Tips på kliniker och priser, äggdonation utomlands
Hej,
Hej,
Här kanske?:
www.familjeliv.se/Forum-11-360/m51377791.html
Jag tycker du ska fortsätta med att maila olika kliniker. På så sätt får du också en uppfattning om hur de verkar.
Många kliniker har sina priser på hemsidan, men de brukar inte nämna några väntetider.
När det gäller priser så kan två kliniker i samma stad skilja jättemycket i pris.
I Riga tex, kan det skilja SEK 25000 för ett färskförsök.
Det finns också kliniker där man kan få redan befruktade ägg, färska eller frysta, och då är priset lägre.
Viktigt är också att tänka på hur länge man behöver stanna i närheten av kliniken och om man måste dit på ett första informationsbesök innan själva ÄD.
Dessa kostnader måste man ta med i beräkningen om man väljer klinik utifrån pris.
Tack för bra tips! Jag fortsätter surfa runt.
Jag har svarat dig i inbox Happy.
TS: Ja, när det gäller priset så var det EGV och AVA som jag tänkte på.
Jag har förut varit på AVA i St Petersburg. Där var det jättebra, men tyvärr måste man stanna rätt länge där + ett informationsmöte ett par månader innan själva ÄD.
Men väldigt fräsch klinik och vänligt bemötande på kliniken.
isisis: Vill du inboxa mig med så skulle jag bli SÅ tacksam!
Man kan googla själv,bäst är att söka på IVF IST*ÄLLET för eggdonation !
Då får man fler träffar.
Man googlar på IVF och stad i samma sökning.Ibland är det den näst största staden i landet som har kliniker.
Sedan mailar man.Frågar om de har äggdonation,pris och väntetid.
Roligt att få svar och jämföra.
Ibland är hemsidan inte på engelska,men man kan alltid skriva på engelska i kontaktrutan på deras hemsida iaf.
Man ser ju hur hemsidan ser ut och kan föreställa sig lite vad den handlar om.
Man kan få en rätt god bild om det verkar intressant eler ej.
Hittar man en sida på svenska så kan man räkna med det dubbla priset
Sen om man skaffar Google Crome så översätter det programmet alla språk till engelska på en webbplats med bara ett klick. Det kan man ladda ner gratis - men det tar mycket minne i anspråk. Bra för de som inte ens har engelska sidor.
Hej,
Jag och min man har varit på AVA-kliniken i Åbo i Finland. Man var tvungen att åka över på ett informationsmöte med en läkare först. Detta besök kostade 100 Euro.
För att sen göra själva äggdonationen fick vi betala 7500 Euro. Vill man frysa in eventuella embryon som "blir över" kostade detta ca 350 Euro. Vi har nu varit över 2 gånger och det har tyvärr inte lyckats, men mitt intryck utav kliniken har bara varit positivt, professionellt och fräscha lokaler och det är 4-5 månaders väntetid. Det är dessutom ganska smidigt att ta sig dit. Vi har flugit över Arlanda-Åbo och det går på bara drygt en halvtimme. Därefter buss in till Åbo 20 min. Man behöver inte stanna något extra utan vi har åkt fram och tillbaka på samma dag. Tyvärr kostar det ju lite mer med flyg, men å andra sidan behöver man ju inte ta ut så mycket semester om det kan vara krångligt.
Nu har vi lagt ut så mycket pengar och ändå inte blivit gravida, men jag skulle gärna vilja göra ett nytt försök igen. Nu har vi tyvärr inte fler embryon i frys så vi måste börja om igen. Dyrt, men skulle det bli en bebis är det ju värt varenda krona.
Kram
Oj då, vi tittade bara på AVA-kliniken och tyckte att Finland verkade bra, dels med språket och även att det är hyfsat smidigt att ta sig dit, men kanske ska kolla lite mer om det blir ytterligare en gång...
Hej,
jag rekommenderar kliniken i St. Petersburg där vi har lyckats, har en underbar son som är 7v.
All information hittar du på www.avapeter.com.
Lycka till!