• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-10-16 09:44:05 följande:
    pladdermaja: Håller tummarna för dig! Vattniga flytningar har jag haft de ggr jag plussat.

Syskon: Skönt att blodet nästan försvunnit! När ska du på VUL?  Hoppas allt ser fint ut med bebis då!
    Hur länge hade ni försökt innan du plussade förresten?
    Jag ska dit på onsdag..
    Vi ahr försökt i 10 månader varav 4 månader  med Pergo..
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-16 22:33:33 följande:
    Jag testade alldeles nyss och det var en glad gubbe! Så nu ska jag åka imorgonbitti. Tåget till Arlanda går 5.05, undrar hur mycket jag kommer att sova inatt Glad
    Vilken tur att du testade dig!!! Lycka till!!!!!!!
  • Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-17 08:43:20 följande:
    Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?
    Berätta att det alltid bara är 8 dagar mellan ÄL och mens. Fråga vad dom tycker om det eftersom du har läst att det är för kort för att kunna bli gravid. Tror inte du behöver bevis på det. En bra gyn lyssnar och hjälper...
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-17 07:11:32 följande:
    Jaha, så kom mensen imorse Rynkar på näsan. Men jag är iaf glad över en normal cykel med 12 dagars lutealfas. Detta då mina cykler innan Pergo var helt störda, ofta med en lutealfas på 4 dagar. Till veckan får jag svar på mitt blodprov, om jag ens haft äl, vilket jag tror för det känndes rejält vid tiden för positivt ältest. Nu är det nya tag som gäller, denna månad utan pergo då jag ska äta varannan månad. Lycka till alla ni andra!
    -------------------------------------------------- -
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

-------------------------------------------------- ------
    MD77 - Lycka till! 
    Neeeej vad tråkigt!!
    Men jättebra att lutefasen är normal igen och du har helt rätt inställning!! Bara ladda på nytt..
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-18 14:28:36 följande:
    Vinden viner utanför jobbet, jag vill hem.... Måndagen startade kanon men nu på em känns det skit!
    Varje gång innan BIM så känns det som man är så nära toppen på berget, jag drömmer mig bort hur jag ska säga till Mamma att jag e gravid,hur det känns när plusset visar sig, hur jag kommer att se ut i ex. mån 6. , vilken ny vagn jag ska köpa, namn på bebben osv osv
    Jag går som på ett rosa moln, och sen när den j-la mensen dyker upp känner jag verkligen slaget i magen!

Så nu är jag här några dagar innan BIM och har en känsla att nada har hänt, för jag känner ingenting i magen idag... Urk!
    ----------------
    k berg: ja det är kämpigt!!! Jag trodde väl iaf inom några månader men ikke sa nicke! Undra vem som straffar mig, för jag har inte gjort någon nåt dumt
    Ska du tillbaka på zonterapi??? Sa hon/han något om dig! Tyckte du att det gjorde ont???
    Jag tror det är bra att man dagdrömmer lite. Tror man håller hoppet uppe med lite framtidsplaner. Tycker du ska fortsätta med det för när du väl har plusset i din hand så är du beredd! Men jag vet absolut hur det känns, man vill gå och gräva ner sig nånstanns när mensen kommer.. Usch! Men ni får  inte ge upp!!

Sancia: Ohhh vad roligt!!!!!!!!!!!!! Grattis igen!!!!!
  • Eddam
    FannyB skrev 2010-10-18 20:13:57 följande:

jag har en fråga: är det någon som kan förklara på ett lättförståligt sätt vad pergon gör i kroppen? lever ägget/äggen längre? på vilket sätt ökar det chansen att bli gravid?

Vet inte om jag kan förklara lättförståligt men Pergon ger "platsen i hjärnan" (som jag inte vet vad den heter) signaler att skicka iväg hormoner till kroppen att den ska göra äggblåsor och sedan släppa ägg (ägglossningen). Det är den där signalen som fattas hos oss som inte har egen äl.. Så det är alltså bara signalen till hjärnan som Pergon tillför i kroppen..
    Förstår du hur jag menar?
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-18 21:33:13 följande:
    Om jag träffar dehn rätte innan jag plussat så blir jag överlycklig, det är ju klart att jag vill det. Apropå det så ska jag faktiskt på dejt nu på lördag :) Får se hur det blir :)
    Wiiieee!!! Lycka till!!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-20 07:01:05 följande:
    Syskonmaking: Lycka till idag

---------------
    Tack! Det gick jättebra, ett litet pickande hjärta och i perfekt storlek..

Någon frågade om progesteronprovet.. Jag hade 26 en vecka  efter äl och det var ju bra..
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-20 19:57:57 följande:
    Ja det lutar mot byte om det inte tar sig under denna eller nästa kur.

Syskonmaking - så himla härligt för er att allt gå bra. Lite avis men superglad att ni lyckats
    Man får vara avis!!! Jag hatade ju som jag skrev förut alla andra som var gravida.. Så jag har full förståelse för hur du känner!! Men jag vill inte lämna er förän ni alla har plussat så vi kan göra en gravidtråd istället! Jag gillar ju er!!

Tack för alla grattis från er andra oxå!!

Pladdermaja: Min läkare pratade förut om att man kunde ha flera hundra på Progesteronet och att det var normalt så din läkare är nog inte ute och cyklar..
  • Eddam

Hallå alla godingar! Sassa: jag hade 26 och det räckte ju tydligen för att kunna befruktas.. så 35 är nog bra det med! Så skönt med Barcelonaresan! Passa på och njut allt du kan så du kan få ett stort fett plus när du kommer hem

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??