• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-08-25 21:35:48 följande:
    Vi kanske får skaka galler tillsammans =)
    Vilken sort köpte du? Jag tyckte så många var orimligt dyra med tanke på att 5 tabletter kostar drygt 90kr här (har jag för mig)
    sassa07 skrev 2010-08-26 08:29:58 följande:
    Vi får väl komma och betala borgen
    Hihi, tackar för stödet!! haha..

Jag köpte Clomiphen Citrate, jag läste runt och det skulle vara lika som Pergo, med samma styrka och allt.
    Nej, jag förstår inte heller varför vissa är så dyra när dom är tom billigare i dyra Sverige...
  • Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-08-26 21:07:38 följande:
    Hej allihop! Jag fick recept på pergotime tidigare i sommar men har så klart inte lyckats få något eftersom det är slut överallt, så igår tog saken i egna händer och beställde från goldpharma.com. Hur snabbt kom det fram till er som beställt förut? Om jag får mens (förhoppningsvis inte, så klart) så måste jag börja med dem senast på fredag nästa vecka, tror ni det finns en chans att hinna få dem innan dess?
    När jag beställde så stod det max 8 dagar men genomsnittet var 4 dagar. Så det borde nog komma fram tycker jag!

Vad beställde du?
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-08-26 21:47:11 följande:

Eddam skrev 2010-08-26 08:57:27 följande:
    Hihi, tackar för stödet!! haha..

Jag köpte Clomiphen Citrate, jag läste runt och det skulle vara lika som Pergo, med samma styrka och allt.
    Nej, jag förstår inte heller varför vissa är så dyra när dom är tom billigare i dyra Sverige...

Det gjorde du rätt i, hoppas att de kommer snabbt! Det är väl värt varenda krona om det funkar.
    Om det inte hunnit komma Pergo tills nästa gång så är det jag som smugglar! Glad 

Förhoppningsvis får du ju ingen mens men annars hoppas vi ju på att Pergo kommer!!

Annars får vi nog snart byta trådnamnet till smuggelligan.. haha..

Vet du ungefär när du borde få ÄL?
  • Eddam

MD77: Spännande! Snart är det ju 6-7/9!

Fjällräven: Surt att varken mens eller pluset vill komma.. bara jobbigt att gå och vänta ju..

Ljusgläntan3030: Det skulle jag inte tro att man blir, vi käkar det ju pga avv vi saknar det hormon som behövs för att få ÄL, inget extra utöver det.. Varför undrar du? Har du plusat?

• Eddam
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-28 15:14:24 följande:
    Nej inget plus än är på bim-5 men jag tänkte om vi kanske får testa tidigare eftersom vi knaprat pergo men de kanske inte ger nån skillnad... ska testa imorn först tänkte jag på bim-4... fast de verkar vara få som kan se då.
    Jaha, nä jag tror inte vi kan testa tidigare, snarare senare i sådana fall eftersom vi som sagt käkar hormoner så kanske det kan ge fel utslag!? Jag har ingen aning faktiskt.. hahha.. Men på BIM-3 kan nog en hel del se, men enligt min gyn blir det plus på stickan bara efter BIM.. Men det finns det ju bevis på att det inte alltid är så..

Har du barn sedan tidigare? När plusade du isf?

--------------------

Här har mensen kommit nu så nu hoppas jag verkligen att tabletterna hinner komma innan tisdag.. Håll tummarna!
  • Eddam
    Fjällräven skrev 2010-08-29 10:17:25 följande:
    Nu har den äntligen kommit! På tiden
    Skönt!

Sassa: vi håller tummarna att det komemr naturligt nu när du har visat kroppen vägen dom senaste månaderna!

----------------------------------------

Visst är det konstigt, man längtar och längtar efter mensen och sen när den väl kommer då är den hemsk och man vill att den ska sluta.. Skumt det här!! haha
  • Eddam

Det kom inga tabletter idag... Håller tummarna för i morn, det är dag 3, skulle ju vara väldigt trevligt om jag fick börja med dom då...

• Eddam
    MariaK7 skrev 2010-08-30 17:34:36 följande:
    Hej här är en som börjat med provera idag, så ska väl knapra det ett tag innan man får prova på pergon.
    Man har ju väldigt höga förväntningar o hoppas så mycket,så jag hoppas verkligen på detta.
    Någon här som ätit pergo tidigare o plussat?  ( väldigt lång tråd så har inte gått tillbaka allt för långt o läst än = ))
    Hej och välkommen!

Jag har inte plussat med Pergo, bara på naturlig väg... Men nu strular  det och jag hoppas få hjälp av pergon.. Är på mitt 4e försök nu och ska testa dubbelkur..

Har du kunnat hämta ut Pergo? Det är tydligen restnoterat i hela landet tom 20 sept..
  • Eddam
    MariaK7 skrev 2010-08-30 18:42:56 följande:
    Ja jag hade ju jättetur, apoteket jag var på beställde från ett annat apotek, tror det var deras sista....han sa att det var restnoterat men skulle kolla om han kunde lösa det ändå.....så jättesnällt av honom... hade himla tur, fick vänta några dagar o fick sen sms att det fanns att hämta ut..... men som du sa pratade han om restnoteringen, tror verkligen att han gjorde nåt undantag och att jag hade världens tur..... så nu längtar jag tills man får ta dem och sedan hålla tummarna =)
    Gud vad skönt!! Jag gillar när dom är villiga att leta åt en.. Jag var på 3 olika apotek när jag letade och bara på ett var dom villiga att titta om dom kunde hitta något i nån annan stad..

MD77: I morgon är jag på 3e mensdagen.. Men jag beställde 25e och den 26e hade dom skickat det.. Så jag tror att dom kommer komma i morgon om dom inte fastnar i tullen eller något sånt trevligt.. Obestämd Men som du säger,det går ju att vänta ända till dag 5 innan det är för sent.. Men jag vill NUUUUUUU!!!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-08-30 19:26:53 följande:

Ja, jag kan förstå det, jag är precis likadan Glad Men just den här gången så är jag nöjd med att haft turen att jag fått. Tänk alla som får vänta en hel cykel till bara för att Merck klantat sig med Pergon! Då skulle jag nog blivit galen!Glad

Ja risken finns ju att man blir galen!!! Skrikandes haha
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??