• LillaMy3

Fler som snart ska börja med Pergotime??

GakkenLive skrev 2010-10-27 20:11:04 följande:
    ...haha....Jo jag vet.
    Det ska ju normalt vara så, men det är alltid den lutela (skrev jag rätt nu =P) fasen som kortas ner för mig, hur sjukt det än är...
    Nåja....får bara se när mensen kommer nu då.

Hur är det för er andra då det gäller molvärk nedtill?
    Förr månaden då jag åt pergo så hade jag typ konstant molvärk nedtill från äl till BIM, nu har jag merea sporadiskt...
    Funderar på pms symptom =P...eller en biverkning från pergokuren som var...
    Ok Hoppas din lutealfas gör ett undantag denna gång då och blir liiiite länge än du befarar.

Har inga speciella symptom alls. Hungrig som attans och trött. Liiiiiite molvärk, men kan inte påstå att det är varken mer eller mindre än vanligt. Liiiiiite ömma bröst, men inte så väldigt mkt.
  • LillaMy3
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    Sassa07: BF 11-07.03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-10-27 20:18:09 följande:
    LillaMy3: GRATTIS! Vad kul! Verkar vara mångas månad denna månad, hoppas det fortsätter att vara så för oss andraGladJag har i alla kurer också haft molvärk från ÄL till BIM mer eller mindre. Denna gången upplever jag inte att det är lika mycket, kan vara så att kroppen kanske vant sig eller så är det jag som vant mig och inte känner lika mycketGlad Just nu har det ökat lite och jag känner mer "därnere", ilningar och milande värk, det är väl mensen som är på gång vilken dag som helst antar jag.

Denna dagen brukar vara min BIM-dag eftersom jag endast har 9 dagars lutealfas, men eftersom att jag tar extra progesteron så förlängs den, men jag vet  inte hur länge...den som väntar får se...
    Det är bara så tråkigt när man känner på sig att det är kört...all luft går liksom ur en...
    Hoppas ilandet och molandet är positivt. Det molar inte så mkt i min magen, men drar ut mot ljumskarna. Det gör det alltid lite mellan äl och BIM, men kanske lite mer nu.

Jag tror det är så att du inte får mens så länge du tar progesteron. Men du får testa 14 dagar efter äl och se kanske?!?! Och är det då plus så är det ju bara att fortsätta så länge läkaren sagt, och är det neg så skulle jag ringa läkaren för att kolla hur länge till de skall tas...
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-10-27 20:55:06 följande:
    Min gyn sa att jag skulle ta tills jag får mens, sen sluta, annars fortsätta till v12. Man får alltså inte mens om man tar progesteron? Konstigt att hon inte sa något....
    Oftast brukar det vara så att man inte får mens med progesteron, men det kan kanske bero på hur länge man tar det... Tar man det tilräckligt länge och kroppen har en slemhinna den vill bli av med så får man nog mens till slut. Men det tar i vart fall längre tid än vanligt. Är inte en superexpert på detta med progesteron, så hur lång tid det är vet jag inte.

Hoppas på plus så du slipper fundera på det
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-10-28 07:28:25 följande:
    Jag offrade ett digitalt test och det var det ju verkligen värt. KOLLA!!! Jag fattar inte att det är sant!!! Glad Nu måste jag skynda till jobbet, får smälta allt sen...hur ska jag kunna jobba...ja, ja, det får gå. Glad

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yes. Får du BF samma som mig då!?!?
  • LillaMy3

Har kommit fram till att det föresten får bli VUL efter semestern. Var lite ute och cyklade med vilken vecka jag har semester... Måste göra vul 5+4 om jag skall hinna innna semestern, och det har jag inte lust att göra. Så det får bli senare.

• LillaMy3
    flingan skrev 2010-10-28 10:01:55 följande:
    Blev så paff i dag, verkade på flytningarna som att äl är på gång och jag är bara på cd 12. Sist kom äl på cd 20. Tog för säkerhets skull ett ältest som visade positivt! Så jag dubbelkollade med CB och fick en Glad. Så då vet jag vad jag ska ägna mig åt ikväll och några dagar frammåt Flört
    Jag brukar få äl seeeent med pergotime, men denna gången plötsligt på dag 17 (ist för 25-26). Så hopp på mannen så håller vi andra tummar och tår
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-10-28 17:17:55 följande:
    men GRATTIS tjejer!! fy va roligt!! Glad  jag blir oxå alldeles tårögd!! vilken plus-tråd det här helt plötsligt har blivit... Glad LillaMy - va modigt av dig att testa innan BIM.. vi hade ju BIM på samma dag...

