• Louie

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej,

Jag är ny här! Jag är inne på min första kur med Pergotime (dag 18, åt pergo dag 5-9)! Är det vanligt att man drar på sig väldigt mycket vätska? Känns som jag gått upp 5kg!! Dessutom så är jag ledsen mest hela tiden (o då hjälper det ju inte att känna sig fet) Känns som PMS från hell!!! Är detta vanligt?

En annan fråga! Jag ska tillbaka till gyn först i augusti (om jag inte blivit gravid dvs), inga kontroller här inte...går alla på kontroller under behandlingen? Vi har bara fått rådet att ha sex varannan dag under dag 14-24! Jag har en tendens mot PCO, och har sedan jag slutade med p-piller vid årsskiftet haft oregelbunden mens 29-55 dagar. Vad är oddsen egentligen att lyckas? Jag är 31 år o ganska sund (bmi 23).
    Tacksam för svar, ni verkar alla så kunniga o jag känner mig helt vilse här i barnproduceringsdjungeln ;) 
  • Louie

Om man ätit pergo dag 5-9, när är det dags för graviditetstest då? Vi är så nyfikna på om det satt sig.. några nupparnätter kvar dock på ordination av musdoktorn :)

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??