• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-07-12 07:04:00 följande:
    MD77: Vad roligt att höra, skönt att allt gick bra!!! Nu håller vi tummarna!!! Var det nervöst???

Syskonmaking: Nä dom har inte sagt något mer om vad som ska hända! Han pratade om spolning första gången jag va där...(å det var i Mars) Han sitter mest å säger "hum" "hum" "hum"... Å första gången jag va där så fattade jag noll, och insåg nog inte vad allt handlade om eller vad som skulle hända...
    Ingen mens??
    Jag har ringt gyn idag, och dom ringer tillbaks sen så jag ska fråga dom vad som händer....
    Okej, spännande och se vad nästa steg (som förhoppningsvis aldrig behöver ske) blir..

Jag ska oxå ringa min läkare idag och se om han licensen kvar eller inte..

Ingen mens än! "det kommer mens snart"-värken har försvunnit helt oxå så det känns ju lite mer positivt!

MD77: Ohh så spännande och vilken tajming!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-12 08:43:19 följande:
    Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!
    Funderingar är alltid bra!

Ja, mensen ska väl komma efter 2 veckor. Gör den inte det tror jag som du säger att kroppen spelar ett spratt typ..
    Min mens kom 10 dagar efter ÄL förra kuren och men då kom bara en minimens tills 14 dagar efter ÄL då kom den riktiga "mängden". Läkaren chansade på att jag kunde ha haft en tiidigt missfall..

---------------------------

Ringde läkaren i morse men dom har semester till 2 augusti. Så jag pratade in på telefonsvararen. 1 timme senare ringde läkaren upp. Allt med "indragen licens" var helt fel. Han skyllde på apoteken, så skickade han in nya recept till mig. Snabbt och enkelt ordnat! Skönt att allt löst sig!

Jag har förresten inte fått någon mens än.. Förvånad
    Är hos syrran nu och hon tycker att jag ska testa mig redan nu, men det känns så dumt för att sen bli besviken.. Tror jag kanske testar på onsdag om jag inte fått mens än då, har BIM på torsdag tror jag..
  • Eddam

Som jag fattade det så är ett tidigt missfall ett ägg som aldrig fäste typ. Så det är väl som vilken mens som helst?! Tror jag iaf..

Men vilket konstigt bemötande du fick!! Det är väl klart att du vill hinna förbereda tills om du måste ta en till omgång, tänk om du skulle åka på semester, det finns ju en liten risk för sånt just nu... Surtant!
    Hoppas din riktiga gyn är vettigare...
    Så skönt med  lite oplanerad barnvakt!!!

• Eddam

Jag gick emot mig själv och testade idag iaf!!
    Så i morse vid 6 när vi gick upp smet jag in på toan och testade mig.

Jag har två olika test ett på 25mIU - Normal känslighet och ett på 10mIU - Hög känslighet så jag tog ett av varje som den testmissbrukare jag är..
    Och den på 25 visade svaagt positivt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men den på 10 visade INGENTING och den ska ju vara känsligare. Mycket konstigt tycker jag.
    Jag har testat med exakt dom "25 testen" förut och det har ALDRIG ens visat ett försök till ett streck..
    Sååå jag vågar inte riktigt lita på den positiva testet än. Ska ta ett till i morgonbitti så om det visar positivt då oxå så ska jag köpa ett clearblue och testa. Håll tummarna!!!!!

• Eddam

Tack tack ni! Jag har tagit 2 till tester under dagen och båda visar llika svagt positivt.. Vi får se hur det går för på middagen idag kom en liten miniblödning. en liten "skvätt" sen inget mer.. vi får se om det kommer något mer och hur testerna utvecklar sig..

Sassa: Det är testerna från quicktests.se är dom som visar positivt..
    Men vad betydde surtantens uttalande? Att OM det inte har tagit sig, ska du fortsätta med Pergo eller vad?  Skönt att din riktiga gyn kommer snart!

• Eddam

Jag är en IDIOT!!!!

Det var inte alls gravtest jag testade med det var ÄLtest!!!!!!!!!!! Jag var HELT säker på att jag bara tagit med mig gravtest men det hade jag visst itne alls. Så jag är inte alls gravid!!! Jag känner mig såååå dum!!!!! Skrikandes

Jag har BIM idag och blöder förfullt!!! Rynkar på näsan

Sassa: Ja visst är det hemskt när det blir neg. Men spännande att veta ju! Håller tummarna för dig!!

• Eddam

Ja hjälp, så dumt!!!Skäms Nu har jag bestämt mig för att bara tesa mig om mensen inte kommer!!!! Gaahh!! Skrikandes

Någon som har försökt få ut Pergo den senaste vecka? Det verkar vara slut på centrallagret.. Men på det 3e apoteket hade dom kvar som tur var!!  Men nu blir jag osäker, igår hade jag ju en miniskvätt mens men så idag har det kommit mera, ska jag räkna första dagen idag eller igår? Vad skulle ni ha gjort? Jag ska ju äta Pergo dag 3-7- Funderar på om jag ska börja med pergo i morgon kväll för att köra ett mellanting.. Vad tycker ni?

• Eddam
    MD77 skrev 2010-07-14 20:55:16 följande:
    Vilken tur att du lyckades få tag i det! Glad Hoppas att de fyller på lagret så att jag kan hämta ut om det behövs nästa vecka.
    Jag tycker attt du ska räkna från igår, det var ju första dagen. Sen tror jag inte att det kan skada om det blir "dag 2"
    Ja jag fick lite panik när den första apotekstanten sa att det var slut på lagret.. Men sen så..

Ja det kom ju färskt rött blod, igår bara att det var mindre mängd än idag.. Då startar jag i morn kväl!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-15 08:05:21 följande:

syskonmaking: jätte tråkigt att det va mensen som kom, men där ser man hur virrig man kan bli av all planering mm å ta Äl test ist... Med glimten i ögat så fick du mig att le av ditt lilla misstag...hade ju givetvis hoppats på att du skulle plussa,  jag som höll tummar å tår att det va pos.

Va? Slut! Är vi så många som äter pergo!
    Men skönt att du fick tag på det!

Jag förstår dig man e ju ivrig att börja m pergotime. Jag hade nog tagit det på dag 5 (alltså lördag) men jag vet ju inte vad din läkare har sagt till dig, min sa dag 5 iaf..fast jag tog det på dag 4 för i bruksanv. står det runt dag 5

Ja du jag skrattar åt det jag med!! Hur virrig får man bli?? haha

Min läkare har sagt dag 3-7 som jag ska äta dom.. Så idag är det dag 3 om jag ska räkna den lilla mängd som kom... Annars är det i morgon som är dag 3 så jag tar den nog ikväll så blir det ett bra mellanting..
    Ja, komer inte mensen i morn kan du ju testa dig! Med GRAVtest då.. hehe
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??