• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Skrållan83 skrev 2010-05-28 14:02:57 följande:
    Känns som om jag har noll koll på det här med ägglossningstester.... och min läkare har inte sagt ett ord om dem. Men jag ska nog ta och beställa ett gäng. Men hur ofta ska man göra dessa ägglossningstest? Pinsamt när jag vet så lite om det... hm.
    Alltså man MÅSTE ju inte använda ÄLtest men jag blir tryggare om jag kan ha koll själv.

Man ska testa en gång/dag och när man får fullt utslag så har man ÄL inom 12-48 timmar. Smidigt och enkelt att  se. Fast jag har haft svårt att hålla mig till bara 1 test/dag.. haha..

Allt står väldigt tydligt hur man gör både på testen när man får hem dom och på sidorna man beställer test ifrån.

Jag har tänkt börja testa dagen efter jag slutat med Pergon. Min läkare sa att ÄL brukar komma mellan dag 9 och 12 och dag 9 är ju dagen efter jag tagit sista tabletten.
  • Eddam

Nää inga direkta biverkningar. Lite ont i huvudet idag men det kan ju bero på vad som helst.
    Men jag som brukar ha blödning i iaf 7 dagar blöder nog sista dagen idag ser det ut som så tabletterna gör absolut sin verkan! Jag äter sista tabletten på måndag sen ska det börja ÄLtestas.. 

Spännande att det är sista tabletterna för dig idag! :) Ja köp Ältest, det underlättar ju en hel del..

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-29 15:18:02 följande:
    Nu har jag gjort en beställning från quicktests.se. Det blev ett kombipaket med 10 gravtest + 21 ägglossningstest - 169:- Toppen, tack för tipset!
    Ohh så spännande för oss! Nu ska vi testa som tokar! hihi
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-30 10:11:55 följande:
    Japp, testing testing! :o)Idag är jag "fri" från primoluten. SÅ skönt! Nu börjar den olidliga väntan på mensen. Hur många dagar tog det för dig innan den kom?
    Jag fick min på 4e dagen. En lååång väntan var det!!! Sen när jag började med Pergon så slutade mensen ganska fort. Jag är inne på 4 tabletten och den är redan slut.

Jag läste i  någon annan tråd, någon som gick på nån fertilitetsklinik som hade fått order att börja med tabletterna redan på 3e dagen eftersom det gav större effekt på kroppen. Jag hoppas det stämmer så min ÄL kommer igång!
    Har du bestämt dig än när du ska börja ta dina?
  • Eddam

Jasså sa dom att det var så sent?? Min sa att man vanligtvis får ÄL på dag 9-13. Vilken skillnad!!! Kan skillnaden bero på vilken dag man börjar med PErgo?
    Men jag såg nån omröstningstråd här på FL och då var det flest som fått ÄL runt 16-18 så ditt verkar ju stämma mera..

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-31 07:43:41 följande:
    Det kanske är helt individuellt? Ingen aning... Lika bra att börja testa från dag 9, så är man säker. Men visst kan det väl bero på vilken dag man börjar med pergon. (ännu ingen mens här)
    Ja det är säkert jätteinividuellt. Alla reagerar säkert olika på hormonerna.. Vi får bara hoppas att vi är snabbreagerare.. hihi
    Seg väntan på mensen?? ;)

Slims83: Det kan inte vara så att du hade LHtoppen när du var hos läkaren eller precis innan så att testerna inte visar någon stegring nu efteråt?

Härligt att höra att det har gått bra för andra! Då får man lite hopp!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-31 22:34:45 följande:
    Ni verkar alla vara duktiga på det här med tester och utredningar. Jag ska ta ett progesteronblodprov på onsdag och läste någonstans att man inte skulle äta innan man tog testet på morgonen, min gyn sa inget om det, kan det stämma?
    Det ska jag göra oxå, på dag 22. Och min läkare sa ingenting om att jag inte fick äta..
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-01 07:30:15 följande:
    Den där förbaskade mensen kommer ju aldrig! Inne på dag tre nu utan någonting. Känns inte som att det skulle vara någonting på väg heller... suck. Hatar att vänta utan att kunna göra nåt åt saken...
    Jag fick min mens på 4e dagen och kände ingenting innan mer än som du säger, bara känslan att det INTE är på G... Men den kom..
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-01 09:16:40 följande:
    vad tråkigt men nu kan ni invänta dagen då ni får testa er för ÄL o försöka med en liten till då: vi är inne på 4:e försöket nu ska ha ÄL 13juni
    Tråkigt?? Nää vi vill ju ha mensen så vi kan börja med Pergon!
  • Eddam

Skrållan: Ja, visst är det en skum känsla att VILJA ha mens! haha

Lerumstessaan: Låter PRECIS som för mig!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??