• LYCKA82

utomkvedshavandeskap??

Hej.
    Jag och min sambo har påbörjat bebisverkstaden sedan en månad tillbaka. Jag är nu på BIM+2 och har börjat få smärtor på höger sida, i området runt äggledare/äggstock. Det hugger/sticker/värker lite grann.. har hållit på sedan igår. Jag har tidigare haft ett utomkvedshavandeskap 2006, och påminns lite från hur jag kände då. Jag har tagit ett gravtest och det visar negativt. Jag skulle vilja veta lite vad ni hade för symtom som oxå upplevt utomkvedshavandeskap. Hade ni stickningar/hugg/värk?? Vill verkligen inte mista min sista äggledare... är så oroad över detta! MVH Emma

• Svar på tråden utomkvedshavandeskap??
  • lolca

Är det inte bättre om du ringer exempelvis förlossningen eller sjukvårdsupplysningen och frågar? De kanske kan ge dig ett bra svar, eller be dig komma in och kontrollera.

• LYCKA82

Ja men det känns lite tidigt att göra det. Är på BIM+ 2 och har inga blödningar, endast värk som jag kan stå ut med. Självklart får jag göra det om symtomen fortsätter men just nu känns det lite tidigt. Vill veta hur andra som haft utomkvedhavandeskap känt, för att få mer att gå på...

• MIKS

Har 3 utomkvedhavandeskap bakom mig.
    De två första var i V 9 & 7. Kraftig smärta & blödningar. Nu senast ( två månader sen)  Åkte jag in & lämnade blodprov för att på så sett få reda på om det låg rätt. (vilket det inte gjorde) var då i v 5.
    Ring gyn & berätta att du är orolig för ett X.

• LYCKA82

Tack för tipset! Får ringa gyn imorgon!

Svar på tråden utomkvedshavandeskap??