• lövet2

Du som INTE har ditt barn på dagis

Tja, när min yngsta var 1½ år, så var det senhöst och inte så kul att vara ute. Men det var frukost först förstås. Sedan fixade jag i köket medan hon lekte med sina grejor där. Kanske jag slängde i en tvätt, och då följde hon med. Hon var liksom i närheten av mig men lekte själv.
    Sedan drog vi i väg och handlade, hälsade på någon, gick till ÖF eller något. Hem för lunch och sedan kom storebror från skolan. Oftast hade han en kompis med sig, och då gillade dottern att kolla vad de gjorde. Annars så lekte hon själv och sade till om hon ville ha hjälp med något. Var det väder, så gick vi ut, men annars gillade hon att hjälpa mig med hushållsarbetet (särskilt att diska! ).
    Matlagningen var tråkig, men då brukade jag ta fram något pussel eller några böcker som hon kunde pyssla med.
    Middag, och efter middagen var det alltid något storasyskon som lekte med henne en stund medan jag plockade undan (maken veckopendlade och kom bara hem på helgerna).

Ungefär så. Jag såg till att vi alltid träffade folk under dagen, även om det bara var på bibblan eller ICA, och så var vi ute åtminstone ett kortare pass. Men det underlättade förstås med en hög storasyskon ...

Svar på tråden Du som INTE har ditt barn på dagis