Inlägg från: annsofiea |Visa alla inlägg
  • annsofiea

16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)

Hahaha, påskkärringar, hahaha. Mina systerbarn har också sagt diverse pinsamma men otroligt roliga uttalanden om folk. Men det är ju skillnad när de säger ngt av ren förvåning eller när det är meningen att såra. Ida utbrast glatt "Åh titta, en gammal tant!" igår. Lite pinsamt men det fanns eg inget nervärderande i uttalandetutan bara ett konstaterande.

• annsofiea

Hej på er!
    Här har det varit dött ett tag. Kan berätta att det är vår tur att ha vattkoppor nu. Ida har ca 15 prickar men jag antar att hon kommer att vakna upp imorgon med betydligt fler. Molly är än så länge prickfri.
    Annars är det bra här. Det har ju varit så fantastiskt med lite varmare väder.
    Nu ska jag lägga mig i sängen och se på DH. Lite glass till det kanske :)

• annsofiea

Fem: Innebär det att cancern finns i ditt blod och kan dyka upp var som helst och när som helst? Vilket stressmoment. Vad skönt att höra att det går så bra me tre barn. Man blir ju nästan lite inspirerad..

Här har vi för första gången sen Ida föddes börjat jobba båda två. Så nu försöker vi komma in i lämna/hämta/vab-rytm. Ida och Molly går på samma förrskoleavdelning, vilket känns lyxigt och tryggt. Mollys inskolning har flutit på fint. Jag ska jobba 80% och vara ledig på onsdagar. Har dock en egen klass med allt vad det innebär så jag misstänker att det kommer bli som att jobba 100% på fyra dagar.. Men det känns faktiskt riktigt kul än så länge! På torsdag kommer eleverna. En hel bunt hormonstinna 12-åringar :)

.

• annsofiea

Hej hej!

Vi ska till Karlstad till mamma och pappa över jul. Båda mina systrar med familjer kommer också så det blir fullt hus.

Ida fick skidor i födelsedagspresent och Pets och massa annat krafs.

• annsofiea

Jag tycker att det är kul om den hålls vid liv. Tror att det är FB som konkurerar :)

• annsofiea

Hallå folk! Hade det inte varit kul med nån form av återträff??

Och en sak till, några fler 3:or på gång? Här är det lugnt på den fronten men vissa försök till övertalning pågår...

• annsofiea

Åh vad roligt! Fick gå in på din profil och kolla eftersom du bytt namn. Lagom till jul, vad roligt!!

En till som ska träda fram alltså, hmm nu börjar jag gissa :)

• annsofiea

Absolut Kaffe, byte blir bra! Vi måste bara samplanera detta ordentligt då. En liten detalj är ju bara att vi inte har kommit lika långt i 3- barnsdiskussionen här. Men som sagt, det är ju bara en liten detalj ;)

• annsofiea

Hej! Är det vanligt att förvandlas till en mer monsterliknande verson av sig själv strax innan man fyller fem?

• annsofiea

Idag fyller min Ida-flicka 5 år och jag är så stolt så jag spricker över att vara hennes mamma. Nu är hon som vanligt igen och det är den lilla som är vår stora utmaning.

kaffe, har ni kollat kön? Kolla min profil vet jag. Goda nyheter där ;)

• annsofiea

Åh nej! Tråden är död :( Ett halvår har gått sen nån skrev sist. Och vi har fått en lillebror i familjen.

Svar på tråden 16e tråden för Göteborgs vintermammor 06/07(som nu till viss del är 08/09-mammor)