Fler som snart ska börja med Pergotime??
Välkommen! Hur gammal är du, om det är ok att jag frågar?
Välkommen! Hur gammal är du, om det är ok att jag frågar?
Börjar själv fundera på ivf. Men bara ätit en pergotimekur än. Tänkte ge det till kul ungefär. Vi har redan en flicka på vi där väl betala själva. Själv är jag 34. Hoppas det funkar för er! Sitter hos hårfrisören och tonar mina gråahår, på varmt!
Nu är det ju fredag och helg och jag undrar,
Hur gör ni alla med alkohol?
Dricker ni alkohol nu när ni försöker bli gravida eller är det total abstinens? Eller bara under follikelfasen, alltså från mens till äl, eller hur tänker ni?
Sexandet låter väl jättebra, om LH blev pos på mån borde du ju senast haft äl på onsdagen.?
Jag hade äl i tisdags, pos LH sön- tis, hade sex sön, mån, tis, ons. Tycker det blev ganska bra!
Ja, jag hade ivarje fall mycket mera ont innan äl än vad jag någonsin haft tidigare, var inte supertrevligt med sexandet, men vad gör man inte för en liten...
Skrev i något tidigare inlägg om gravfrekvensen efter pergo, kommer inte ihåg siffrorna längre, men de flesta blir gravida inom de tre första cyklerna.
Ja, jag har oxå ett glas vin här... Det är ju ändå fredag. Ägget är ju än så länge löst...
Japp, pergo ackumuleras i vävnaden, står i fass, http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19850613000083&DocTypeID=3&UserTypeID=0
Man ska heller inte äta pergo för länge pga påverkan på äggstockarna och ev ökad risk för cancer. Tror det är max 12 kurer, står 6 i FASS, så jag kan ha fel om 12. Ja, alltså FASS texten skrivs av läkemedelbolagen och de är ju inte direkt objektiva, rädda för stämningar mm, så man kan inte helt lita på biverkninginfot, varningar och försiktighetsråden eller infon ang gravida och ammande.
Äter oxå folsyra, sedan november-09, burken med lilalock från Apoteket. Äter dessutom Omega kapslar, man har visat att tillskott av DHA eller om det var EPA ger lite högre IQ på barnen. Finns en artikel om det på livsmedelverketshemsida tror jag, där det även finns kostråd för gravida och ammande. För när vi alla väl blir gravida börjar matrestriktionerna, så det gäller att vara förberedd
Fimpen: helt rätt i att infertilitet är en ökad riskfaktor för äggstockscancer, men man tror ev att pergo ev ökar denna risk, vore trist att chansa.