nu1mlock skrev 2010-06-08 19:34:05 följande:
Jag har aldrig påstått att man måste gå ut på krogen för att visa upp sig, eller hur? Jag har inte heller påstått att det är enkelt med barnpassning eller att man ens ska använda sig utav denna.
Det finns andra sätt att "visa upp sig" på! Det är t.ex. sommar - klä er lite snyggt, ta med barnet och gå ut till en park där det finns andra föräldrar med barn. Sola, lek med barnet/barnen, ge andra personer blickar som visar att ni är intresserade, nicka lite mot dom om ni får respons, säg åt barnet att springa åt det hållet och spring efter för att komma närmare.
Eller gå till badhuset? Eller gå på stan? Eller till öppna förskolan? Eller i princip nästan vad som helst?
.. vem har sagt något om krogen?
Hehe, ja men jag behöver inte min dotter för att ragga går jag till lekparken med henne så är de för att hon ska få leka med andra barn, mitt raggande löser jag utan henne
Visst de är säkert bra, och vissa kan falla för de. so be it, jätte bra men de är inget jag gör bara för att ragga, jag går som sagt dit främs för min dotters skull sen är de kul att snacka med de andra föräldrarna.