du bli hur full du vill
    Men ändå märkligt att inte mensen har dykt upp, och att du har symptom...
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-01 21:30:22 följande:
    Jag har CB´s fertilitetsmonitor och deras digitala ÄL-test. Jag kör på det tunga artilleriet! Här ska inte missas någon ÄLGlad
    Gör du ÄL test nu???
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-04 15:14:43 följande:
    Japp, det känns som surt det här! Har inte mensen kommit till nästa helg så får jag ta kontakt med min läkare, och se vad han säger om situationen...
    Helgen som var nu var toppen, jag har festivalat och varit i god form! Cool
    Det gjorde du rätt i att festivala   
    Konstigt med mensen... tycker det är så typiskt att kroppen ska få sig ett spratt när man går å väntar på ex mens, börja med pergotime (för då va min mens 2V "försenad").. känns som om kroppen känner av minsta möjliga...

Hmm undrar lite om pergotime...
    (kan inte hitta något svar någonstans)

Växer äggen till sig på alla??? om inte hur kommer det sig i så fall???
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-05 21:06:06 följande:
    Sassa: Har du hittat någon ägglossning än?

Skrållan: Bra att du mådde bra i helgen!

Carolina: Är provera samma sak som Prmolut eller?

MD77: Hoppas det går bra i morgon! Vad är du på för dag?
    MD77: Hoppas att det går bra idag

Syskonmaking: Nope hittar ingen ÄL... Men jag har ju haft molandevärk i magen! Så jag inbillar väl mig att det är/varit ÄL, ska ju ta blodprov på fredag för att se om det varit ÄL! Snopet om det inte har vart det så har man gått å haft ont i magen...

Carolina36: Känner precis som dig... Jag har haft mens så jag har "bara" ätit pergotime!
  • sassa07

MD77: Vad roligt! Hoppas nu att det är positivt imorgon oxå... Beredd att åka nu??

Skrållan83: RING!! Så att du kan koppla av...

Igår va en dålig dag, ville bara skrika rätt ut... Längtar så tills detta är "över" (slut på all planering, måsten å oro)

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 08:53:48 följande:
    Jag måste vara beredd nu, har ju bestämt mig för att äntligen försöka bli mamma Glad 
    Klart det är lite pirrigt första gången men jag får med mig en kompis så det kommer att kännas lite bättre än att åka helt själv.
    jag håller tummarna för att det ska gå bra
    Skönt att kompisen följer med! Har du varit där och tittat innan??  
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 15:28:04 följande:
    Nej, aldrig varit där men hört mycket gott om Storkkliniken så det känns bra. Det enda som stressar och gör mig lite nervös är att jag ska få ÄL och att jag hinner ner! Mycket som ska stämmaGlad Får kanske mer klarhet imorgon när gyn ser om och hur snabbt mina ÄB växer. Vi funderar på att åka ner imorgon kväll men det visar sig efter VUL imorgon, skulle vara skönt att redan vara på plats när det är dags.
    Min önskan slog ju in sist så jag kanske ska passa på att önska igen...jag hoppas att mina ägg nu vuxit och blivit 17-18mm! Så, nu är det bara att vänta och se om det slår in Glad Får veta det kl. 12 imorgon.
    Jo det förstår jag att det måste kännas stressande och att man gärna vill vara på plats när det e dags
    Ska tänka på dig imon
    Jag tog 4 st ÄL-test förra veckan för jag hade otroligt ont/molande värk i magen men testerna visade ingenting så nu går man ju här å funderar om jag har haft ÄL eller inte. Blir knäpp!!!
    Testen va från Testlagret så jag vet inte om det är bra eller inte-billiga iaf :-/
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 20:09:13 följande:
    Tack! det kan behövas, lite tumhållning imorgon kl 12 Glad
    Jag har haft molvärk och känt mig uppblåst i ett par dagar nu, lite "värk" i nedre delen av magen då och då, sen kom det lite ÄL-flytningar idag också. Men efter att ha läst för mycket här på FL så känner jag mig absolut inte säker på ÄL. Det är så otroligt mycket som kan gå fel och så mycket som måste klaffa för att det ska gå rätt. Men jag försöker att inte tänka för mycket för då blir jag galen snartGlad 

När skulle du haft ÄL? Tog du test både morgon och kväll?

Jag kände mig också uppblåst, enl. ÄL kalender på FL skulle det vart ÄL mellan ons, tors-lördag i förra veckan, men det kan ju komma senare också... men värk va det det kan jag garantera!
    Jag tog test både morgon och kväll.... Jag hoppas ju att ÄL-test inte funkar på alla
    Lider nog av den där inbillningssjukan...

Syskonmaking: Jag känner också lite mensvärk då å då.. Jag har bim 16/7! hade ju vart en schyst "gå-på-semester-present" om det visade pos. nästa helg

Skrållan83: Hur har det gått???

• sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-08 10:07:58 följande:
    Eddam skrev 2010-07-08 08:29:20 följande:
    Jag säger samma Skrållan: Hur har det gått?
    Skrållan deppar... det blev ingen bejbis denna månad, igår kom mensen - och det med besked, har nog aldrig blött så här mycket. Känns som att det bara rinner ur mig. Helt klarrött är det också (vilket det inte brukar vara). Nåväl... bara att bita ihop, på lördag eller söndag kör jag igång med den andra pergotimekuren. Suck!
    näääääää va tråkigt!!!  
    Förstår att det känns jobbigt, men känns det ändå inte lite bra att mensen kom så kan man släppa andra oroligheter... f'låt att det är lättare att säga, ta inte illa upp...
    Nya tag... snart snart ska vi plussa!!! heja på!!!
  • sassa07

MD77:  Ååååå vad roligt!!! Jag önskar dig all LYCKA TILL!!! Kollar kliniken på något sätt om du har ÄL! Avgör dom om man ska befrukta eller inte?!

Hoppas att du "hör av" dig när du e på svensk mark igen, jag e nyfiken på hur det gick å håller tummarna 

Kör försiktigt!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??