• annakohler

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77 skrev 2010-06-20 14:19:48 följande:
    Ok, jag trodde att det var något man fick om man inte hade ÄL, varför tar man det annars?
    jag får det för att att stärka ägglossningen om den inte är riktigt stark
  • annakohler
    jag kollade på mitt test jag tog för en bra stund sedan glömde helt bort det men där är två streck kan se det utan att vinkla det..men kan inte se om det saknar färg
  • annakohler

Skrållan83: jag ska ha bim på torsdag senast men har redan fått smått antydan till plus dem syns

• annakohler

så som jag själv mår just nu har jag aldrig gjort innan har ett extremt illamående just nu o lite lätt halsbränna

• annakohler
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess

SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-22 13:47:06 följande:
    Vad menas med detta? Har du fått negativa test eller är svaret till Skrållan?
    till alla som fortfarand fått negativt på test o är några dagar över bim dagen...
    jag har fått så megasvaga plus att jag inte vågar lita på det
  • annakohler

är på bim-2 och testar med bebislyckas teststickor
    men har fått megasvaga plus redan men litar inte riktigt på dem

• annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-22 17:48:33 följande:
    Nog vet jag att det är så. Men det är så lätt att de negativa tankarna tar över.
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Deppa inte nu!!! Upp med humöret
    Vi är ju en massa tjejer här i tråden som mår och känner precis som du, annars hade vi ju inte hittat och stöttat varandra här
    Jag förstår din känsla att allt rann ur dig... men du kanske har testat dig lite lite för tidigt.

Livet är orättvist och vi är dom som måste kämpa, men ta ett djupt andetag så kämpar vi vidare... en dag kommer det att vara vi som har det rättvisa på vår sida...
    HÄR FÅR DU EN STOOOOR KRAM!

Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Japp, det är bara att kämpa på. Tids nog får vi alla det efterlängtade pluset. Och som jag längtar!

Jag fick det första positiva äl.testet två dagar efter att jag tog den sista pergotimen. Två morgnar i rad visade det positivt... Jag ska inte in för att göra något vul.... men däremot tror jag nog att jag ska ta ett blodprov för att se om jag verkligen fått ägglossning.Bara för att man så gärna vill ha det där positiva resultatet tror jag att man är alldeles för snabb att testa, och då blir det så klart negativt.  Vi måste ha mer tålamod!
    vi får försöka ha bättre tålamod
  • annakohler

graviditetstestet blev starkare idag

• annakohler

idag  är jag på bim dagen och ingen mens

• annakohler
    Eddam skrev 2010-06-24 09:02:03 följande:
    Men du har väl redan plussat??
    ja men det var så svagt att jag inte kunde se om det saknade färg..men det igår var ju lite starkare men kunde inte se ifall det saknade färg...
    men ska köpa något annat märke idag o kolla för säkerhets skull
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-24 09:26:04 följande:
    Jaha, jag trodde att du redan att du testat med ett bättre test när du fått så många plus.. Men håll oss informerade!!

Skrållan: Hur går det för dig?

Sassa: Detta blir min andra kur.. Den första fick jag en svaaaag blödning på dag 20 och fram till dag 24 när den riktiga mensen kom.. antar att det kan ha varit ett tidigt mssfall som gyn gissade på..

Här har jag tagit sista tabletten pergo, bara vänta ÄL.. Kommer den som förra gången så kommer den på lördag.. Hoppas!
    jo jag har testat med en del olika nu men det verkar som om testen saknar färg
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-24 15:20:51 följande:
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
    har med halsbränna på morgonen
    i tre dygn har jag haft det nu och har aldrig haft så innan bim tidigare..jag är på BIM dagen nu men inget starkt plus eller en mens i närheten
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-24 23:07:38 följande:
    Nej vad tråkigt att det var neg.. Hade du BIM idag?
    Meeeeen, så länge du inte fått någon mens så finns ju "risken" att du är gravid!!!!
    Jag skulle nog dricka om jag var du. Kanske inga kompiösa mängder men lite njutningsvin skulle nog få trilla ner..

Corri: Gud vad skönt att ni får hjälp så snabbt!!!!! Jag håller tummar och tår!!
    annakohler skrev 2010-06-24 10:15:19 följande:
    jo jag har testat med en del olika nu men det verkar som om testen saknar färg
    Men vad skumt att det blir lika på olika märken!! Är du låghormonare eller?
    Köp ett clearblue digital så får du ett riktigt svar!
    har nog vart låghormonare dem två andra gångerna med plussade i v8 o v9
    nu är jag på BIM+1 och ingen mens men en massa flytningar o halsbränna
  • annakohler
    Ljus82 skrev 2010-06-25 11:50:45 följande:
    Grattis ni som har blivit gravid, hoppas att allt flyter på :)

Idag är det BIM för mig, gjorde ett test och det visade negativt :(. Är såå deppig....... Barnmorskan sa att mensen kunde dröja när man tar pergotime...så nu väntar jag på den.
    har ätit pergotime sedan mars och min mens har aldrig vart sen men den kan och har vänt på klacken o kommit 6dagar tidigare men aldrig sent
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-25 20:31:07 följande:
    Ja men då är det ju inte så konstigt att du inte kan plussa ordentligt! Bara vänta lite tid nu först då så du kan plussa sen!

Ljus82: Som jag skrivit förut, så länge mensen inte kommit så finns chansen fortfarande att du kan vara gravid! :-.)
    enligt en annan hemsida så ska jag ha bim idag men det stämmer inte...är ju på BIM+1 enligt FL:s ägglossningskalender...skumt...just nu mår jag bara rent ut sagt skit,,,alldeles yr i huvudet, molvärk i tjejmagen...kommer inte min mens till måndag så ska jag se om jag kan få ta ett test hos mödravården
  • annakohler

BIM+2 idag och ingen mens i sikte....

• annakohler

fick min mens idag bim+3 kom den på typiskt....dags för en pergotime kur till

• annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-27 09:56:28 följande:
    Men hade inte du redan plusat?
    var ett spökstreck tydligen
  • annakohler
    sassa07 skrev 2010-06-27 10:04:45 följande:
    samma tanke här som Skrållan83 skrev???

Skrållan83: Skönt att du njöt av det alkoholhaltiga Har du tänkt att testa dig snart igen???
    får se om detta som kom är en nidbllödning eller mens...på 3timmar har inte tampongen jag tog blivit fylld vilken den alltid har första dagen
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??