• GakkenLive

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej.Har provat med egen pergotråd, detgick dåligt....så jag hoppar in här om det är ok.

Är 36, försökt nu i oktober i ett år.
    Fick MF i juli, hade redan fått pergo utskrivet av feritlitetläkare,så jag tog min första dos, fick en dubbel nu i september.

Åt talbetterna,kände efter ett par dagar otrolig aktivitet nedtill, och fick ett superstarkt äl streck  i måndags, och nästan lika starkt på tisdagen, minskade i styrka i går, o i dag har all molvärk medtill avtagit ,så¨jag misstänker att äl är över  för denna gång."jumsade " från i onsdags förra veckan till igår, utom i söndags, (hoppas det inte hänger på DEN dagen bara)

Hur  går det för er?

Fick lite smått biverkningar tror jag, som sagt var ,mer molande nedtill än jag brukar.Kraftig huvudvärk/migrän i fredags och otroligt o jag ber om ursäkt nu, rent gasig i magen...
    SKa inte på sista blodprov på måndag, läst att en del  åker in på vul med, har inte fått besked om det, så det har jag inte gjort..

• GakkenLive

...tack tack alla.Kul att se fler som pergar....

Frågor från en nybörjare:
    Ska det kännas mycket mer i äggstocksområdet under äl?
    Hur ser chanserna ut, att bli gravid med pergo?Nån som vet? 

Något jag bör  tänka på?

Har som sagt var fått till det i sovrummet =P,  16-22 septermber, utom på söndagen.Fick superstarkt på äl på måndagen och hade so msagt var sex då, och tom onsdagen,....Låter det ok? 
    Just för äl's skull =P...

• GakkenLive
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 19:06:13 följande:
    Sexandet låter väl jättebra, om LH blev pos på mån borde du ju senast haft äl på onsdagen.?Jag hade äl i tisdags, pos LH sön- tis, hade sex sön, mån, tis, ons. Tycker det blev ganska bra!Ja, jag hade ivarje fall mycket mera ont innan äl än vad jag någonsin haft tidigare, var inte supertrevligt med sexandet, men vad gör man inte för en liten...Skrev i något tidigare inlägg om gravfrekvensen efter pergo, kommer inte ihåg siffrorna längre, men de flesta blir gravida inom de tre första cyklerna.

Ok, haha.Ja vi får hoppas att de funkar.âr lite upprörd över min missade söndag, men det var två trötta människor, som somnade. Jag håller med dig, var klart mer öm nedtill under sexbiten. Min läkare sa för länge sedan att inte kolla äl, o vänta, haha. Lätt för henne¨å säga.Och jag räknar nog mera dagar den här gången efter behandling....sjukt.
  • GakkenLive

haha....men jag måset ju medge att jag har svårt, och har alltid haft o meddela "Nu måste vi ha sex"....Så jag bara förför mannen lite då å då, haha. Och ibland just då så kommer vi in i en bra bana =P, som passar.
    Jag gillar inte att ha sex bara vid äl för ett barns skull, vill ah det mer spontant, så jag meddelar ingen äl till han..

• GakkenLive
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 08:29:10 följande:
    Jag köpte ÄL tester från Quicktests, 21 ÄL och 10 grav för 169kr.
    Visserkligen har jag redan massa grav-tester men det kan man ju sälja sen om de blir över (får man hoppas).

Dag 13 idag inte mys i sikte alls, är sjuuuk.
    Men jag ska testa med stickor från imorgon och blir det utslag får man ju offra sig lite.
    Tänkte tejpa dem på ett papper och skriva datum bredvid, stickorna var ju så tunna (3mm) att det var för svårt att skriva ngt.
    ....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
    Mina visade fel 9 av 10 ggr.
    Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
    Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så....
  • GakkenLive

...btw....är sååååå sjukt dålig på att ta mina folsyra tabletter (äter en tablett so mheter :Kvinna. finns på apotekt och rek till oss i fertil ålder =)), måste skärpa mig med det.Glömmer dem hela tiden,

• GakkenLive
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 12:12:53 följande:
    Hur visade de fel? Var de positivia flera dagar på raken eller?
    De missvisade, var helt blanka på flera av dem.
    två visade äl då jag inte hade det, alls... under mensen.....
    ett par av dem var helt markerad, alltså hela fältet var färgat.

Men som sagt var, jag har köpt två omgångar från dem.första omgången, köpte jag få ,de  ser ut ha stämt,Köpte sedan en större omgång, men de funkade som sagt var dåligt.
    Så jag håller mig till testlagrets.Men det är som sagt var bara min erfarenhet.Kan ha varit fel på dem.
  • GakkenLive
    Hjälp!

....arghhhh...
    Nu vet jag varken ut eller in.
    Fick rosa på pappret på toan i dag.
    Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
    Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3  efter äl...
    Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
    .Och funderar på om det är en  reaktion efter pergon.....
    Suck.
    Tankar?
  • GakkenLive

...sant, det kan vara så.men jag har inte haft sex nu på ett par dagar.... Men det kan ju vara sköra slemhinnor i alla fall...

• GakkenLive

...kan kanske vara så. Säkert något med hormoneri kroppen, för jag har inte på detta försöksåret haft detta någongång, o så mycket mer sex än vanligt är det inte...

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??