Inlägg från: sofhia |Visa alla inlägg
  • sofhia

Jag är präst i svenska kyrkan, har ni frågor om dop så ställ dem gärna till mig så svarar jag så gott jag kan

Hej!

Vilken bra trad, precis vad jag behover. : ) Jag bor i Australien och vill att var dotter ska dopas nar vi kommer hem till Sverige nasta gang. Raknas jag fortfarande som medlem i svenska kyrkan trots att jag inte betalar nagon skatt i Sverige langre? Aven om jag fortfarande raknas som medlem sa tillhor jag ju ingen kyrka eftersom jag inte har nagon adress i Sverige. Har man ratt att valja vilken kyrka som helst eller hur funkar det? Eftersom min sambo inte pratar svenska sa vill jag ha hela cermonin pa engelska. Ar detta tillatet? (Min mammas man kanner till en prast som ar fodd och uppvuxen pa Nya Zealand). Var dotter kommer att vara mellan ett och tva ar nar det blir dags for dop, ar det nagot speciellt att tanka pa nar det ar ett litet aldre barn som dops?

Tack,

Sofhia

Svar på tråden Jag är präst i svenska kyrkan, har ni frågor om dop så ställ dem gärna till mig så svarar jag så gott jag kan