• aaaa

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag har börjat med min första kur av Pergotime idag. Enkelkur. Känner dock tyvärr inget hopp alls, eftersom jag tror att jag haft ÄL tidigare cykler (i alla fall positivt på ÄL-test, men det är ju heller ingen garanti). Har dock fått medicinen utskriven av en välrenommerad gynekolog (Ondrasek i Sundsvall) och hon borde ju veta vad hon håller på med.

Hade hopp då jag fick det utskrivet, men research på nätet tar ju upp en hel del nackdelar som att sekretet kan ändras och bli dåligt för spermier och att ens slemhinnor kan tunnas ut och göra att ett befruktat ägg inte fäster eller att man har större risk att få tidigt MF.

Usch, deppig känner jag mig nu. önskar nästan att jag inte läst på själv utan bara gått på gyns positiva inställning...

(Behövde bara skriva av mig känner jag. Tio månaders försök nu och snart är det väl dags att anmäla sig för utredning.)

• aaaa

Ja, bara att hålla tummarna!

Nej, inga barn sen tidigare och är något år över trettio så jag finner det något stressande just nu. Är helt inställd på att göra privat IVF för nu tror jag inget kommer att hända. (Jag vet, onödigt negativt då man nyss börjat med enkelkur Pergo... Glad) Jag önskar att jag varit runt 25, då hade det inte känts så hopplöst just nu,

Ledsen att höra om MA:t. Måste vara så tungt att äntligen bli gravid och sen så går det ändå inte vägen...

• aaaa

Eftersom jag läst på en del nu kan jag säga att en av de mindre önskvärda effekterna av medicinen kan vara att slemhinnan i livmodern blir tunnare vilket inte är optimalt om man vill få ett befruktat ägg att fästa. Om jag var du skulle jag ringa min gyn och se om det ska tas en paus (har även läst att effekten av pergo sitter i mer än en cykel) eller om det går att få någon annan medicin som är gynnsam för slemhinnorna (att ta medan du medicineras med pergo)... Men som sagt, jag är nybörjare på pergo, men expertletare av information så jag kan mycket väl ha fel. :)

• aaaa

Bra att du ringde och frågade, skulle ju vara  dumt att få ägg som blir befruktade och sen kan de inte fästa liksom...

• aaaa

sassa07: jag ska ringa henne då ÄL-tester visar att det närmar sig ÄL (mina brukar svagt stegra sig till positivt dag för dag så jag blir förvarnad). Då blir det kolla. :)

Vi har försökt i ca 10 månader men bara 9 försök under den tiden. Men trots den relativt korta tiden så har det känts mindre bra sen man kom över de där sju genomsnittsförsöken...

• aaaa

Hm, okej. Har skrivit ett par inlägg alldeles ovanför här och måste nuf råga er med erfarenhet...

Jag är idag på dag 22 i cykeln, men trots Pergo fick jag inget positivt utslag på ÄL-tester denna månad. Jag fick streck som var 50% av kontrollstrecket tre dagar runt dag 16, men sen dess ingen tillstymmelse alls.

Igår fick jag en blödning som har varat tills idag. Jag brukar ha spottings, men detta är mer än spottings, men mindre än mens. Jag fattar ingenting... Har jag fått en tidig mens, trots Pergo? Pergo brukar väl snarare ge senare ÄL vilket ger senare mens? I vanliga fall, utan Pergo, får jag mens på dag 28-33 i cykeln.

Hoppas nån har en teori eller egen erfarenhet att dela med sig av!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??