• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Ja dagen efter positivt på ÄLtestet så ska man köra på!

Jag har kommit på mig själv att den  senaste veckan har jag haft halsbränna lite då och då, vilket jag ALDRIG har annars plus att jag är väldigt gasig vilket jag tyc´p aldrig heller annars är... Undrar om det kan vara tabletterna som gör det såhär efteråt eller inbillning (har dock aldrig varit såhär skengravid förut..) eller att jag faktiskt är gravid?  Ohh! Jag vill veta NU!!!!

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-12 09:26:12 följande:
    Gick tillbak i tråden och läste lite... och såg att du, syskonmaking, också fick utslag två dagar efter avslutad pergokur. Häftigt att det var så samma för oss.
    Och vilket TUR att jag inte väntade några dagar extra med att börja testa.

Haha, jag är glad idag. Och solen skiner. Solig
    Wiiieeeee!!!!!!!!!!!!!! Vilken tur som sagt att du inte väntade dom där extra dagarna som du ville från början.. Enligt min läkare så får man oftast ÄL på dag 9-13 så det stämmer ju bra på oss båda!

Klart du kan ha kännt av ägglossningen eller början på den iaf! Läste nånstanns att många känner en starkare ÄL än vanligt när man tar Pergo.

Ohh så spännande!!!!! Nu myser ni massor hoppas jag!
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-12 15:50:35 följande:
    hur är det ens möjligt att ha ÄL så tidigt efter avslutad pergotimekur??
    men för mig kom smärtan i måndags o igår var jag på dag 14 idag dag 15 är smärtan ännu värre

ska ta ett ÄL test nu
    Det verkar vara helt normalt att man får ÄL så tidigt, min läkare sa att det mest normala var att ÄL kom på dag 9-13 så det är nog inte så konstigt..

Konstigt att du har så ont i magen. Vore jag du skulle jag nog söka igen och be om ett VUL så du inte har bildat för många äggblåsor.. Det är ju inte alls bra..
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-12 17:57:28 följande:
    jag ringde gyn igår för det var då det började o blev värre idag...men dem sa det är ingen fara men blir inte det bättre till måndag ska jag ringa igen så dem säger nej hela tiden
    Oj, överstimulerad?! Otäckt! Vad gör man åt det då? Gör uppehåll i kommande kurer eller?
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-13 08:22:12 följande:
    ja då ska man försöka trappa ner men jag har ju enbart ätit enkelkur (en tablett dagligen) så så mycket var det inte men jag åt rosenrot med haha..så det kan ha en bidrande faktor
    Kan det inte bero på att du har ätit det längre än 3 månader då?
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-13 10:06:30 följande:
    Du kanske ska låta bli den där rosenroten... och kanske ta uppehåll någon månad nu?

Själv är det andra morgonen nu med positivt ÄL-test. Fantastiskt alltså... hur många dagar i rad kan man få positivt test?
    Jag har bara haft 2 dagar med fullt utslag.. Sen 2 dagar före och 2 dagar efter men svagare utslag men som varit väl synligt (neg) sen har det varit helt borta..
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-14 07:55:55 följande:
    Dagens ÄL-test var mycket svagare än tidigare dagars. Betyder det att ägglossningen är över för denna gång? ...och att jag nu bara kan gå och vänta och se om det bidde något eller inte...?
    Ja när det är svagare igen så har stegringen gått ner. Äl är över men mys på lite till, man vet aldrig när  äl skedde egentligen..

Här har jag fått sån mensvärk till och från, känns precis som att mensen ska komma närsom.. Så jag antar att det inte blev någon bäbis denna månad..
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-14 08:36:19 följande:
    nu har jag fått positivt äl test för 5:e dagen i rad
    fick första i torsdags nu är det måndag det är 5 dagar nu
    Har du tagit ett gravtest???? Jag fick positivt i 4 dagar med äl-test och sen tog jag ett gravtest och visst var det hcg som äl-test visade utslag för!!!
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-14 09:22:42 följande:
    ska ha bim nästa helg så är det verkligen normalt detta??
    hur tidigt innan bim fick du så här

ja jag tog ett grav test i samband med detta med samma morgonurin men negativt men det är ju inte konstigt är ju en vecka kvar till bim
    Jag tänkte om du blev gravid på din förra ägglossning.. Men då borde ju gravtestet ge positivt utslag.. Skumt..  Men du hade väl redan massa Pergo utskrivet eller drog dom tillbaka det?
    Jag "plussade" med ÄLtest runt BIM. Nån dag innan har jag för mig..

Skrållan: Om du inte är gravid så kommer du få en mens ca 14 dagar efter ägglossningen. Orsaken till att du inte har fått mens innnan är väl för att du inte har haft nån ägglossing?! Och nu när du har haft det så behöver kroppen blöda ut slemhinnor(?!) och sånt.. OM du nu inte skulle ha lyckats bli gravid förstås..
    Men räkna BIM 14 dagar efter första positiva ÄLtestet.

Här har det kommit lite blodblandad flytning idag. men det har redan hunnit bli brunt(usräkta tydligheten) och avtagit. Så jag hoppas att det bara var nån såndär mellanblödning eller något..  Men suuuurt känns det...
  • Eddam

Haha! Jag har läst på och frågat många när jag ville bli gravid och var gravid med sonen så det mest grundläggande kan jag.. haha. Men tack för att du kallar mig guru.. hihi

Här har jag fått lite mera "mensvärk" och lite mera brun flytning kom ut när jag var på toa förut, inget färskt blod längre.. (ursäkta ärligheten igen..) Så jag antar att mensen kommer snart. Inte för att jag brukar ha sånna "flytningar" innan mens men det känns om en logisk förklaring.. Läste iofs lite om nidblödningar och det kan man tydligen ha upp till 10 dagar efter ÄL och det kan stämma oxå.. Men jag tror mest att mensen är på väg.. :( Skit!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??