Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Välkommen! Hur gammal är du, om det är ok att jag frågar?

• barnlängtan2011

Börjar själv fundera på ivf. Men bara ätit en pergotimekur än. Tänkte ge det till kul ungefär. Vi har redan en flicka på vi där väl betala själva. Själv är jag 34. Hoppas det funkar för er! Sitter hos hårfrisören och tonar mina gråahår, på varmt!

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-24 15:08:36 följande:
    Är så negativ denna "kur". Tycker inte alls jag har samma känningar som jag hade förra månaden.
    Dag 12 idag så tänkte börja kolla med ÄL stickor på söndag, fick ju ÄL dag 19 förra kuren.

Vill ju att det ska spänna och göra lite ont runt äggstockarna, som det gjorde sist men icke då.
    Får hoppas på utslag på ÄL stickorna annars drar jag iväg en beställning på Femar direkt.

Så här blev det förra ggn jag åt.
    Fick ÄL förstaenkel kuren, ingen ÄL andra enkelkuren. ÄL första  Dubbelkurkuren =tvillingarna
    Men ska väl inte ta ut ngt i förskott, kan ju blir ÄL fast jag inte har mega känningar
    Upp med kampgnistan!
    Det ska nog gå, du är ju bara på CD 12 än. Hoppet är inte ute förräns mensen kommer!

Jag kände inget speciellt då, kom runt cd15, och CD 17-20 hade jag asont.

Men jag tror jag känner lite som du, jag var mer hoppfull förra cykeln, som var naturlig. Tycker jag borde känna mig mer hopfull nu när jag börjat med Pergo! Förstår mig inte på mig själv. Suttit och ältat detta hos min kurator på fm, att hon inte blir trött på mig ;)
  • barnlängtan2011

Nu är det ju fredag och helg och jag undrar,
    Hur gör ni alla med alkohol?
    Dricker ni alkohol nu när ni försöker bli gravida eller är det total abstinens? Eller bara under follikelfasen, alltså från mens till äl, eller hur tänker ni?

• barnlängtan2011

Sexandet låter väl jättebra, om LH blev pos på mån borde du ju senast haft äl på onsdagen.?

Jag hade äl i tisdags, pos LH sön- tis, hade sex sön, mån, tis, ons. Tycker det blev ganska braGlad!

Ja, jag hade ivarje fall mycket mera ont innan äl än vad jag någonsin haft tidigare, var inte supertrevligt med sexandet, men vad gör man inte för en liten...

Skrev i något tidigare inlägg om gravfrekvensen efter pergo, kommer inte ihåg siffrorna längre, men de flesta blir gravida inom de tre första cyklerna.

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-24 17:36:19 följande:
    Tur nog så är det väl proffsiga och tar emot ätande utan problem. Jag gick hos kurator efter min fosterreduktion, det var otroligt hjälpsamt men jag borde kommit iväg tidigare (tog 1år).

Känner mig lite mera positiv nu faktiskt, kanske det smäller imorgon och jag ligger dubbelvikt av smärta he he
    Vi får hoppas du får ont snart då...Flört

Kan tänka mig att det var jobbigt.
    Själv har jag så otroligt dåligt samvete och tankar om att jag dödat mitt barn då jag fick operera bort min graviditet som låg i en missbildad del av min livmoder(inget någon här behöver vara orolig för, jag var statistiskt årets fall). Vårdpersonalen fick mig att tvivla på mig själv(de trodde på en annan diagnos) och jag gick med på op även fast det redan då kändes som jag dödade mitt barn. Visade sig senare att jag hade rätt och de fel, kanske inte hade spelat någon roll, hade antagligen blivit op ändå då riskerna var för stora. Men det finns flera fall där graviditet resulterat i ett levende barn vid min typ av missbildning, så möjligheten kunde ju ha funnits. Nu tror jag dessutom ibland att Dr som op kanske skadade något eller att det har blivit fullt med ärrbildning i hela buken så inga ägg kan hitta rätt.
    Tankarna bara mal, och inte blir det bättre av att tiden går utan att man blir gravid igen. Blää!
  • barnlängtan2011

Ja, jag har oxå ett glas vin här... Det är ju ändå fredag. Ägget är ju än så länge löst...

• barnlängtan2011
    GakkenLive skrev 2010-09-24 20:02:06 följande:
    Ok, haha.Ja vi får hoppas att de funkar.âr lite upprörd över min missade söndag, men det var två trötta människor, som somnade. Jag håller med dig, var klart mer öm nedtill under sexbiten. Min läkare sa för länge sedan att inte kolla äl, o vänta, haha. Lätt för henne¨å säga.Och jag räknar nog mera dagar den här gången efter behandling....sjukt.
    Ja, eller hur, lätt för henne att säga. Hur ska man då veta att man inte missat den!? Hur mår man när man väl får mens och upptäcker att just då, tiden för äl, hade man inte sex. en bortslösad månad.
    Och att regelbundet ha sex v.a.d, det skulle inte funka för oss i längden, vi är för trötta och har en 2- åring mellan oss oftast.
    Äh, måste vara mkt bättre att ha koll på äl, så man vet. Tror inte du behöver oroa dig över din söndag, nu fick ju spermierna på sig extra tid ( blir ju lite fler med längre tid mellan utlösningrna) så sexet på måndag var nog super! och sen äl på tisdag eller onsdag+ mer spermier, kan nog inte bli bättre!
  • barnlängtan2011

Japp, pergo ackumuleras i vävnaden, står i fass, http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19850613000083&DocTypeID=3&UserTypeID=0
    Man ska heller inte äta pergo för länge pga påverkan på äggstockarna och ev ökad risk för cancer. Tror det är  max 12 kurer, står 6 i FASS, så jag kan ha fel om 12. Ja, alltså FASS texten skrivs av läkemedelbolagen och de är ju inte direkt objektiva, rädda för stämningar mm, så man kan inte helt lita på biverkninginfot, varningar och försiktighetsråden eller infon ang gravida och ammande.

• barnlängtan2011

Äter oxå folsyra, sedan november-09, burken med lilalock från Apoteket. Äter dessutom Omega kapslar, man har visat att tillskott av DHA eller om det var EPA ger lite högre IQ på barnen. Finns en artikel om det på livsmedelverketshemsida tror jag, där det även finns kostråd för gravida och ammande. För när vi alla väl blir gravida börjar matrestriktionerna, så det gäller att vara förbereddFlört

Fimpen: helt rätt i att infertilitet är en ökad riskfaktor för äggstockscancer, men man tror ev att pergo ev ökar denna risk, vore trist att chansa.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??