Inlägg från: Krickan85 |Visa alla inlägg
  • Krickan85

Treårstrots!! Hur gör ni?? Jobbiga situationer..

Ja va gör man ?
    Jag har en son på 3 som aldrig vill gå hem från dagis, så fort han ser att jag kommer så börjas det med att han inte vill gå hem, han ska inte ha kläder på sig ska inte sätta på sig skorna mm. Så tyvärr får jag ofta tvinga på han skorna och kläderna för att sen lirka med han hem, då jag inte kan bära honom då lillasyster på 3mån bärs i babyskyddet. Vissa dagar är det bara muntliga protester medans andra dagar blir vi osams och man får nästan skälla, jättejobbigt är det.

Samma protester är det när han ska åka och bada med pappa, vilket han älskar att gör egentligen men han ska inte klä av sig och inte duscha innan, så då får man tvinga han, och så fort han kommer i badet är han världens gounge igen.

Men faktiskt så har det börjat lugna ner sig lite ändå, för ett tag gick det inte att ha med han in i en affär utan att det blev tjafs.
    Och jag/vi försöker ändå prata mycket med han och förbereda på att nu ska vi åka och bada etc, på dagis pratar fröknarna med honom att snart kommer mamma och då ska du åka hem etc.
    Jag förstår precis hur du känner dig! Man blir ju så sjukt frustrerad när man är mitt i en trots situation, jobbigt är bara förnamnet.

Svar på tråden Treårstrots!! Hur gör ni?? Jobbiga situationer..