katt som blöder från rumpan
Jag har en katt hona på snart 4 år som är pigg och glad, något mer kelig än vanligt bara. Som har börjat blöda från rumpan (hon är kastrerad sen 3 år tillbaka) det är inga stora mängder utan mer som en blod färjad hinna runt bajset men den synns klart och tydligt. I går var det dessutom några blod droppar på golvet vid lådan. Men hon verkar inte ha ont när hon bajsar eller visar några andra tecken på sjukdom äter och dricker som vanligt.
Vi har två katter och den aandra verkar vara lös i sin mage men samma där i övrigt inga tecken på att något är fel.
Eftersom vi har två katter så blir ju mat frågan lite mer komplicerad så vi ger dem två olika hård foder (friskis och in home tror jag det heter) och gormet perl som mjuk mat. Vet inte om det kan ha någon betydelse?
De är innekatter båda två.
Innan någon skriver att vi ska ta kontakt med en vetrinär så kommer jag att göra det om det fortfarande ser ut som idag när lön/föräldrepening kommer. Eftersom spec hon som blöder men den andra med klart inte verkar ha ont känns det inte super akut även om vi blir väldigt oroliga för våra fyrfotingar.