• sancia

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Han sa också att man antagligen ägglossar något tidigare om man tar kuren dag 3-7.

Jag förstår att du är deppig idag barnlängtan, men jag tycker definitivt att du ska åka på din semester. Man behöver en få tänka på annat ibland.

• sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 10:19:17 följande:
    Ja, får väl se hur länge man orkar. Jag fick ju så mkt extra tester så det kostar ju inget men man blir ju besviken.

Förresten. Är det ngn annan som blir.... vet inte riktigt ordet man kanske hopplös när det gäller fakta om reproduktionen.
    Alltså all info jag letar på gör bara att jag tänker "jaha och HUR sjutton ska nu detta kunna fungera".
    Allt i från "the great sperm race" där det verkar ett sjukt krig mot spermierna till att man läser att ägget faktiskt släpps ut löst i bukhålan och sen ska det fångas upp av de där små "händerna på äggledaren.
    Sen ska delningen gå bra, slemhinnan vara bra osv.
    URK URK

Fast jag har ju barn så jag vet ju att det kan fungera men jag var inte alls så här påläst när de blev till.
    "its a bliss to be ignorant"
    Jag känner likadant. Läste i Lennart Nilssons bok precis efter det att jag hade haft ägglossning. Efter att ha läst lite tänkte jag att det aldrig skulle fungera.

Syskonmaking- Har ingen tid för VUL, funderar på att försöka gå privat om det går. Har du tid?
  • sancia
    sweetgirl89 skrev 2010-10-05 16:26:04 följande:
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    Jag använde testlagrets stavar. Prövade också RFSUs testa tidigt på BIM-5, vilket inte visade något och detta vid samma testtillfälle. Testlagret visade då helt klart pluss. Detta trots att RFSUs test ska vara känsligare (10 mlU/ml mot 25mlU/ml). På BIM hade jag ett streck som var starkare och bredare än teststrecket.

Sist använde jag testlagrets stickor, de visade inte lika starkt på BIM.
  • sancia
    FannyB skrev 2010-10-06 14:53:25 följande:
    jag håller med, äl-tester gjorde mig bara stressad så det har jag lagt ner. vi har sex varannan, var tredje dag oavsett äl-tider eller ej, så jag tycker att vi borde ha ganska goda chanser att pricka rätt... sex VARJE dag är väl inte heller bra, blir väl inte så bra spermie-kvalité då va..?

eller hur - detta är en härlig tråd!! jag gillar den positiva andan - stöd & uppmuntran istället för bitterhet!! Glad

ha en go onsdag alla duktiga tjejer!!
    Jag håller med! det är inte så vanligt med trådar på FL där alla är så trevliga mot varandra! Jag vågar ju till och med skriva i tråden fast jag fått mitt efterlängtade pluss.

Jag är glad idag för att jag har fått tid för VUL. När jag ringde ville de boka in mig redan den 14de, men jag bad om en tid den 20de, för att förhoppningsvis kunna få se ett litet hjärta slå. Så nu har jag verkligen något att se fram emot.

Catlover hur går det för dig? du har ju inte så många dagar kvar till BIM!
  • sancia
    Rose83 skrev 2010-10-11 14:49:20 följande:
    Om 3 dagar till ska jag testa =)
    Längtar...
    Hur klarar du av att hålla dig??

Håller tummarna iaf på att det ät något som ligger och gror därinne! Glad
  • sancia
    sassa07 skrev 2010-10-12 07:08:33 följande:

Barnlängtan: TACK
    -------------------
    Syskonmaking & Sancia: I allt pergo pladder, hur mår ni??? Ska ni på UL, läkarbesök? Vad händer

Tack för att du frågar. Jag mår bra! Dock har graviditetsillamåendet satt in med full fart. I går inte mindre än 14 gånger! men det är klart värt det. Jag ska på VUL på måndag, då är jag i vecka 7+1. Ser väldigt mycket fram emot det!
  • sancia
    Eddam skrev 2010-10-13 12:33:21 följande:
    Sancia: var det idag du skulle på VUL?? Hur ahr det gått?

Först på måndag. När jag ringde för att boka tiden ville hon boka in mig i morgon, men jag sa att jag hellre ville ha en tid på måndag, för att vara säker på att se något... nu ångrar jag mig lite.

Vi har varit väldigt noga både maken och jag när vi "försökt"

Jag varken röker eller dricker kaffe och har även skippat alkohol.

Maken har dagit ner på kaffet (röker inte heller) och har skippat varma bad. Han har varit försiktig med alkohol.

Har velat ha så perfekta förutsättningar som möjligt. Det enda som har varit jobbigt är för maken att inte bada varmt... Glad

• sancia

Syskonmaking- Jag har läst att mellan 25-30% av alla som fullföljer sin graviditet har haft blödningar under graviditeten, så allt är säkert bra där inne. Jag är orolig för att jag inte mått fullt lika illa som förra helgen/början av veckan... Min mamma brukar säga att man börjar oroa sig när man vet att man gravid, och sen har man 20 år av oro till och från framför sig.

Uppdaterar listan.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    Fimpen72: 
    - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 26-28/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking

• sancia

MD77- Tycker du är tuff! Har du någon när och kär som vet om dina försök?

Vet knappt om jag vågar skriva detta, men jag har idag sett ett litet hjärta slå väldigt fort! Och enligt VUL var jag på dag 7+2 vilket ju stämmer bra med 7+1 som jag räknat fram.

Nu funderar vi hur vi ska fira!

• sancia
    sassa07 skrev 2010-10-25 19:40:27 följande:

Sweetgirl: GRATTIS!!! JIIIPPIIIIIIIII

Ska ta å läsa alla inlägg strax...

Shit jag vet inte om jag ska tolka ett + på stickan :-/
    Testade mig nu på kvällen efter att vi kom hem, det visar ett svagt svagt streck... Jag har typ ta't 58 kort för att ladda upp här, men det blir inga bra kort!
    Jag har ett "billigt" test kvar och ett CB från apoteket!
    Jag är så rädd att mensen skall dyka upp att jag mår illa...

Jag sa till min sambo nu gå jag in å testar,ska du verkligen sa han, då han vet hur besviken jag blir  innan jag gick in blev jag helt skakig och hjärtat slog attans fort, och gör fortfarande :-/
    Hur 17 ska jag tolka detta....

Skrattande
    Jag vågar mig på ett grattis! Ett stort grattis till Sweetgirl också!
  • sancia
    sassa07 skrev 2010-10-25 20:19:39 följande:
    Sancia: Va inte ditt streck oxå svagt???
    Jo första gången var det så svagt att bara jag såg det. Sen blev det starkare och starkare varje gång jag testade.
    Så var det första gången jag var gravid också.
  • sancia
    Eddam skrev 2010-10-28 09:01:59 följande:
    Det står GRAVID 1-2!!!!!!!!
    Åh så roligt! Stort grattis! Det blev tredje gången gillt! Skrattande

Grattis till LillaMy också! Kul med två plus samma dag!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??