HäxanSurtant skrev 2011-04-13 09:37:15 följande:
Jag förstår hur du tänker, men jag vet också många som inte delar tänkandet tex jag.
Om jag får välja mellan att rädda livet på min bio (spermadonator) pappa och den pappa som alltid tagit hand om mig och hjälpt till rusta mig inför vuxen livet, så räddar jag min pappa (styvpappa)
Han kom in i mitt liv när jag var 5-6 och de skiljde sig när jag var 9-10, men här är grejen, han fortsatte vara vår pappa. Vi var 4 barn men bara 2 hans biologiska. Han trodde sig inte kunna få barn och var så glad i oss 2 barn som fanns OCH när han väl fick barn så märkte iaf vi barn aldrig någon skillnad.... Däremot försökte hans mamma göra skillnad på oss i början dög vi två icke boilogiska fint, men hua mig när det kom biologiska barnbarn, gissa vem som blev argast, joo pappa, han gick i taket
Varför måste man välja den ena före den andra då?
Mitt inlägg handlade mer om det ni skrivit tidigare. Dvs att man kan många ggr vara en bättre förälder trots att man inte är biologisk förälder. Men jag är ju ändå medveten om att den som varit mig närmast inte är min riktiga pappa. Det kan ju ingen förändra.