• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag måste väl erkänna då...jag testade idag, kunde inte hålla migGlad Det blev som väntat, negativt. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är vad, är det PMS eller grav.symptom?
     Jag har ganska mycket molvärk till och från och lite annat, men det behöver ju inte betyda något...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-09-26 14:54:39 följande:
    -------------------

MD77: Hoppas att du testade för tidigt, kanske e 1 okt som syskonmaking skrev!
    Ja, det hoppas jag med!Glad Nu börjar det bli riktigt spännande här, många som ska testa i dagarna...kul!
    Hoppas att hela listan blir full med plus, det skulle vara underbart!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Skit också! Tror mensen kommit nu...den har inte satt igång ordentligt än men det kommer väl...usch vad trist!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag hittade ett halmstrå!Glad Tydligen så kan man få brunaktig mens trots att man är gravid så jag hoppas fortfarande liiite...känner mig lite galen men jag vill ju så gärna!Glad 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-27 18:49:48 följande:
    Usch idag är en deppdag, har fått en känsla att jag inte har blivit gravid denna gång heller.. Vet inte varför men jag känner mig tom eller hur man ska förklara det.. Allt är Skit idag!
    Ja, ibland är allt förjävligt! Just när man får den där känslan av att allt gått snett så blir man riktigt nere. Men efter att man varit där nere så kan det bara bli bättre. Kämpar också med deppigheten just nu. Men tillsammans klarar vi allt, bara att kolla i trådenGlad Vi kämpar på månad efter månad, och vi ger inte upp!
    sassa07 skrev 2010-09-27 20:10:11 följande:
    Fimpen72: Det va en bra idé! Håller tummarna för äl nu då
    ----------------
    Syskonmaking: Tycker du gör rätt som har en depp dag, låt allt vara skit för en dag man måste få ha det så någon gång. Det är psyk. jobbigt det vi alla går igenom.
    Jag hoppas ju givetvis att det inte är mensverk du har! Deppa å ryck upp dig igen vi SKA klara detta!
    ---------------------
    MD77: Vad händer???
    ------------
    Fjällräven: Tråkigt med mensen,men det är nya tag nu
    Ja, det undrar jag med...det har fortfarande inte kommit igång men det kommer som sagt säkert inatt...
    Varför kan man inte få som man vill ibalndGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Syskonmakinh & Smurfette77: Nu är det riktigt spännande. Hoppas verkligen att ni båda plussar snart! Håller alla tummar och tår!Glad
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Är det någon här som har tagit dubbelkur trots att ni fått ÄL av enkelkur?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Smurfette77 skrev 2010-09-29 08:28:46 följande:
    Nej idag fick jag mens Rynkar på näsan Vi får hoppas på nästa månad.Det var den krämen jag använde den här månaden. Jag fick en lite längre lutealfas och mindre spottings så på så sätt hjälper den nog, inte gravid än dock...
    Nej, vad trist. Men skönt att höra att du inte gett upp, bara på´t igen!Glad
    Jag tänkte också testa den där krämen och hoppas på att jag får längre lutalfas. Har bara 9 eller 10, beror på hur man räknar, vore skönt med lite längre så att möjligheterna kanske ökar lite.
    sassa07 skrev 2010-09-29 09:35:05 följande:
    Mira69: Välkommen hit! bara artt hänga på!

Rose83: Det e väl bara att sexa på nu då!

Smurfette77: Tråkigt! Vi kämpar vidare ska man testa den krämen kanske???

MD77: Har din mens kommit på rikitgt??  ja varför kan man inte få dubbelkur även om man har äl på enkelkur.
    Jag har läst i andra trådar att vissa får pergo som har äl för att deras äl inte är så stark!
    Det ska jag kolla upp på fre när jag gör VUL
    Japp, mensen är i full gång tyvärr. Men på ett sätt bra att jag fick den i alla fall, nu har jag börjat med pergo igen. Hoppas att jag slipper vänta till dag 26 bara innan ÄL! Ska på VUL den 8/10 så då får jag min dom Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    FannyB skrev 2010-09-29 19:04:50 följande:
    Hej!

Tänkte fråga om jag kan få hoppa in här jag med..?

Jag väntar på att få börja min första pergo-kur, har BIM 4/10. Vi har inga barn sen tidigare - men vi vill såå gärna!! Är lite orolig för läskiga biverkningar av pergon, hur har ni andra det med sånt? Men samtidigt känns det skönt att äntligen få ge naturen lite hjälp på traven...

Känner med er alla!
    Du är varmt välkommen hit!

Förhoppningsvis så kanske du inte brhöver börja med Pergo nu när du väntar in BIM.
    Angående biverkningar så är det olika från person till person. Själv har jag fått lite huvudvärk, svårt att somna till och från, svullen mage och kraftiga ÄL-känningar. Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. Förhoppningsvis så slipper du några biverkningarGlad
    Jag antar att då går på VUL kring dag 12 i cykeln, det är viktigt om du nu aldrig tagit Pergo förut, då det finns en risk för överstimulering (flera äggblåsor som mogna och släpper).

Får man fråga varför du ska äta Pergo?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:44:02 följande:
    Har haft datastrul så jag har inte kunnat kolla tråden så ofta.

Så tråkigt att det inte ville sig dennna månad för er MD och SmurfetteRynkar på näsan!

MD: Hur lång lutealfas blev det denna gång? Tycker du kan fråga din dr om längden på den.

Själv, fortf inte pos, är på 8 dagar efter äl nu, så än finns det hopp, brösten är super ömma, gör ont när sambon kramar mig och när jag hoppar nedför trapor.

Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?
    Vet inte riktigt hur man räknar, men 9 eller 10 dagar. Fick ÄL 17/9 och mens 27/9.
    När jag läst runt så ska det tydligen var ok, men inte optimalt. Ska testa den där progesteronlrämen den här gången och se vad som händer.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??