HäxanSurtant skrev 2011-06-23 22:37:59 följande:
Är självmord ett alternativ för dig? Seriöst vad i hela fridens namn har du huvudet till??? Du kan gott vara kluven. Jag dömer sällan folk, det är inte min grej, det finns alltid skäl.
Men ena stunden har du adhd, men att få tummen ur röven och fixa medicin och samtalshjälp det gör du inte, du dejtar man efter man på löpande band OCH tro mig de är inget fel på det heller, men att som mamma inte ens använda skydd och kunna få vilken skit som helst det är fel, ruskigt fel faktiskt.
Du studerar och klarade dig denna terminen, att plugga verkar inte falla enkelt för dig, du har en son som är krävande, en utbildning som behöver bli klar OCH menar att valet är svårt. Vadå svårt? På vilket sätt är det svårt?
Dagen efter piller finns av en anledning tex när p-piller och kondom glömts av eller liknande.
Hur skall du orka två barn, kunna plugga och ge dom ett bra liv och dig själv ett bra liv??? Nej abort är inget kul, det är aldrig roligt, men dumma vuxna är nog banne mig värre!
Vad säger den potenciella fadern???? Vad är hans åsikt, vill han bli pappa, vara engagerad? Om inte så förstår jag inte hur du tänkt orka själv.
Vad tror du om att ringa VC eller MVC och få lite samtalshjälp och en kurs i självhjälp eller vad som kan få dig att vakna upp ur ditt i mina ögon riktigt destruktiva beteende.....