• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

annakohler skrev 2010-06-01 07:34:14 följande:
    skrållan:  har du testat dig
    Nej, det har jag inte gjort. Jag ger det några dagar till... Hoppas på att det kommer innan helgen.
    Eddam skrev 2010-06-01 08:26:23 följande:
    Jag fick min mens på 4e dagen och kände ingenting innan mer än som du säger, bara känslan att det INTE är på G... Men den kom..
    Det känns verligen ingenting, helt "tomt". Skitkonstigt, jag som hade värsta mensvärken i början av primolutkuren... och nu inget alls... Men det är bara att hålla ut, den kommer väl snart (hoppas jag)!
    Eddam skrev 2010-06-01 09:23:02 följande:
    Tråkigt?? Nää vi vill ju ha mensen så vi kan börja med Pergon!
    Första gången någonsin jag verkligen längtar efter mensen. Trodde aldrig det skulle hända... :o)
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-01 20:49:37 följande:
    hur fungerar pergotime och rosenrot tillsammans
    Bra fråga! Undrar det samma... ger det typ "dubbel effekt", eller nåt?
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-02 07:51:54 följande:
    ska ta min tredje tablett i andra kuren idag..äter även rosenrot
    Jag är också lite sugen på att testa rosenrot tillsammans med pergotime. Det kan ju liksom inte skada att göra det iaf?
    sassa07 skrev 2010-06-02 07:42:02 följande:
    Jag börjar nog med pergo på lördag :-/
    Är lite nervös... eller ganska jättenervös!
    Ska har mens på fredag men igår (1gång) kom det lite bruna flytningar och idag har det
    runnit till lite mer...
    Jag ska utomlands i nästa vecka med sambo, så nu väntar jag på att gyn ska ringa tillbaks för vad jag förstår så måste man göra ett ultraljud efter kuren, men då kommer jag att vara utomlands...
    Känner som du. Jag är också jättenervös inför att börja med pergotime. Vill vill vill att det ska fungera!
    Eddam skrev 2010-06-02 11:25:42 följande:
    Skrållan: Fått någon mens än??
    Nix, ingen mens ännu. Fjärde dagen efter primolut nu och trosorna är snustorra. Fan! Varför kommer den inte? Har sprungit typ 72 gånger på toa idag för att kolla... men tomt. Skäms
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-02 21:00:55 följande:
    Skrållan: Surt att mensen inte har kommit än.. :(

Men vänta tills i morn innan du börjar fundera. Det normala var ju att det kom 2-5e dagen efter sista tabletten.

Här har jag börjat testa men inte fått något utslag på ÄLtesten.. Vill ha ÄL NUUUUU! Obestämd Även om jag egentligen vet att det kan ta några dagar till så känns det inte som att Pergon har hjälpt.. Men jag har ju en hel del kurer till utskrivna så jag kan ju fortsätta knapra piller om det skiter sig..
    Hur har era andra läkare gjort? Har ni fått ett paket utskrivna eller har ni fått flera?

Igår kväll, typ två timmar efter att jag skrev sista inlägget, så kom den. Den efterlängtade mensen! Yey! :o) Så på lördag börjar jag med pergotime, räknar idag som 2:a mensdagen. Så skönt!
    Jag har fått utskrivet tre kurer pergotime direkt. Hoppas på att bara behöva använda en, eller två.
    sassa07 skrev 2010-06-02 21:16:50 följande:
    Skrållan83: är det första gången du tar pergo???
    Jopp, detta blir min allra första pergotimekur. Ska bli spännande att se om det fungerar.
    Eddam skrev 2010-06-02 21:42:42 följande:
    Bara för att jag skrev att jag inte känner något så har jag fått en rejäl mensvärk... Kan det vara ÄL tro?? Jag hpppas iaf! Här ska det "mysas"!
    Hoppas att det är ägglossningen som ger sig till känna!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-03 10:24:27 följande:
    Nu undrar jag lite....
    har en menscykel på 5v, förra mensen va det 7v emellan...
    Så egentligen enligt 5v räkning ska jag ha mens imorgon 4/6
    MEN
    så i tisdags fick jag en brun flytning, men sen kom det inget mer på hela dagen
    i onsdags kom det brun/rött när jag kissade på morgonen (ganska mycket, kändes det som) och sen lite mer vid lunch, men inget där emellan och inget efter.. SUCK!!
    Imorse (torsdag) va det bara pytte när jag kissade.
    Jag har inte haft tampong/binda...
    Ska jag räkna detta som mens och börja ta min piller på söndag?? Gyn tyckte jag skulle vänta å se till fredag om det kom mer som en mens...
    Vad tror ni???

Ska ni andra tillbaka och ta UL efter kuren???
    Som jag skrivit innna, jag e nervig!! Känns som man är så nära nu...

Ha en fin dag!
    Jag hade nog inte räknat det där som mens. Gör som Gyn föreslog och vänta till fredag, om det komemr mer då. Annars tycker jag du kan köra igång med pergotimen. Fast grav.testa dig först?

(Eller så kan du börja med pergotimen på lördag, så börjar vi samtidigt!) Glad
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-03 18:46:42 följande:
    jag har inte fått göra något UL efter mina kurer åt pergotime i 1år utan att dem kallade mig...detta var 2007 hela året ut ingen som helst kontakt med läkaren...samma nu med behöver inget
    Åt du pergotime i ETT ÅR utan att det ledde till någon graviditet?! Eller varför åt du det så länge?
    Min läkare säger att jag max ska äta det tre månader i rad, och sedan om det inte blivit någon graviditet, ska jag få genomgå ytterligare en utredning + att min sambo också kommer kollas då.
  • Skrållan83
    sassa07: Nej, jag har inga barn.
    Jag tycker du ska göra ett grav-test. Visar det negativt så är det väl bara att köra igång med pergon? Går det inte att ringa och rådfråga typ någon barnmorska om gynmottagningen är stängd? De borde väl kunna ge dig råd och tips...?

syskonmaking: Wwiiee! Äntligen ägglossning, Yey! Bara att ligga i till helgen då! :o)
    Jag kör igång med pergon på söndag morgon har jag nu bestämt mig för. Idag kom ägglossningstesterna som jag beställt.

carolina36: Jag tycker också att det är mysko att en del får en tidsbegränsning på max 3 kurer med pergotime, medan andra kan få knapra dessa ett helt år. Vad är det som gör att det är så kan man då undra?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-04 14:18:28 följande:
    Skrållan: Snart är det söndag! Vilken dag börjar du på då?
    Jag tog den första Pergotimetabletten i söndags morse. Har du börjat?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-06 17:58:49 följande:
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Skrållan: Tagit första tabletten än?
    Men du, hur går det för dig? ÄL-testar du dig? Blir det något utslag?
    Jag tog den första tabletten i söndags... så nu är jag också på gång. Hoppas verkligen att det går vägen direkt.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-07 20:38:15 följande:

Ja jag har ju redan ätit min kur.. Började 27/5.. Jag fick ÄL på dag 9! Så nu väntar jag bara på mensen som INTE ska  komma!

Började du med Pergon på dag 4 eller hur gjorde du?

Då håller vi tummarna att det inte kommer någon mens!
    Jag fick mens på eftermiddagen/kvällen på onsdag, och började med pergon på söndag morgon... så det blir typ dag 4. Det var en tidig ägglossning du fick? När började du testa?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??