• ellenkey

Fler som snart ska börja med Pergotime??

pladdermaja: Håller tummarna för dig! Vattniga flytningar har jag haft de ggr jag plussat.

Syskon: Skönt att blodet nästan försvunnit! När ska du på VUL?  Hoppas allt ser fint ut med bebis då!
    Hur länge hade ni försökt innan du plussade förresten?

• ellenkey

Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?

• ellenkey

MD77: Ja en gyn jag hade förut skrattade mest åt mig när jag tog upp det men då var jag där i ett annat ärende.

• ellenkey

Hej tjejer!

Nu har jag varit hos gyn och han var jättebra, tog mig på allvar direkt.. skönt! Såg en äggblåsa på 13mm idag på dag 17, han trodde att ägget skulle släppa tors-fre så det verkar som jag har egen äl denna månad för en gångs skull!! Vidare så skrev han ut progesteron mot min korta lutalfas, det var en självklarhet att jag skulle få det sa han, så jag hade inte behövt oroa mig hihi.

Ska försöka denna månad o blir det inget blir det pergo ändå sa han eftersom min mens är så oregelbunden.

Fimpen: Löjligt att du inte får pergo när du har pco och att det inte beror på din övervikt!

• ellenkey

kaakis: Välkommen! Var hos gyn igår och han verkade inte bry sig nämnvärt om att jag inte hade äl-flytningar, bara det såg fint ut med äggblårna.

Hur viktigt är egentligen flytningarna??

Sancia: Härligt!! Vill också

Pladdermaja: Jag tog progesteronvärdeprov igår men har inte fått svaret än, men jag tror inte att det är så högt, iaf så ska jag ju ta progesteronsuppar i 2 veckor med start dagen efter äl. Vill ha äl nu!!!

• ellenkey

Oj vad ni har skrivit!

Jag förstod inte om äl-sekret var viktigt eller ej? Har iaf inget sekret nu men har haft innan jag fick problem med mina cykler... då blev jag gravid snabbt. Nu har jag äl iaf. stickan visade positivt idag så det stämmer det läkaren sagt att jag skulle ha äl tors-fre.. troligtvis har jag äl imorgon, stickan brukar visa pos dagen innan.. så nu gäller det att få till det också..

• ellenkey

pladdermaja: Var det du som frågade om progesterontestet tidigare? Jag gjorde det innan äl denna gång fast läkaren ville helst göra det efter äl men eftersom jag ska äta progesteron efter äl så blir ju inte svaret tillförlitligt

• ellenkey

Syskon: Vad härligt att allt var bra!! Det får ni fira!

Idag sitter jag med molvärk i magen, antar att det är äl nu som jag beräknat. Fick till det 2 (!) ggr igår så chansen finns iaf... kollade bf som vanligt (tragiskt kanske hihi) och såg att det blir på min födelsedag isåfall.. kanske är ett tecken

Sassa: Kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka journalen, förstod ingenting Du får be läkaren att förklara lite.

• ellenkey

Jag förstår er precis ang symptom, man letar efter dem varje månad och tycker att man hittar alla bevis på graviditet tills mensen kommer. Jag gillar inte tiden mellan äl och bim, hoppas för mkt då.

Ni som äter progesteron, när började ni med det? Läkaren sa efter äl, tror jag har äl NU vilket beyder att jag ska börja imorgon med tabletterna eller ska jag vänta en dag till? Vore för övrigt bra att få till det idag, får se hur det går

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??