Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

Pejgan skrev 2010-09-23 08:30:05 följande:
    Så länge jag kan få låna en häst och får rida en sväng så får du kastrera hur många du vill först/under tiden/sen.

(helst inte den jag sitter på medan jag sitter på den bara)
    Jag har två ston av olika ålder, storlek o ras här utanför med Drömmer

För den som vill sitta stadigt: Tinkersto, vannermodell, dvs tyngre vagnshäst. Svartvit-fläckig dam på 14 vårar som är cool, lugn o älskar att få spränga ljudvallen med en fartfylld galopp över ängar el på grusvägen (mötande bilister ser inte ut att uppskatta vårat vägrace lika mycket..) Kan mycket väl hoppa ur sitt eget skinn om det faller ett löv på fel ställe, ja menar...så klart, INGEN kan vara säker på att det inte kanske förvandlas till ett otäckt monster när man minst anar det... (måste nog sluta låta sonen kolla på alla barnpogram med utväcklande figurer...alternativt dra för gardinerna så häststackarn inte kan se tvn...

För den som vill ha oväntade upplevelser: Islännigssto, svartvit-fläckig unghäst med nerverna på utsidan, bjuder gärna på en rodeotripp, eller full fart för att sedan göra en helomvändning...så denna ridtur kan även inkludera enkel flygtur med promenad tillbaka till basen...
    Hon är heeeeelt säker på att grannarnas hundar och ungar tänker anfalla när son helst så hon släpper dem inte med blicken när de går förbi, vilket kan vara något jobbigt då hon inte e så bra på att backa ridturen igenom...

Jösses Obestämd
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood

Tinkerstoet

Islänningsstoet:

Getfan:

• Isnogood
    Shaun skrev 2010-09-23 08:57:23 följande:
    Kanske inte får nog av att mjölka?
    Det är en killjet...ja vill iiiiinte mjölka honom.... Obestämd   Kräks
  • Isnogood
    Pejgan skrev 2010-09-23 08:56:11 följande:
    Men isno du har ju en get, vad ska du med en karl till?

Tjaa...getfaan är ju istället för vakthund (kanske fungerar lite FÖR bra.. Obestämd )

mannen vill ja ha av HEEEELT andra orsaker Tungan ute
  • Isnogood
    Pejgan skrev 2010-09-23 09:10:57 följande:
    Sätt dit en kalv. De gör det så gärna åt dig.
    (äckliga djur... brrr...)
    Kräks ja vet.... bor granne med ett lantbruk Kräks

E inte bara "yey" med djuren på landet Obestämd även om DE verkar tycka att det är "yey" Tyst
  • Isnogood
    HäckHäxan skrev 2010-09-23 09:20:11 följande:
    Precis samma procedur på tjurar Finns de hundar i närheten så kan man mata dom med kulorna.... Rätt enkelt ingrepp.
    He he he, jaa, hade  hund när detta skedde... Drömmer

Men jag hade inte hjärta mot kraken att ge bort hans stolthet som hundmat Obestämd 
  • Isnogood
    HäckHäxan skrev 2010-09-23 09:25:09 följande:
    Livsfarliga galna jävla djur!!!!!! GETTER!!!!
    Ha ha ha

Njae, bara om du e karl eller barn Drömmer mig o dotra vågar han inte ge sig på
  • Isnogood
    HäckHäxan skrev 2010-09-23 09:22:56 följande:
    Ha ha ha jag hade lätt kört på islandshästen. Tycker dom e så fräcka. Annars har jag en dröm att innan jag dör äga en shire, så vackra och ståtliga!
    Jaa, jag med

Hade tänkt köpa shire när ja köpte tinkern, men mitt stall hade för låg takhöjd
    Men ja har aldrig ångrat att ja köpte henne

Hade tinkerkille (han som kastrerades..) han var 170 i mankhöjd o hade en tippad vikt på 1200kg...som omusklad... Faan vad man kände sig liten o ynklig bredvid...
    O han fattade aldrig hur stor han var..trodde nog snarare att han var en fallabella Obestämd så man blev klämd ordentligt mellan honom o boxväggarna om man inte var med o aktade sig när han rörde sig...
    Tyvär så klarade inte marken i hagarna av hans tyngd..så förra sommaren flyttade han till nya ägare, men han fick det så bra så jag ångrar det inte för en sekund
  • Isnogood
    HäckHäxan skrev 2010-09-23 09:44:12 följande:
    Ha ha ja man e inte stor jämte de där jättarna, men ack så vackra dom är. Min kompis hade en nordsvensk märr och i stallett där hon hade sin fanns en till, som jag red på väldigt ofta, 1000 kg som ingen sadelgjord kom runt, måttligt roande när hontex bestämde sig för att skena  över fotbollsplan som var avstängd pga väta, fatta märkerna som blev. Att rida henne var som en konstant strid, men föredrar nog hellre sånna hästar än de där som bara förljer massa jämt och är nöjda. Kanske de bråkigare hästarna påminner mer om mig som person
    Ha ha ha, ja, men djur SKA vara så, de som man bara "glider med" är så tråkiga så då somnar man ju under ridturen...
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D