Inlägg från: Ödmjuk inför föräldraskapet |Visa alla inlägg
  • Ödmjuk inför föräldraskapet

Treårstrots!! Hur gör ni?? Jobbiga situationer..

Grattis girlinthecity! Du verkar ju va den perfekta mamman som gör allt rätt, bara att lyfta på hatten.???? Till dig sissi86 vill jag säga, tvivlar inte en sekund på att du gör så gott du kan, barn är olika och det finns tyvärr ingen manual på hur man ska göra och vad som är rätt för just ditt barn. Det finns riktlinjer självklart, men alla barn är olika och du känner ditt barn bäst. Har också en 3-åring som är aktiv och väldigt kreativ (?) lyssnar inte, vill inte, kan själv, envis som sjutton. Det har funkat för mig att tänka på hur jag är, för mitt humör speglar av sig på min lillkille. På morgonen när man oftast tycker att tiden går så himla fort (stress)så försöker jag vara överdrivet positiv och verkligen välja mina strider. Vad är viktigt för dig för att få vardagen att gå ihop!? Redan när han vaknar så börjar min pepp till sonen!(och till mig själv????) Idag blir en riktigt bra dag???? Tålamod är vår bästa vän och det känns skönt att man inte är ensam med att tycka att trotsen är riktigt jobbig, för dem små testar oss verkligen???? Vi älskar våra barn överallt annat och så länge vi visar det och gör vårt bästa med att ge våra barn trygghet och bra värderingar så växer dom upp och blir fantastiska precis som dom är...Hang in there?????????? (När den värsta trotsen är över så kommer man inse att de faktiskt har lyssnat trots att man ibland kan tro att de har dålig hörsel ????)

Svar på tråden Treårstrots!! Hur gör ni?? Jobbiga situationer..