Metal skrev 2011-04-09 21:23:16 följande:
Förstår precis vad du menar. Hade själv "bytt mamma" till barnen om det varit möjligt.
Det viktiga är att OM man lämnar får insikt i att alla kvinnor eller män inte behandlar en på det usla sätt ens ex gjorde. Jag vet många män och kvinnor som fastnat i kvinno- och manshat p.g.a. skilsmässa efter otrohet eller annat svek och det är lika trist att höra deras berättelser varje gång...
Kan inte påstå att jag tror att ALLA karlar är skitstövlar även om man ofta drar den jargongen när man skämtar.. MEN jag vet också att det finns många som inte lever upp till mina kriterier... för tyvärr hör jag på så många utav mina kvinnliga bekanta att de bara är så, man får bara ta det, det är bara att finna sig i...o e det ngt jag inte gör ( o ja jag vet att jag har en groda på halsen för tillfället, men nu menar jag i en riktig o lång relation) så är det att finna mig i saker som jag inte tycker är rätt...
o nej jag är ingen bitch... utan nu pratar jag om saker som respekt o ödmjukhet och värme och kärlek..att hjälpas åt o faktiskt bry sig om varandra..att stötta o hjälpa..att dela med o motgång och vardag.. glädje och sorg... att vilja finnas för varandra.. att spendera tid tillsammans..att uppskatta varandra.. o som sagt, att hjälpas åt även med vardagens bestyr.. är ngt tråkigt så blir det lättare o går fortare om man gör det tillsammans istället för att tjafsa om vem som ska göra det o vem som gjorde det sist eller har mest annat att göra...
O tyvärr verkar det svårt att hitta en sådan... som förstår det där..o förståss så är juh många utav dem redan upptagna o lever familjeliv...
MEN än har jag inte gett upp hoppet, *nynnar* en dag är prinsen här...