• Filuria

16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)

Här kommer en ny igen!
    16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)

Så startar vi vår sextonde tråd. 

Årgång 2006

3 november - Lukas, son till Kaffemedmjölk

15 november - Markus, son till MillanGBG

28 november - Nikita, dotter till Filuria

30 november - Cassandra, dotter till Terez

2 december - Ida, dotter till Annsofiea

4 december - Melvin, son till Caab

8 december - Viktoria, dotter till JenniePennie

16 december - Elsa, dotter till Isa275

17 december - Noah, son till Syanha

18 december - Eirik, son till Syanha

19 december - Nelly, dotter till Jeslin79

25 december - Leah, dotter till L och A

26 december - Wilmer,son till Zamihr

28 december - Emilia, dotter till Mumo 

29 december - Isak, son till Soffiplopp

30 december - Emma, dotter till Anna777

31 december - Love, son till Kojak

Årgång 2007

3 januari - Hampus, son till JohannaGBG

10 januari - Sigrid, dotter till Maran79

14 januari - Ebba, dotter till Solstrålen07

15 januari - Måns, son till Nikolin

15 januari - Hanna, dotter till FridaGBG

16 januari - Loke, son till Fem

27 januari - Ebba, dotter till Grodan o Ebba

29 januari - Nova, dotter till Mallen84

Årgång 2008

9 juli - Jesper, son till MillanGBG & bror till Marcus

22 juli - Stella, dotter till Jeslin79 & syster till Nelly

5 augusti - Elias, son till FridaGBG & bror till Hanna

23 augusti - Molly, dotter till Annsofiea & syster till Ida

8 september - Gabriel, son till Kaffemedmjöl & bror till Lukas

18 september - Elis, son till Fem & bror till Loke

1 november - Oscar, son till Grodan o Ebba & bror till Ebba

3 november - Rut, Marans och Sigrids kanelbulle

8 december - Benjamin, son till JohannaGbg & bror till Hampus

11 december - Emil, son till Soffiplopp & bror till Isak

26 december - Meya, dotter till Caab och syster till Melvin

Årgång 2009

8 januari- Theodor, son till Terez & bror till Cassandra

10 januari - Viggo, son till Solstrålen07 och bror till Ebba

9 mars - Filippa, dotter till JenniePennie & syster till Viktoria

17 augusti - Viggo son till Filuria & bror till Nikita

22 september - Vilda, dotter till Mallen 84 och syster till Nova

21 Oktober - Oliver, son till Anna777 och bror till Emma

28 oktober - Oscar son till Zamihr och bror till Wilmer

• Svar på tråden 16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)
  • Caab

Fem: Håller tummarna för dig imorgon! Spännande att se vad det är för liten filur som tittar ut. Jag tror det är en liten grabb till

• anna777

Massa massa grattis FEM, var inne i bloggen och läste.
    Skrikandes och klissandes, låter precis som en grabb det

kram på er

• Mallen84

Oj denna tråden är inte allt för aktiv längre, lite tråkigt men jag är själv inte inne så ofta heller....

Grattis till både Fem och Mumo! Underbara barn vi har allihopa!

Hoppas ni alla haft en bra midsommar, det har vi haft. Om två veckor har Andreas semester, då drar vi upp till Östersund och njuter med våra två små tjejer! Längtar.

Ha en härlig och solig sommar! Kram

• Filuria

Hej!
    Ser att aktiviteten här är låg, samma hos mig. Vi är fortf mitt i semestern och är lediga alla 4 tills mitten av augusti. Ska snart ut och bo i stugor vid en sjö. Hoppas regnet blir något mindre annars blir nog barnen mkt rastlösa.

Grattis till alla nykomlingar i familjerna. Må så gott alla! vi syns!

• Grodan o Ebba

Jag har inte varit inne på FL på flera år känns det som, nä men ett är det nog ialla fall. Har ju koll på några av er genom FB iaf
    Grattis till er med "nya" bebisar!

Härligt att det äntligen går åt rätt håll Fem! Hjärnan och känslolivet är ju ine alltid helt synkade, det måste ändå ta en tid att gobba igenom de känslor som man får vid en cancerbesked även om det går åt rätt håll nu. En stykekram till dig, du verkar ha varit otroligt stark genom allt detta och ibland måste man få svaja lite.

För mig lunkar jobblivet på men jag skall ha 3 veckor ledigt snart för att skola in Obi på fsk. Vi fick tyvärr inte samma avdelning som Poppy har varit på vilket jag tyckte var lite ruttet. Halva jobbet hade liksom varit gjort då iom att han har varit där för hämnting, lämning och på dropp in och annat. Där springer han ju rakt in nu. Hoppas att det går bra iaf. Han kommer nog tycka det är kul där men jag har ingen aning om han ommer att få varsta separationsskräcken.

Nej nu skall jag springa hem och leka lite för klockan är 17.

Ha det så bra alla! jag skall försöka titta in igen och inte vänta ett år

• zamihr

Hej på er! Jag har fått nackspärr och kan inte göra ett enndaste dyft mer än och glo på tv och surfa, så jag tänkte ta och passa på att uppdatera mig här  lite vilket var mycket länge sen. Tycker det är kul att kika in här ibland och se om någon har skrivit nåt om hur de har de.