för min egen del så har jag inte känt några som helst gravidsymptom de senaste dagarna. kände ju ganska mycket direkt efter äl men nu har det avtagit... det enda jag känner är lite pms-humör och att jag inte är så väldigt sugen på kaffe som jag brukar vara... åh, jag hoppas så innerligt mycket!! men samtidigt är jag nästan rädd för all besvikelse och ledsamhet om mensen kommer som den ska även denna månaden då jag känner att jag trots allt hoppas mer än på länge denna månaden...

lämnade blodprov idag (dag 25), och sköterskan sa att läkaren bör ha provsvaren på måndag. måndag = BIM...

igen: grattis grattis grattis grattis grattis !!!!
    Modig och modig... Ville mest få min dumma hjärna att sluta hoppas, men det gick ju inte Men nervös som attans nu ändå. Lite mensvärksaktig värk som kommer och går, men hoppas det är växtvärk. Det drar i ligamenten så det bådar ju gott. Dock är magen inte så trög som den "borde" inbillar jag mig.... Hoppas kroppen fattar att den är gravid så jag inte får mens ändå Lite rädd för det.

HOPPAS du också är gravid! Skall hålla tummar och tår!!
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-10-29 13:12:05 följande:
    jag förstår din oro!! men du ska se att det går vägen!!

TACK för att du hoppas å mina vägnar!! det betyder mycket då man knappt vågar hoppas själv...

jag mätte min fettprocent igår och jag ligger på 15,5%... minimum gräns för tjejer är egentligen 21%. så, det kan vara en del av förklaringen för min del, för låg fettprocent kan tydligen ställa till kaos med hormonerna. men jag äter ju som en häst...Skäms  suck! får försöka svulla extra mycket i helgen...

ha en go helg alla goa tjejer!!

och stort GRATTIS igen till alla plussare!! Glad
    Nu var det länge sen jag mätte fettprocent, men tror inte jag ligger högre än det. Eller nja, kanske nu. Brukar ha ett BMI på ca 18 men tror jag kommit upp till i vart fall 19 nu. Gått upp ca 5-6 kg sista året (eller snarare inte ansträngt mig för att gå ner efter sonen kom). Kanske därför jag fick två helt "egna" cykler i sommras

För lite kropsfett är inte så bra för östrogennivåerna. Men man skall ju äta bra också även om man vill lägga på sig lite. Gäller att äta "rätt" fett. Transfetter läste jag någonstans inte var så bra för fertiliteten, så hoppa kakor och glass och sånt. Ät mer mat med tex lite extra olivolja på
  • LillaMy3
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:46:21 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55...

Hit ska vi ALLA här i tråden...

(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt )

PUST!
    Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
    Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
    Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och  smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
    jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
    Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe

Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
    Jag skulle nog smuttat lite i smyg, eller alternativt skyllt på att jag måste äta Flagyl (mitronidazol) mot tex vaginit. Mitronidazol är en antibiotika du absolut inte vill ta när du dricker. Funkar lite som antabus nämligen, dvs alkohol samtidgt = MÅ ILLA.

Vilket jag skulle valt skulle nog vara lite beroende på vem jag träffar.

Annars kan man ju dricka drinkar och bara passa på att de blir alkoholfria.
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-11-01 12:23:34 följande:

nu har jag testat... men neeej, jag tror inte det är nåt. testade iof inte med morgonurin. om man tittade riiiiktigt riiiiktigt nog såg det ut som ett svagt lodrätt streck, men det horisonala strecket var starkt. så jag antar att det var ett stort minus... bilden blev jättedålig tyvärr... fasiken oxå!! ville ju sååå gärna haka på er andra!!
    Men ingen mens heller ännu, eller hur!?!? Testa med morgonurin i morgon så skall jag hålla tummar och tår!!
  • LillaMy3

Nej, usch så trist för er som fått mens   Hoppas inte Pergotime är slut över allt, nu igen...

*kram om*

• LillaMy3

MD77. En sån fin blogg du har! Jag har också läsförbud på otäcka saker! Funkar väl sisådär, men känner mig lugnare nu än för några dagar sen.

Ellenkey: Så spännande! Tänk om det är en liten där inne...

• LillaMy3
    MD77 skrev 2010-11-07 16:29:22 följande:
    Tack! Glad Man ska inte läsa för mycket om tråkigheter som kan hända, mycket roligare att läsa om roliga saker.
    Jepp Just nu så är ikea-katalogen rolig!! Planerar lite hur jag skall möblera om i sonens rum när han blir storebror!! För att inte bli galen så måste jag utgå från att detta är sant!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??