• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jaha okej då hänger ja med.. Jo nu för tiden vill vi nästan veta om vi kommer bli gravida innan vi ens har haft äl eller dagen efter ungefär... MEN.. det är ju så spännande! hihi

Jag håller tummarna för dig när du testar nästa gång!!

• Eddam

MD77: Hur ahr det gått hos gyn? kanske är det så att du redan sitter på planet?? *hoppas* Testade du något i helgen?

------------------------------
    Idag tog jag sista "pergo" tabletten. Nu får vi se om det blir någon ÄL av det...

• Eddam

Nej vad tråkigt att dom inte hade växt mer.. Men än finns väl chansen att dom växer till sig eller?
    Jag kan förstå din gyn att man inte kan känna själva ÄB som växer men att man kan känna äggstockar och allt arbeta det tror jag absolut! Det är ju MASSA tjejer som har känningar före och under ägglossning..

Jag känner oxå av livmodern nu så jag tror oxå att den jobbar för ett ägg.. Eller jag hoppas iaf!

• Eddam
    flingan skrev 2010-09-08 19:18:30 följande:

När jag ringde apoteket (Kronans droghandel) igår sa de först att Pergo ej kommit in. Sen berättade jag om min kontakt med Merck och då blev jag kopplad till mitt lokala apotek. De gjorde genast en beställning och sa att det kommer in på torsdag. Återstår dock att se imorgon om det kommit. Återkommer med rapport. 

Så bra!! berätta gärna hur det har gått!!!

----------------------------------------------

Jag är sååå otålig!! Jag vill ha ÄL nuuuuuuu, är bara på dag 12 men ändå...
    Är det någon annan som börjat på dag 5? När har ni fått ÄL då?
  • Eddam
    sancia skrev 2010-09-09 10:07:08 följande:

Jag började förra onsdagen (dag 5). Var inne på VUL idag (CD 13) , hade en äggblåsa på 16,2 och en på 15,6 mm. Slemhinnan var 6,2. Min läkare trodde på ägglossning på söndag (CD 16) .

Jag har ätit pergo en gång innan och fick även då ägglossning på CD 16. 

Okej, ja jag läste runt lite och någon hade skrivit att man vanligtvis får Äl på dag 13-17 så då stämmer det ju med dag 16.

MD77: Har du varit nere än????
  • Eddam

Här är en till med flytningar.. Sega jäklar varvat med vattniga.. Så jag fattar ingenting och fortsätter testa med ÄLtest..

Pladdermaja: Tråkigt att du inte fick ut någon Pergo!

MD77: Då hoppas vi på helgen då så du inte behöver skippa jobbet!

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-10 09:19:55 följande:
    Jopp. Negativt än så länge.
    Får väl se... nästa onsdag tänkte jag köra en primolut nor kur om inte mensen kommit,.
    Men jag har menskänningar, så den borde ju komma tycker man....

Vart hittar man de billigaste ÄL testerna som är hyggligt bra?
    På ebay verkar grav testerna kosta lika mkt som ÄL testerna.
    Jag har köpt från quicktests.se, sånna stickor.. Ibland har dom erbjudande då brukar jag slå till och köpa på mig en massa tester.. Dom tycker jag är bra!

Sancia: Beror på om du får utslag vanligtvis på testerna. Om du inte brukar få något streck alls så behöver det inte bli exakt lika starkt som kontrollstrecket men väl synligt såklart.. Men som jag som alltid får lite utslag på teststrecket även när det är negativt jag räknar det som positivt när det blir lika starkt eller starkare.. Men du borde ju se en märkbar skillnad när det är positivt..
    Jag brukar ha billiga stickor och masstestar med och sen när jag tror det är positivt brukar jag dubbelkolla med CB.

Här har jag fått lite mer "mensvärk" så jag hoppas verkligen att det är ÄL på G..
  • Eddam

Sassa: det kan ske! Jag är på dag 16, fick en liten höjning i går morse som jag har fått dom senaste gångerna jag äl. Sen på em brukar det bli fullt utslag men igar em var det skitsvagt igen... Så jag har inga förhoppningar om äl.. Fjällräven: hoppas du får en rejäl äl!

• Eddam
    flingan skrev 2010-09-13 11:20:31 följande:
    Idag fick jag tag på Pergo. Gick till ett annat apotek idag på vinst eller förlust, då jag är på semester på annan ort denna veckan. De hade precis fått in 2 paket med dagens leverans. Nu är jag glad och nöjd. Hoppas alla ni andra som behöver Pergo får tag på det snarast.
    Vilket apotek var det på?
    Då borde det ju gå att gå till apoteket och skkynda på dom lite.. Jag vill ha Pergo nu så jag vet säkert att jag kan börja med menstabletterna sen.. hmm..

MD77: Tråkigt att äl inte vill komma.. Hoppas den bara är lite sen..

Sancia: Härligt!!!!

Smurfette: Ja visst är väntan låååååång..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??