• Majuuu

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

sonen08 skrev 2010-06-08 12:43:56 följande:
    men de ja undra var om man ska betala igen eller om ja får de pengarna de handlar om mest...eftersom förra året när ja var tvungen o betala tillbaka stod de -87 kr hehe liten summa men de hade dragit för lite skatt på mina mammapengar
    Jag har koncentrationssvårigheter o är halvfinne men jag ska försöka förklara så gott jag kan o förstår....
    Alltså prel skatten är en beräknad skatt som utgår ifrån vad du beräknas tjäna eller nåt sånt. Sen när året gått så räknas det du tjänat ihop o så kollar dom om du betalat den skatt du ska betala. Det är alltså i samband emd att du får deklarationen som du får se om du betalat för mycket (då får du tillbaka pengar) o om du betalat för lite (då får du betala istället).  Sen kan man ju ev göra vissa avdrag som oxå spelar roll på vad de tär för skatt man slutligen betalar.

Hoppas jag förklarade någålunda nu iaf....
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 12:58:31 följande:
    har inte deklaretat behövde inte de sa skatteverket...så blev fundersam idag när pappret kom ang prel skatt....
    knasigt.. Men måste inte alla som betalat skatt deklarera? Det trodde iaf jag.
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 13:06:38 följande:
    ja jobbar inte o betalar inte skatt
    jag jobbar ju inte heller, men jag har fp o betalar därmed skatt..
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 13:15:37 följande:
    ja har inte fp...LEver på bidrag så ja betalar inte skatt då...men men nu byter vi ämne har maila skatteverket så får se va de säger...
    Bra det.. Dom har nog mer svar än jag..
  • Majuuu
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-08 18:41:11 följande:
    Vart tusan har Prosit (ts) tagit vägen? Hon e ju aldrig online... nästan
    Jag är här o jag försöker läsa ikapp.. Ni har visst varit lite aktiva idag sen jag var inne medan dottern sov.. Jag kan ju inte sitta här när barnen är vakna heller..
  • Majuuu
    Isnogood skrev 2010-06-08 18:42:13 följande:
    Precis aaaaaaaaaaaaallt {#emotions_dlg.djavulsk}
    O ingenting Oskyldig

Men ja stämde ju så bra in på beskrivningen:
    Mamma= Japp
    Singel= Japp
    Desperat= Oooo ja Skäms

men...ja måste ha så många...eller en som kan allt...
    Behöver:
    1 snickare
    1 rörmokare
    1 elektriker
    1 takläggare
    1 trädgårdsarkitekt/ trädgårdsmästare
    1 kock
    O säkert några till.... Drömmer
    Jag skulle oxå behöva en hel hög killar för det är mycket som skulle behövas fixas både här hemma o med bilen..
  • Majuuu
    Malena79 skrev 2010-06-08 19:24:46 följande:
    Haha nåt för Maja kanske då Hon behöver ju veta var Norrköping ligger
    Jag har ju nästan lärt mig nu.. Men han är ju iaf 2 år äldre än dendär 21åringen..
  • Majuuu
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-08 20:11:05 följande:
    Där är du ju *glad*

Blev nästan rädd att du övergivit oss Gråter

Man kan visst sitta här när kidsen är vakna... men man får springa en del då Drömmer
    hur skulle jag kunna överge er.. Det krävs ju att man skulle skaffa sig ett liv för det o det finns inte så stor risk för det..
  • Majuuu
    Malena79 skrev 2010-06-08 20:15:18 följande:
    Tycker du är lite petig med åldrar. Vi måste komma ihåg att plugga sveriges geografi till nästa kryssning
    Men det är lite svårt att ignorera åldersskillnaden på 7 år när han tyckte det var coolt att jag hade barn o att det var coolt att jag snart är skild.....
  • Majuuu

Ser att det nästan är.....vad kallar man catfight mellan killlar?....här..

Jag flörtar o spanar men jag säger lite som sonen att hur ska folk veta att jag är singel när jag har 1 eller 2 barn med mig o om jag är på ica o handlar utan barn så går jag ju med kundvagn o köper ju blöjor o sånt icke-singelaktigt.. Såg i Handelsnytt att Ica Kvantum i Borlänge hade haft nån singelkväll. Varför ordnar dom inte sånt här oxå? Skulle ju vara skitkul..
    Hur som helst är det ju lättare att fixa dater osv via nätet så man kan se till att träffa folk när man väl är barnledig.

Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D