Fem, jag har inte riktigt hängt med i alla dina turer men vad jag förstår så är det  nu under kontroll med din sjukdom (?), hoppas nu du får vara fri och frisk från cancern. Och ett stort GRATTIS till er nykommling som jag nu misstänker börjar bli stor  vid de här laget.

Oscar  har nu hunnit bli drygt 9 månader och är i full fart med att upptäcka världen. Han är på gång att få sina först tänder så han har förvandlats från världens nöjdaste bebis (iaf jämfört med Wilmer!) till en ganska gnällig sådan istället, dessutom har han varit ganska mammig nu en period. Men det går nog snart över!
    Oscar har mjölk och ägg allergi, lite små trixit i början men nu har vi kommit in i det och det funkar bara bra. Hans äggallergi är ganska krafig så vi kan bla inte steka ägg här hemma.
    Tror det blir svårt att få tag på en tårta till hans 1 års kalas. Någon som vet något bageri som gör mjölk- och äggfria tårtor? Misstänker att det blir till att leta upp något recept på äggfri tårtbotten och ge det till någon kär släkting som får hjälpa oss att baka ihop en tårta.

Wilmer har växt så det knakar nu i sommar, han har blivit så stor nu min store lille pojk. Att leka med kompisar har för honom blivit allt  viktigare, vilket ibland kan vara svårt att få till de dagar han inte är på dagis.

Tvåbarns livet är ganska intensivt, kan inte idag fatta att jag tyckte det va så jobbigt första året med bara ett barn...  Skönt att man har snälla och goa släktingar som hjälper till med lite avlastning mellan varven. Dock har vi aldrig lämnar bort Oscar än, de får nog dröja ett bra tag till, vi va ju ganska sena med att lämna bort Wilmer, tror inte det blir lika sent med Oscar. 

• Fem

zamihr - hör av dig till Malin (Mallen). Nova är ju allergisk och Malins Andreas är multiallergiker så hon kan laga vad som helst utan i stort sett några som helst allergena ingredienser ;)

Tack för alla tankar och jo, här går det åt rätt håll. Inga operationer är planerade just nu, dock går jag på kontroller varannan månad och om de hittar nåt på någon av dem blir det operation direkt så det är ändå lite nervöst. Tyvärr gick ju tumören i benet så långt ner att det spridit sig ut i blodbanorna så jag blir aldrig kvitt skiten, nu gäller det bara att hitta metastaser och nya tumörer innan de gör nån skada. Spännande värre, för varenda gång jag får hosta, huvudvärk eller ont i magen tänker jag lungcancer, hjärntumör eller tjocktarmscancer. Man kan ju bli hypokondrisk för mindre ;)
    Dock är det ändå jävligt bra just nu för våra tre pojkar mår väldigt bra och lille Jack är ett fantastiskt litet barn som sover bra på nätterna och är glad på dagarna. Hans bröder älskar honom och vi har inte haft några slagsmål eller svartsjukeutbrott. Jag kan också berätta att tredje barnet är en barnlek. Andra barnet blev ju en väldig omställning och det var stundvis jävligt jobbigt men här bara flyter det på liksom, som om han alltid varit här.

• annsofiea

Fem: Innebär det att cancern finns i ditt blod och kan dyka upp var som helst och när som helst? Vilket stressmoment. Vad skönt att höra att det går så bra me tre barn. Man blir ju nästan lite inspirerad..

Här har vi för första gången sen Ida föddes börjat jobba båda två. Så nu försöker vi komma in i lämna/hämta/vab-rytm. Ida och Molly går på samma förrskoleavdelning, vilket känns lyxigt och tryggt. Mollys inskolning har flutit på fint. Jag ska jobba 80% och vara ledig på onsdagar. Har dock en egen klass med allt vad det innebär så jag misstänker att det kommer bli som att jobba 100% på fyra dagar.. Men det känns faktiskt riktigt kul än så länge! På torsdag kommer eleverna. En hel bunt hormonstinna 12-åringar :)

.

• syanha

Gud va tråkigt det är å bare sitta hemma och vente!!!!!!!!!
    Snart skal ju den lille komme, helst NUUUU!!!
    Men det er ju några dager kvar, konstigt at man sitter och venter på at det snart skal gjöre jäv....ont. Och man vill ha det ont...hehe

Her ruller livet på som vanligt. Barna i dagis och dom trivs. Dom er helt fantstiske mot hverandre och mot andre. Eirik kaller Noah for "Noah min". Så sött!
    Men er ju lite bekymret for dom har aldri varit borte från hverandre nån gång. Måste forsöke få lite egentid med varje pojke, men det blir ju mer problemer med det nu som man får en till.
    Jag hoppas iallefall at dom tar imot ungen, dom er ju van till å dela allt. Tror det blir bra jeg!

Hoppas alle har haft/har en bra sommer!

Klem s

• syanha

En snabb fråga till alle er som hadde sjal, hoppas det fins några kvar som kollar tråden.
    Va är best? Va skal man ha till en nyfödd? Vart kjöper man det?

Hadde ju inte det förra gången med två barn, men nu vill jag ha det!

Några tips???

Svar på tråden 16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)