• FannyB

Fler som snart ska börja med Pergotime??

nu har jag testat... men neeej, jag tror inte det är nåt. testade iof inte med morgonurin. om man tittade riiiiktigt riiiiktigt nog såg det ut som ett svagt lodrätt streck, men det horisonala strecket var starkt. så jag antar att det var ett stort minus... bilden blev jättedålig tyvärr... fasiken oxå!! ville ju sååå gärna haka på er andra!!
  • FannyB
    LillaMy3 skrev 2010-11-01 13:20:35 följande:
    Men ingen mens heller ännu, eller hur!?!? Testa med morgonurin i morgon så skall jag hålla tummar och tår!!
    nope, ingen mens än. TACK så mycket, jag tror det behövs!!
    ellenkey skrev 2010-11-01 13:32:50 följande:
    k berg: Synd Men då hakar du på mig till nästa månad annars!! Jag har stirrat på såna där tester att jag fått för mig att det varit ett svagt streck i bakgrunden, hoppas att det inte är så för dig!
    I know!! man stirrar ju tills man tror att det finns ett plus där. precis som när man var liten och stirrade in i en spegel i ett mörkt rum tills man såg "svarte madam"... kanske bättre att köpa ett sånt CB test där det står "gravid" eller "inte gravid".

testar igen imo bitti om inte mensen kommit då.

nu vill jag veta hur det går för Gakken...!!
  • FannyB

god morgon!

eller jaa, för mig är det väl ingen jätte "god" morgon.. har haft världens mensvärk inatt, så antar att den röda häxan dyker upp vilken sekund som helst. Gråter fällde en hel del tårar inatt, det känns så hopplöst liksom. man går igenom allt detta, och till ingen nytta alls vad det verkar. well, känner jag mig själv rätt så kommer jag deppa idag och kanske imo, sen rycker jag upp mig.

tack för att ni finns!!Hjärta

• FannyB

tack för alla uppmuntrande, värmande ord!! ni är bara BÄST ni, ni vet det va?! Glad

syskonmaking - jajamän, den elaka har kommit. och det med besked. lite skönt på nåt sätt, så kunde man släppa det där sista halmstrået av hopp trots att grav testet visade neg. än så länge är jag inte riktigt så peppad så jag orkar tänka på att "ta nya tag", men jag vet att det är vårt mantra i den här tråden, så jag kommer nog hitta tillbaka till det i slutet på veckan. min sambo tog upp ämnet giftermål igår, vilket gav mig lite (eller mycket!) glädje i allt elände.. så vem vet, snart kanske man har en ring på fingret..? vi ska ju till rom nästa helg, så då tycker jag att det vore ett bra läge för honom att falla ner på knä Flört

fick svar på progestron (stavas det så?) provet igår och det var tydligen "väldigt bra". jag missade dock att fråga om specifikt värde. men "väldigt bra" låter ivf väldigt bra. sen har jag bokat en tid för spolning av äggledarna. har ni andra gjort det? fick dock inte tid förrän 7 dec.

Fimpen72 - jag gillar att du tvingar in honom i duschen... fräscha ska dom va!!Flört

pladdermaja - jaaa, vi får fortsätta kämpa tillsammans. bryta ihop och komma igen som det heter Glad

helena29 - välkommen till grymmaste tråden!! får man fråga hur länge ni försökt få barn? har ni barn sen tidigare..?

ha en go onsdag!!

• FannyB
    flingan skrev 2010-11-03 08:39:29 följande:
    k berg - Härligt med väldigt bra progesteron. Själv hade jag ju skyhöga världen efter första kuren pergo och gyn var mycket nöjd.
    Så du ska få göra en spolning, vad ba. Jag har inte fått göra det, men tänkte fråga efter det när vi ska kontakta gyn, efter 6 månader med pergo, om det inte tar sig innan dess. Går du privat eller via landstinget?
    jag går privat. och du? min läkare sa att spolning "kan vi göra om du vill", och jag känner "varför inte?" det finns ju, som jag förstår, inga neg konsekvenser utav det, förutom att det kan göra lite ont. jag tänker att det är lika bra tt få det gjort så fort som möjligt, annars är det ju bortkastat att äta pergo om inte äggen kan passera...
  • FannyB
    sassa07 skrev 2010-11-04 15:00:15 följande:
    ellenkey: Deppa, det har man rätt till men sen är det nya tag som gäller!!! Skönt att du ska få fler tabletter av syskonmaking

