White rabbitt skrev 2010-07-31 14:37:19 följande:
Det där överbeskyddande draget som vissa tycks känna inför dig får du gärna förklara mer om. Jag blir bara frågande eftersom du för mig framstår som allt utom en person som behöver den sortens beskydd. Det känns som om dessa män läser dig totalt fel,
Kan ta denna man som fortsatt exempel:
Han är en vän till mig, som har hjälpt mig att rensa här, vi har känt varandra via en annan site nästan ett år men träffades irl för några veckor sedan.
det märktes då tydligt att han var intresserad av mer än vänskap vilket jag förklarade för honom att det var just vänskap som jag kunde ge, inte mer.
Ändå, han verkade "irriterad" när ja skrev på tex Facebook att jag gjort en massa hemma, då kunde han kommentera att "vissa har tydligen svårt att be om hjälp" och " önskar att vissa kunde be om hjälp när de behöver"
Gah! OM jag behöver hjälp, eller i detta fall VILL ha hjälp så säger jag till, men han har tydligen svårt för att förstå att jag klarar mig utan att han måste hjälpa mig...
-När ja gick ut på krogen med en kompis så smsade han o undrade hur ja skulle ta mig hem o att han gärna betalade taxi...ja svarade att jag fixar mig hem själv o att det inte behövdes, då smsade han igen o skrev att han ville hämta mig o bad mig gå med på det...
NEJ, jag går inte med på det..(!)
Där kom känslan av att någon försöker kontrollera mig...att om HAN hämtar mig så kan jag tex inte gå hem med någon annan...
Varningssignalerna ringde starkt o gör det varje gång ha gör liknande...känns som om det är svårt att ta att jag kan hantera mitt liv utan hans hjälpande hand, änslan av att hans största önskan skulle vara att jag skulle vara beroende av honom...
Visst, han har hjälpt mig ett par gånger nu, men samtidigt...Jag vill inte be honom om hjälp... för jag vill inte ge honom det, att jag skulle behöva honom, inte när han håller på så där...
Rörigt kanske...men det är så mycket i huvudet så det är svårt att få ner i text.