• Rose83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hello allihoppa!
    Idag är jag på dag 11 och hade vul idag på morgonen.. Tyvärr så kunde man inte se nån ägglossning.
    Min sista pergo tablett tog jag på onsdag..
    hoppas jag får ägglossning snart..

nån med erfarenhet???Rynkar på näsan

• Rose83
    Rose83 skrev 2010-09-24 20:25:17 följande:
    Hello allihoppa!
    Idag är jag på dag 11 och hade vul idag på morgonen.. Tyvärr så kunde man inte se nån ägglossning.
    Min sista pergo tablett tog jag på onsdag..
    hoppas jag får ägglossning snart..

nån med erfarenhet???Rynkar på näsan

Jag tänker ändå sexa de här dagar för att inte missa ägglossningen.. =))
    var ändå 1 dag för tidigt på vul (dag 11) so jag vet ska man ha vul mellan dag 12-15.. så jag ser ändå chans för att ägglossna.. =D

• Rose83
    MD77 skrev 2010-09-24 20:44:11 följande:
    Sa gyn ingenting om storleken på ÄB? Mina ÄB var bara 9 mm på dag 11 men fick ÄL dag 26, lite sent...men bättre sent än aldrig!Glad
    hon såg ingen äb, men hon sa att jag kan få de närmaste dagar...

precis.. hoppas hoppas!!
  • Rose83
    Eddam skrev 2010-09-24 21:36:24 följande:
    En fråga till er alla: Käkar ni alla Folsyra?? Jag är SÄMST på att svälja tabletter och BÄST på att hitta på ursäkter till varför jag inte ska behöva det så jag kan inte säga att jag får ner speciellt många tabletter.. Obestämd
    har hört att folsyra har rekomenderats av läkare till kvinnor som vill bli gravid, men min gyn har inte pratat om det så jag har skippat sånt och kör med pergotime, det bör funka nån vacker dag annars väntar jag ändå på IVF i april 2011 =D
  • Rose83

kan vem som helst börja äta de vitaminer ??? dr det receptfritt

• Rose83
    Eddam skrev 2010-09-24 22:18:21 följande:
    Fimpen: VA?!?!?! Finns det flytande?? Åhh vad glad jag blir! Finns det på Apoteket?

Rose: Ja, det är som vanliga vitaminer. Bara och knapra på.. Tror inte det går att överdosera heller så det är inget farligt..
    hihi då ska jag prova, imorn ska jag ändå köpa ägglossningstest å börja testa mig fr.o.m IMORGON, idag var jag hos min gyn men han såg ingen äggblåsa, kanske för tidigt om jag var där dag 11, eller hur?! men tänker testa mig själv... så då kan jag passa på att köpa lite folsyra tabletter..niceTungan ute
  • Rose83

exempel... om ägglossning sker dag 16, när får man äggblåsan...?? hur märker man äggblåsan?? nån duktig på det???

• Rose83
    MD77 skrev 2010-09-25 11:13:24 följande:
    Det kan man endast se vid VUL (vaginalt ultraljud) Då kan man se hur stor ÄB är och se på ett ungefär när det är dags för ÄL. ÄB växer mellan 0,5-2 mm/dygn, men de kan tydligen växa snabbare, mina växte 3 mm/dygn på första Pergokuren. Det kan man se genom att gå på VUL med några dagars mellanrum.
    Hoppas att det är till någon hjälpGlad
    ok..tror du att jag gick för tidigt då (dag 11) för vi såg inga blåsor=(
  • Rose83

idag testade jag mig med clearblue ägglossningstest... ingen smile gubbe idag... få se om jag har tur å får en imorn.. =) 

minns oxå att jag hade gjort ett för 3 mån sen å jag fick 2 ggr en smile gubbe, jag å killen satte igång dessa två dagar...men ingen bebis då =(
    vill inte tänka på att det kan hända igen!

• Rose83

fick en smile gubbe :) så glad!! det betyder att jag fick ÄL =D

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??