Lellebror skrev 2011-04-09 21:53:44 följande:
jag och Belsebubsan blev tillsammans -98
-99 fick jag ryggvärk som gjorde att jag hade problem att jobba
-04 samtidigt som vi fick reda på att vi väntade en liten ( efter 2 missfall ) så tog jag lastbilskortet
-07 rasade min omgivning totalt, blev sjukskriven och efter att ha legat ute med lastbil i 3år och knappt haft semester så blev det för mycket för att vi skulle fungera ihop, så jag skaffade en egen lägenhet 1km från henne, fortfarande gifta och ett par fram till april -10, jag kände att känslorna inte fanns där längre.
Vi hade under hela tiden vi bodde isär haft våran dotter varannanvecka, utom under en period när jag fullständigt gick in i väggen och inte ens klarade av att ta hand om mig själv, då hade jag henne varannan helg + en dag mitt i den andra veckan. Vi hade ju turen att flytta isär innan vi gick isär så fungerande rutiner hade vi ju redan.
Att jag sedan strax efter jag sa att jag ville skiljas gick på date med en ny tjej gjorde ju att vi hade lite dålig kontakt första månaden eller så, men försökte hela tiden vara så ärlig jag kunde va mot B och hon insåg ju efter ett tag och höll med om att det vi hade sista åren var inte bra och knappt kunde kallas ett förhållande.
Idag sammarbetar vi hur bra som helst vad gäller våran dotter, och det märks på henne att hon är tryggare och mer harmonisk efter att mamma och pappa gick isär. visst hon vill att jag ska sova över hos mamma ibland ( hon vet inget om min nya relation )
Jag förstår mig allvarligt inte på dom som skall använda gemensamma barnen för att straffa den andre föräldern för att relationen inte fungerade, den som i slutändan blir drabbad är ju barnet/barnen.
Jag har skitbra kontakt med mina barns mammor, mina andra ex pratar jag inte ens med, den mellan JM o B skulle jag inte ens ta i med tång om hon höll på att drunkna i ett hav av pissmyror.
Jag har ingen anledning att hålla en god relation till henne, inte bara för vad hon gjorde.
Däremot med mina barns mammor så är det högsta prio att det ska fungera, min stora dotter försökte spela ut mig och mamman mot varandra när hon visste att vi inte pratade med varandra, hur glad tror ni hon är nu när hon vet att det inte fungerar
Fan vad jag svamlar.
Slå ner motgångarna innan motgångarna slår ner dig!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!! Var STOLT över hur långt du tagit dig och hur stark du är som har varit med och skapat denna goda relation tills dina barns mammor!!!