Inlägg från: figurehead |Visa alla inlägg
  • figurehead

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

Banshee Queen skrev 2010-08-10 22:15:38 följande:
    Jo, så är det helt klart. Mest brukar jag sitta och tänka på om mördarna hade blivit mördare om de växt upp i en annan familj, om deras uppväxt sett annorlunda ut. Jag är väl lite knäpp antar jag. Skäms
    Kan dock förstå lite vad du menar.

Jag brukar läsa en hel del om Adolf Hitler. Om vad som hände och försöka förstå varför det blev som det blev.
  • figurehead
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-10 22:16:53 följande:
    figurehead skrev 2010-08-10 22:12:30 följande:
    Stackaren!!

Vi gjorde Jambalaya i fredags här hemma. Och jag hackade en grön pepparfrukt. Sen efteråt så skivade jag en tomat och smakade på en av skivorna.

Jävlar vad det brann.

Påminner om när en kompis blev lurad till att smaka på en chilifrukt. Hans thailändska jobbarkompisar vet att han gillar feferoni. Så de gav han en och han bet av vid kvisten och kände ett mindre vulkanutbrott på tungan. Och det enda han kunde skölja med var färskt varmt kaffe från automaten
    Han vill iaf inte röra eller smaka på dom nu... men det var nog ingen rolig läxa att lära sig Obestämd

Men min tabasco ska han ha iaf
    Det är väl tyvärr så man lär sig att känna igen chilifrukter
  • figurehead
    Banshee Queen skrev 2010-08-10 22:23:55 följande:
    Jo, han är ju en mycket intressant person, inte bara hans uppväxt, utan hur han kunde "hjärntvätta" så många till att göra så mycket ont. Jag brukar undra om han skulle ha varit en liten ynklig massmördare istället för det monster han blev om han inte varit en så duktig talare.
    Tveksamt, jag tror han var för vek som person för det.

Det är nog lättare om det är andra som gör mördandet.

Heinrich Himmler gjorde ju bara ett enda besök till Auschwitz när det var i fullt bruk. Efter att ha vittnat en gasning sprang han ut och spydde och kom ladrig tillbaka.
  • figurehead
    Banshee Queen skrev 2010-08-10 22:29:46 följande:
    Det ligger något i det du säger, jag har bara inte tännkt så långt, är inte såpass påläst när det gäller just Hitler. Informationen om HImler var jag omedveten om, men det förvånar mig inte. Borde ta och läsa på lite, det är ju intressant, jag har bara inte så mycket tid till övers.
    Finns massor med dokumentärer,

En av de bästa är när de hittade Hitlers gamla sekreterare på ett ålderdomshem helt klar i huvudet.,

minns inte vad den heter men hennes berättelse ledde fram till en film som heter Undergången eller "Der Untergang" på tyska.
  • figurehead
    Banshee Queen skrev 2010-08-10 22:35:28 följande:
    Tack, jag ska googla på det, de visar mycket dokumentärer om just andra världskriget på tv4fakta, inte omöjligt att den dyker upp där. Jag hade för mig att hans sekreterare hade dött nere i bunkern, där ser man, undrar var jag fått det ifrån.
    Vet ej,

men hon och några till överlever,

Inte alls omöjligt att den dyker upp
  • figurehead
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-10 22:40:24 följande:
    Bah.. det lilla jag kan om AV har jag lärt mig via Das Boot
    bra film

vem är AV?
  • figurehead
    figurehead skrev 2010-08-10 22:43:10 följande:
    bra film

vem är AV?
    AV = Andra Världskriget

*Facepalm*
  • figurehead
    Banshee Queen skrev 2010-08-10 22:39:08 följande:
    Nu ska jag krypa upp i soffan med lite chips och ytterligare ett glas rött. Tittar in igen om nån timme. Om vi inte ses då, Sov Gott och dröm sött.
    detsamma,

att döma av dagens skörd av inlägg så lär du inte missa så mycket

Snart Sopranos
  • figurehead
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-10 22:50:39 följande:
    Strax dags att sussa här.. trött som en gnu.. gäääsp syns la imörra... Natti natti
    ok sov gott,
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D