• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag åt p-piiler, har lågt östrogenvärde, och räknar från fejkblödningens första dag {#lang_emotions_smile}

• MD77
    Skrållan: Vad är primoluten? Är det ungefär samma som Gestapuran? Varför fick du den medicin du fått? Många frågor blev det{#lang_emotions_smile}
  • MD77

Ni verkar alla vara duktiga på det här med tester och utredningar.{#lang_emotions_smile} Jag ska ta ett progesteronblodprov på onsdag och läste någonstans att man inte skulle äta innan man tog testet på morgonen, min gyn sa inget om det, kan det stämma?

• MD77

Vilken medicin är bäst för att få igång blödning egentligen?  Jag har prövat Gestapuran för ett par år sen, hände ingenting...
    Skulle vara intressant att veta vilket piller som gett störst utdelning(blödning). Vad finns det för olika tabletter, någon som vet?  Kanske borde göra en undersökning här på FL...Glad

• MD77
    sassa07 skrev 2010-06-17 20:00:47 följande:
    Undrar lite...

Risken finns ju att det kan bli flerbörd med pergotime. Någon av er här som funderar/orolig/nervös/lycklig/glad ???

Själv vet jag nog inte riktigt hur jag känner... Lite nervös kanske
    Jag ska snart börja med pergo och har just nu mycket tankar till just flerbörd...bra, kul eller riskfyllt? Eftersom att jag ska ta mig till Danmark då fort jag har ÄL så kommer det bli svårt att hinna med VUL, min gyn jobbar 1 dag/v, och se exakt hur många ägg jag släppt. Men just nu så känns det som att det är värt den risken, som trots allt inte är så stor.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-06-18 09:44:17 följande:

MD77: Jag håller tummarna för dig att du hinner till Danmark När börjar du med Pergo???

Har några dagar kva på permoluten, sen ska förhoppningsvis mensen komma inom 2-5 dagar, sen på dag 3 eller 5 ska jag börja med pergo.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Corri skrev 2010-06-20 13:42:06 följande:
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
    Du får det utskrivet av din gyn när hon/han konstaterat att du inte har ÄL. Det spelar inte någon roll hur länge du har försökt, har du inte ÄL så har du inte och då får man hjälp.

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    annakohler skrev 2010-06-20 14:06:18 följande:
    jag hade egen ÄL både första gången 2007 då jag fick det utskrivet och nu i mars 2010 så det behöver inte betyda att man måste vara utan egen ÄL
    Ok, jag trodde att det var något man fick om man inte hade ÄL, varför tar man det annars?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Vilken dag bör man egentligen göra VUL när man äter pergo? Jag har ju sett här att det är fler som får ÄL redan dag 9, kan man göra VUL så tidigt som dag 7 eller 8, kan man se om det är något ägg som växer då?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-06-21 20:36:53 följande:
    Några dagar efter avslutad kur enligt gyn som jag pratade med imorse.. Jag kommer att göra VUL på tredje dagen efter avslutad kur! 
    (Jag har nog själv snurrat till det med räkningen... )
    Ok, då får jag hoppas att jag hinner med det innan ÄL, har en gyn som jobbar en dag i veckan så det kan vara svårt att få till detGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??