• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

GakkenLive skrev 2010-09-30 19:24:54 följande:
    ...tycker min var som vanligt...Jag brukar få den ett par dagar innan själva äl, eller jag tycker iofs många dagar innan, men märkte inget annorlunda på den...
    Men äl känningarna var klart kraftigare...
    Tack för ditt svar! Ska verkligen bli intressant att se hur det blir för min del. Brukar ha sen äl i vanliga fall, om jag nu ens har någon. Är på dag 16 idag och fortfarande inga tecken på vare sig älflytning eller äl. Har haft äl kring dag 23 utan Pergo, så nu hoppas jag att den ska komma lite tidigare med Pergon.
  • flingan
    MD77 skrev 2010-09-30 19:36:51 följande:
    Hoppas verkligen det. Den där väntan på ÄL kan ju ta kål på vem som helst!Glad Sist fick jag vänta i 26 dagar, riktigt jobbigt, specielt om man börjar testa dag 13Glad

Lycka till!
    Ja, det är verkligen drygt att vänta. Det som jag tycker är så konstigt var att de första cyklerna efter att jag hade slutat med mina p-piller så kom äl kring dag 17. Sen blev mina cykler väldigt oregelbundna och äl kom ist kring dag 23. Äl försenades med en hel vecka, bara sådär. Sen fick jag nog och sökte hjälp hos gynläkare. Så hoppas verkligen att Pergo ska få fason på mina cykler.  
  • flingan
    Eddam skrev 2010-09-30 20:53:15 följande:
    Ja jag får nog oxå ställa mig i ledet för värsta väntan är mellan mens och äl... Den är HEMSK! När äl sen har kommit kan man ju inte mycket göra, bara vänta. BIM har man ju ett bestämt datum som man vet att mensen kommer komma, eller inte komma. Men äl kan man ju gå i evigheter och vänta på känns det ju som eftersom den kan komma precis när som helst.. Obestämd

Någon frågade om älflytningar, jag hade mycket mer än vad jag brukar. Jag hade dom en hel vecka om inte ännu mer innan äl kom. Därför jag var helt knäckt att jag inte fick någon äl, trodde ju den skullle komma men flytningarna såklart..
    Vad tråkigt för dig att du hade älflytningar med ingen äl, man ställer ju in sig på äl när man har haft rikliga älflytningar. Jag börjar undra om jag någonsin har haft äl eller ej. För både flytningarna och ältesterna har ju antytt att äl är på gång. Men blodprovet visade att ingen äl skett. Och flera gånger har min mens kommit redan 4 dagar efter äl, alltså en på tok för kort lutealfas. Så jag börjar undra om jag ens haft någon äl, med tanke på hur oregelbundna och konstiga mina cykler har varit. Hoppas nu att Pergon ska få ordning på detta.

Jag tycker som flera andra att tiden fram tills äl är värst. Efter den sänker sig ett lugn, man har gjort vad man kan så att säga. 
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-02 07:29:05 följande:
    Nu har jag testat med cleablue oxå, jag är GRAVID!!!! 1-2 veckor stod det så det stämmer ju!
    Underbart! Hoppas det är flera som följer med på detta tåg och plussar snart.

Själv är jag vid gott mod då jag nyss identifierade min första älflytning denna cykel. Dock var ältestet negativt, men det börjar iaf hända något.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-02 09:04:01 följande:
    Ja alla får gärna härmas om ni vill!

Härligt med älflytningarna.. Vad är du på för dag?
    Jag är på dag 18, så jag hoppas på äl inom de närmaste dagarna. Väntan är så dryg dock, tiden står ju stilla när man väntar.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-02 09:44:27 följande:
    Ja visst är det en hemsk väntan.. Känns ju som man hinner bli 100 år mellan varje ägglossning! Men den kommer nog snart! Med tanke på flytningarna så är det nog nära..
    Jag hoppas att du har rätt. Äl inom 5 dagar är min förhoppning, kring dag 23. Nu är det bar att vänta och vänta... 
  • flingan
    Rose83 skrev 2010-10-02 17:28:09 följande:
    var rekomenderar ni mig att handla? på nätet? i så fall vilket hemsida?
    Jag handlar ältest på testlagret. Är nöjd med deras stickor och billigt blir det. Sen när jag får positivt så dubbelkollar jag med CB lite dyrare test som ger klara besked.
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-02 16:48:20 följande:
    spännande att det är ett par som har BIM nu i dagarna Skrattande

Själv fick jag neg på ÄL testet nu och har inte ont i magen längre.
    Fick starkare onsdag, ännu starkare torsdag. Sedan svagare igår och väldigt svagt idag.
    Så antaligen kom ägget igår, hoppas simmarna från torsdag kväll överlevde.
    Vet inte om jag kan hoppa på mannen ikväll, (varit på konferens sen igår morse).
    När han ringde var han dålig, hade spytt i natt..  vilket han inte brukar göra.

Jag har säkert 40 gravtest hemma *asg*
    25-30 stickor, 4 stavar, ett CB, ett RFSU testa tidigt, ett CB digital
    Fick ju 10 gravtest med ÄL testerna och hade flera stickor hemma då.
    Sen skickade Testlagret extra tester pga lite strul...
    Du kan jag alltid försöka att "hoppas på" mannen ikväll, skadar ju inte iaf. Flört Lycka till!
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-02 19:35:54 följande:
    Jag ringde honom kl 17 och då mådde han jättebra.
    När han kom hem frågade han om stickan var svart nu (alltså starkt ÄL-test).
    Nej sa jag ... bara sugen.
    Han måste ju inte veta att det är verkstad ikväll =)
    Helt rätt. På han bara!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??