• sweetgirl89

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Rose83 skrev 2010-10-08 16:03:05 följande:
    Hello tjejer!

Jag längtar å längtar tills det blir den 14 oct, för den 14 sept fick jag min mens... har oregelbunden mens men med pergo går den utmärkt!

Undrar om jag kan kanske testa idag? skulle jag våga testa på resultatet?
    hmm, det är juh 6 dagar kvar...
    beror på på hormonhalten ;) vissa får + 6 dagar innan andra först på BIM!! så blir du inte allt för besviken på minus då kan du testa,, annars hade jag väntat till BIM -3 iaf
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    flingan skrev 2010-10-08 16:16:37 följande:
    sweetgirl89 och MD77 - Vad spännande med VUL. Hoppas att äggen växer till sig och blir perfekta fram till äl. Själv får jag inga VUL under Pergokuren utan endast blodprov 1 vecka efter äl. Lycka till!
    tack!! får VUL nu bara 1a pergokuren och är allt bra och ägget släpper (kollar med blodprov) så blir det inga fler VUL sen vid kommande kurer ;) får hoppas att det räcker!!

vart i cykeln är du nu?
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Rose83 skrev 2010-10-09 12:42:27 följande:
    juste...och det visade negativ!
    hoppas på + för dig om 5 dagar!!

tack för all peppning tjejer!! det behövs just nu då fler å fler som jag känner plussar just nu efter varandra + att några andra som fått barn samtidigt som oss ska ha om nån månad igen å några +ssat nyligen oxå :/
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-09 21:04:36 följande:
    Hur har dom som fått barn samtidigt  som er lyckats bli gravida så fort att dom snart ska ha barn igen? Jag fick inte ens  tillbaka min mens förän efter 8 månader.. Dom måste ju ha blivit gravida på BB typ.. haha..
    Men jag håller med dig, det är många runtomkring som plussar som aldrig förr.. En  kompis till min man har just fått reda på att hon är gravid och hon vill inte ha barn, hon är den mest omogna och struliga på denna jord, hon ska göra abort, varför fick hon bli gravid? Kunde inte turen ha gått till nån av er istället???? Obestämd

Tråkigt för er som fått neg.. Men som sagt, det är ju ett tag kvar till BIM för er båda så håll ut!!
    hehe inte BB men nästan ;) dom ska ha i januari igen flera stycken. å nån ska ha i april å så nu nån i maj. + 2 av mina bästa vänner blivit oplanerat gravida en ska ha i mars å en i maj så visst blir man avundsjuk men samtidigt glad för deras skull å att dom slipper kämpa som vi..
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89

Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..

♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    flingan skrev 2010-10-10 19:09:28 följande:
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
    tänker oxå i samma banor,, ska testa några dagar till iaf tills på tisdag å sen se vad syns på VULet på tisdag oxå :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:10:34 följande:
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar
    sånna flytningar har jag oxå ;) började i förigår :D är på dag 15 idag och hoppas på positivt ÄL-test snart ;)

tror inte på det testet jag tog i fredags för jag har inte känt av nån ÄL än

Lys på å lycka till!! Vi har ju BIM samtidigt ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
    har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.
    vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??

ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-11 18:44:49 följande:
    Hoppas den ena har växt till sig nu!!
    tack!!:)
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:47:50 följande:
    Hoppas det är ett par toppenblåsor imorgon =)
    tack så mkt!!

Hoppas du får fint + snart! :) kan själv algrig hålla mig å börjar testa redan 1 vecka innan BIM :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89

k berg : tack!! det där med äggblåsor är att har du mer än en blåsa runt eller över 14 mm på dag 12-13 så är risken stor att alla släpper å blir befruktade = att  det blir tvillingar eller trillingar.. sen tänk på att varje ägg kan ju dela sig oxå å bli enäggtvillingar å så vidare..

tvilling graviditet eller fler är ju risk graviditeter så det är inget man rekomenderar och försöker undvika så gott det går!!

♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??