Signa tur skrev 2010-07-15 22:13:32 följande:
Hej, hoppar in med ett litet inlägg här..
Har en son på 1,5 år som också HADE blåsljud på hjärtat. Det är nu åtgärdat med ett ganska enkelt ingrepp, en kateter i ljumsken upp till hjärtat och där stoppar de in en metallplugg (olika beroende på hur stort hålet är). Han fick ligga kvar på obs och nogranna kontroller i 8 timmar efter ingreppet sedan hem över natten och tillbaka dagen därpå för ultraljud, röntgen och övriga kontroller. Säkert blir det så för din grabb också om det behövs åtgärdas och om jag fattat det rätt att det är ductus det handlar om i ert fall.
Att de kanske missat blåsljudet KAN, säger inte att det är så och jag är osäker på om den håller på så i 3 års tid , bero på att den här ductus öppnas och stängs hos en del. Jag får hoppas att det var så för er skull för man vill inte gärna att doktorerna ska ha missat en så allvarlig sak.
Hej
Tack för ditt inhopp här. Det var intressant läsning. Hur upptäcktes det på din son och hur lång tid tog det innan ingreppet? Jag hoppas isf att det är ductus, men det är ändå irriterande att de missat det så många ggr. Han blir 4 år snar med. Vad händer om det inte åtgärdas?
Tror inte Ts stör sig på att vi går lite ot här...