k berg: Hur va det på zonterapin idag??? Fick du din mens?? Spolning har jag inte gjort men skulle det hjälpa dig så varför inte
    -----------------
    Stor kram till er alla här, ni är toppen!
    zonterapin var toppen!! jag somnade igen - hur skönt som helstGlad! japp, mensen kom. tyvärr 2 dagar försent så att man hade hunnit få upp förhoppningarna...

eftersom jag inte ska på spolning förrän den 7:e dec och inte käkar pergo denna månaden har jag och sambon bestämt oss för att ta en "time out" från allt vad bebisverkstad heter. så gott det nu kan tänkas gå... men jag känner att det står mig upp i halsen nu med allt vad det innebär med äl, bim, känna efter symptom, stress och press osv. ni förstår säkert vad jag menar... jag är verkligen glad för alla er som plussat, men eftersom så många gjorde det nu i oktober så blev jag nästan ännu mer stressad av det... det är så jäkla frustrerande att göra ALLT som står i ens makt för att det ska bli barn men så händer det INGENTING. förlåt att jag är så negativ, men jag försöker förklara mitt behov av att ta en paus... sen är det ju inte säkert att det kommer att gå, såklart kommer man ju säkert känna efter som tusan (som vanligt) mellan äl och bim. men jag ska i v f ge den här "time-outen" ett ärligt försök. tror jag skulle må bra av det Glad

så, jag kommer hålla lite koll i tråden, men inte lika mycket som förut...

stort lycka till alla duktiga tjejer!!
  • FannyB
    ellenkey skrev 2010-11-08 08:54:27 följande:
    k berg: Ni gör rätt i att ta en timeout Hur länge har ni försökt förresten? Jag förstår helt dina känslor, att man gör ALLT för att lyckas och lik förbannat så kommer mensen varje månad. Vill också ta en timeout, men tror inte att jag klarar det, än iaf. Kram till dig!

Testade iaf igår för att vara på säkra sidan och det blev negativt, och äl-stickan idag var också negativ så det måste vara som du skrev MD77 att den kan ge positivt i samband med mens. Molvärken jag har måste vara av pergon. Känner mig för övrigt gravid med pergo, ömmande bröst och molvärk synd att det inte är på riktigt
    tack för din förståelse söta du!! det behövde jag, för jag är nog inte heeelt överens med mig själv om den här time-outen. min hjärna säger mig att det är vad jag behöver, men mitt hjärta sparkar bakut och skriker att "vad ska en time-out vara bra för?!" vi har försökt sen aug -09. kommer så väl ihåg hur jag kände förra året, vid den här tiden, när julen närmar sig... "jaja, men tills NÄSTA jul, då måste vi ju GARANTERAT vara gravida"... men icke...

hoppas att molvärken och brösten är ett litet plus och inte pergo-biverkning...!!

KRAM!
  • FannyB
    sassa07 skrev 2010-11-08 10:02:07 följande:
    Jag förstår dig!!! Man blir hyperstressad av allt planerande... Det var bla därför jag inte tog äl-test under min tid med pergo.
    och är mensen bara lite lite sen så fick man jätte förhoppningar! Jag och min sambo (jag mest kanske) va inne på att helt lägga av och bara vara lyckliga över våran son. men ändå fanns längtan att ge det några försök till. Så jag ringde faktiskt och bokade för IVF och kände mig ganska lättad över det!
    Försökte att inte tänka på att göra barn sista månaden innan jag fick ett plus men det gick ju inte! Det enda va att jag inte sa till min sambo när jag hade ev äl
    Jag tycker att du gör rätt i att ta en "time-out" även om det säkert är jättesvårt så är du stark som har tagit beslutet!
    Kram på dig, snart har du ditt plus
    va go du är, tack för uppmuntrande ordGlad!! jag tar inte heller äl-tester, gjorde det ett par ggr i början på vår resa, men blev som sagt var bara stressad utav det. jag ska göra ett försök till time-out åtminstone, om det funkar eller ej återstår att se. men än så länge känns det faktiskt ganska skönt...

