• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey - ja visst blir man ledsen trots att man kanske har barn sedan tidigare.
    Jag blir också ledsen när mensen kommer trots att jag redan har tre barn..
    Men jag försöker tänka att det alltid finns någon som har det jobbigare.... då brukar det inte kännas lika jobbigt.

• Fimpen72

Jag börjar undra vart min ÄL tagit vägen. Jag hade ju mega ont med 1tablett/dag och nu tog jag 3/4dels tablett på dag 3-7 ist för dag 5-9...
    Ingen ÄL än och är på dag 17 idag.
    Jag har fått positivt på ÄL testerna på dag 19 annars.

Fick precis veta idag att en jobbarkompis ska bli pappa. Där hade jag bara helhjärtad glädje för dem båda. Helt underbar människa!

Jagar väl vidare på mina ÄL tester och hoppas på utslag på testerna.
    Har haft lite känningar på äggstockarna men ingen allvarligt.

Två som har BIM imorgon... håller tummarna

• Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-11-01 06:33:23 följande:
    Fimpen: Drömde i natt om att jag skulle fråga dig hur det gick för dig Snacka om insöad i tråden hihi

Vilka dagar tar ni pergo? Tar alla dag 5-9 eller tidigare? Är det inte bättre att ta tidigare så att man får tidigare äl??
    Vad söt du är =)

Här verkar inte ÄL vara på ingång. Undrar om det kan bero på att jag precis fått mitt livs första UVI.
    Så nu äter jag från ikväll Furatandin i fem dagar.
    ÄLsticka borde gett utslag ikväll... urka.

Tummhållning för att som testar i dagarna.
  • Fimpen72

trist K berg, hoppas det är molvärk...

Jag fick väldigt negativt ÄL test idag på dag 19, har ju haft ÄL sista två kurerna på dag19.
    Jag fick nåågot starkare på testerna för några dagar sedan men hade inga känningar.
    Det var långt ifrån positivt men ändå starkare än vad jag brukar ha.
    Finns ju en risk att jag hade ÄL då :(
    Och jag/vi har inte alls varit på humör för pysmys sista tiden pga sjuka barn.
    (magsjuka, krupp, förkylning... you name it).
    Hade jag fått positivt på ÄL test kanske man hade "offrat" sig.
    Vi missade den antaligen om det var ÄL, men det lär ju visa sig senast den 16/11 eftersom jag inväntar BIM då.
    Tänkte jag ska fortsätta göra ett ÄL test/dag för att kolla att det inte har blivit en sen ÄL.

• Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-02 15:55:25 följande:
    Halloj! Hoppar gärna in här. Har bara skummat igenom tråden lite:)
    Jag är på min första dos pergo. Enkelkur. Andra tabletten idag på cykeldag 4. Jag har oregelbunden och gles ÄL därför vill min gyn prova pergo. Den 11/11 ska jag på Vul för att kolla om det blivit någon äggblåsa.
    Får de allra flesta ÄL av pergo?
    Hur många kurer får man prova och vad händer om det inte fungerar?
    Välkommen.

Jag har läst att ca 60-80% får ÄL av pergotime.

hur många kurer du får prova är upp till din läkare...vissa skriver ut varannan månad, vissa varje månaden.
    Vissa låter en äta massora månader och andra läkare sätter en gräns på kanske 6 kurer... Helt olika alltså.

om du inte får ÄL provar de säkert att höja dosen till dubbel elle trippelkur.
    Om du inte får ÄL på det så blir det nog sprutor istället.
  • Fimpen72

mira69 - använde från quicktest.. testar ca 10-11 på förmiddagen och rung 19 på kvällen.
    Förra månaden såg jag viss stegring dag 18, fullt utslag dag 19 och svagare dag 20.
    Så trist när man inte har ork att pysmysa... Ska försöka få till det ikväll om man orkar.
    Tre veckor med sjuka barn tar musten ur en.

Sysknmaking - jag kollade från dag 13-14 ungefär.
    Jag som haft SÅNA känningar vid ÄL har knappt kännt ngt allt denna månad..
    Bara enstaka stick/molningar. Fast hellre är jag utan ÄL än att blir trillinggravid.

Kör ÄL tester tills dag 24 eller liknande... sen inväntar jag ev mens eller kör primolut nor.

• Fimpen72
    mira69 skrev 2010-11-02 21:38:57 följande:
    Tack för info..

Hur länge brukar du ha full stegring? Jag har hitintills bara testat på morgonen, men läste på nätet att man helst ska testa efter kl. 10 för innan det är stegringen inte tillräckligt hög och det kan hända att man missar den. From imorgon blir det efter 10. Jag har haft en del månader då stickan inte gett utslag alls, men via blodprov har det ändå konstaterats att jag haft ÄL.  Borde kanske också testa 2 ggr/dag. Japp,så får det bli.
    Full stegring bara en dag men ser att det är på G dagen före.
    Läste precis på FL en tjej som blivit gravid trots att hon inte fick fullt utslag på ÄL.
    Det var därför jag misstänker att jag kanske hade ÄL när den blev lite starkare. Fast hoppas att den är sen men det borde den inte vara med tanke på att jag åt dag 3-7 denna kur och inte dag 5-9.

Jag läste på en amerikansk fertilitetssida ang att man ska testa två ggr och vid ungefär de tidpunkterna för att inte missa stegringen.
    Går ju åt fler tester men de är ju inte superdyra.

Nu har jag tvingat in mannen i duschen för nu måste det bli pysmys ha ha...
  • Fimpen72
    Kopierera fram listan. Jag börjar fundera om Glandin25 kan ha stört min cykel. Har läst lite att de som tar bidrottninggele kan få senare ÄL eller tidigare osv.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Fjällräven: 3/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??
    ellenkey: 30/10

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03 1a enkelkuren
    Sassa07: BF 11-07-03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
    MD77: BF 11-07-09 3:e pergokuren
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-11-04 19:18:43 följande:
    Fimpen72: Synd...men har du kännt några ÄL-känningar alls? Tror du att du missat den eller inte fått den än?
    Har inte alls haft känningar som de två andra kurerna. Lite ont i äggstockarna då och då men ingen direkt ÄL känning.
    Hade en lite lite starkare sticka för ngn vecka sen men inte så starkt så det borde vara ÄL.
    Men sen läser man att det finns de som blir gravida på icke positiva ÄL tester. Kan ju vara att jag fick en svagare ÄL eftersom jag drog ner från 1tabl till 3/4dels.
    Ska testa tills stickorna är slut. Får jag mens så har jag ju haft ÄL... får jag ingen mens=ingen ÄL...
    Får väl se när jag kan sätta BIM...
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-11-04 20:09:05 följande:
    Tyvärr är det så att mens inte behöver betyda ÄL, man kan få mens ändå...
    Hoppas verkligen att du får ÄL eller att du redan prickat in denGlad
    Jo men i mitt fall med normala fall mens 1ggn/år så betyder en mens efter Pergo kur 99,9% chans att det var ÄL.

Att vi prickade en tidigre ÄL är inte så troligt pga sjuka barn. Men vem vet...
    Känns så trist om jag inte får mensen för då måste jag äta primolut nor innan nästa kur.
    Fast helst vill man ju ha ett plus förstås.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??