kram tillbaka, till er alla!
  • FannyB
    mira69 skrev 2010-11-09 12:45:24 följande:
    Förstår vad du menar och självklart måste du få vara negativ...  Måste bara fråga om ni blivit utredda? Har för mig att jag läst att ni försökt rätt länge. Jag och min man hade hösten -08 försökt i 1½ år och kände precis som du nu. Vi tog kontakt med fertilitetsmott. och fick genomgå IVF, trots att det inte var något fel på någon av oss. Vår underbara lilla dotter blev till 5 månader efter första försöket (på 4:e försöket) och jag kan lova dig att det var det värt!!!

Kramar till dig och njut av time outen! Unna er sådant som ni snart inte kan unna er (med stor mage eller liten baby på armen :) )
    japp, vi har blivit utredda. än så länge har man inte kunnat hitta nåt fel på oss. så planen är att jag ska äta pergo varannan månad i 6 mån. om det inte tar sig inom den tiden ska jag få sprutor (gonal-f) i 6 mån. om det inte tar sig då heller blir det IVF. såå, det känns väldigt utdraget och segt detta... jaa, det är ungefär 1 ½ år för oss nu med. det låter underbart med er dotter!! jag förstår att det är värt det, hur lätt som helst! men ibland känns det såå himla långt borta bara...

japp, jag & sambon packar väskan och sticker till rom fredag morgon så det passar perfekt med time out denna månaden!! :)

tack för allt stöd!!
    kramar!!
  • FannyB
    mira69 skrev 2010-11-10 14:32:08 följande:
    Oj, ja, det låter som en utragen och seg process.. Vore jag dig så skulle jag stå på mig om IVF. All fertilitets-medicin är väldigt påfrestande för kroppen (och väntan/längtan/misslyckandet för psyket) och det medför ju också en del ökade risker, så ju snabbare positivt resultat desto bättre. Du ska ju orka vara pigg och i god kondition under graviditeten :) Vi sökte privat och betalade själva för första omgången IVF, eftersom landstinget hade en regel om att man skulle ha försökt själv i 2 år. Det privata försöket misslyckades, men direkt efter det fick vi en ny omgång av landstinget... och sen lyckades vi! Det jag menar med att det var värt det var just IVF processen... För det är ju en ganska omtumlande och krävande process för en del. På den privata kliniken dit vi kom först, så förstod de inte varför man skrivit ut så mycket pergo till mig (9 mån), de tyckte 3 månader hade räckt, för sen kan det, enligt dem, ha en negativ påverkan istället för positiv. Du kan ju söka på Carl von Linne kliniken på nätet, för där finns IVF-processen beskriven väldigt bra och tydligt.

Härligt med en resa till Rom, hoppas ni får det helt underbart!

Kram
    tack för goda råd!! sist jag var till läkaren så lät det som att det ev kunde bli tal om IVF eller åtminstone sprutor redan efter nästa menscykel. så, kanske kanske kan det gå lite snabbare. jag ska ju på spolning den 7 dec, så då kan jag prata lite mer med honom om det.

kram!
  • FannyB

hej på er tjejer!!

flera månader sedan jag skrev här nu... det var så många som plussade i denna tråden ett tag (JÄTTEKUL för Er!!), så jag kände nästan att jag blev stressad av det, för jag plussade ju inte..

jag är mitt uppe i min andra pergokur nu. har haft uppehåll i två månader sedan den förra kuren, pga att jag gjorde en spolning. spolningen visade bara bra grejer, men än så länge inget plus alltså... men vi hoppas hoppas hoppas så hjärtat nästan brister såklart!!

tänker på er!! 2011 SKA det bli plus!!
    kramar

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??