• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

I morgon ska jag lämna blodprover, men redan nu vet jag att detta inte kommer sluta lyckligt och det blir fler resor till Riga.

Vi har aldrig fått ett plus, om vi bara fått det så hade man vetat att det kanske funkade i alla fall Men nu?? Nästa gång blir nionde insättningen i så fall..(med ivf och äd) 

• MrsCecilia

Jag blev nekad att ta blodprov, så jag fick gå igen. Ringde CVL som sa: -oj då. Vi har inga råd att ge dig.

Efter ett smärre sammanbrott fick jag tag på Sophiahemmet som gör det för 200 kr och de sa att cityakuten även gör det. Men idag hinner jag inte vara borta från jobbet mer och i morgon åker jag på tjänsteresa.
    Så det får bli på torsdag eller fredag.

Dessutom har jag testat minus idag vilket även de utlöste en gråtattack på jobbet.

Just kan saker nog inte bli värre.Gråter

• MrsCecilia

Mela: Vi skickade foton och kompletterade med alla prover på vårt första besök i Riga, det de inte hade tog dem där. Jag litar på dem, de har stenkoll på läget.

Jag tror oxå att det är bra att röra på sig, man gör så mkt man orkar. Jag fick däremot inte rida eller cykla (vi cyklar oftast flera mil)

Von Hiram: Ja fy fasiken vad jobbigt det är! Jag tänkte däremot dra i gång nästa som fort som möjligt. Jag känner åldern och paniken i hasorna. Vi har aldrig plussat. Någonsin.

Tror ni jag kan sluta med medicinerna nu? För mailar jag Nadia kommer hon bara säga att vi ska vänta på blodprovet (och det blev ju en katastrof det oxå) Jag får sån magkatarr av allt och min mage är som en ballong.

• MrsCecilia
    Uppdaterar

På gång:

Tistel Preliminärt ET juli?
    Smugs ET 13/6
    MrsCelan FET ?

Ruvare:

Gravid:
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5
    Pysseltomten, ET 28/5
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• MrsCecilia

Tistel: Hon sa bara att jag skulle maila när min nästa mens kommer vilket borde vara om typ 4 veckor då..Jag hoppas verkligen att din slemhinna "skärper" till sig och ni är på G snart igen! Hoppas vi är där samtidigt så vi kan ses denna gång

och jag hoppas inte det tar så lång tid som för dig Bollan...4 månader? OMG!  

• MrsCecilia
    Tjobabi skrev 2011-06-20 09:18:36 följande:
    Faan, även om jag hade räknat med att sista inseminationen inte skulle funka och därför bokade tid i Riga så är det ändå en sån sorg när den där j***a tanten dyker upp. Hur orkar ni andra? Min dök upp nu på morgonen och det känns som jag hamnar i en bottenös avgrund varje gång.

Är så himla rädd att inte ska bli nåt. Om jag blir så här ledsen när jag får misslyckade försök med mina egna ägg, som jag redan vet är kassa, hur kommer jag då må om inte ÄD funkar? Är livrädd att det ska gå åt skogen och sen sitter jag här barnlös, ensam, bitter och pank.

Vart tar mitt liv vägen om det inte blir barn? Hur orkar jag igenom det?
    Ser både fram emot Riga besöket och ändå inte. Lyckas det så är det ju underbart men om det inte lyckas så blir det så svart på vitt att det är kört. Riga är en chans men det är också ett domensväntrum.

Ja, denna gången blev det inget glatt meddelande precis men just nu är det inte så glatt heller...
    Hur orkar ni andra?
    Jag är ledsen för din skull! Vilket skit!

Det gör vi inte. Varje gång så dör hjärtat och man blir alldeles tom. Framförallt nu när alla andra plussar känns det som jag kommer bli ensam kvar.

Det skriftar mellan ilska och sorg, just nu befinner jag mig nånstans mittemellan. Det här är ju vår enda chans, vi får inte adoptera, mina egna ägg är kassa. Det finns liksom inga alternativ.

Jag har inga tröstande ord alls, inga tips..För egen del kör jag bara på. Försöker att inte tänka (en omöjlighet)..Jag tror jag har mer panik än min make. Han är mer- blir det så blir det..
  • MrsCecilia
    Tjobabi skrev 2011-06-20 13:31:04 följande:
    Tack Bollan!
    Ja fy fasiken vad jobbigt det är! Alla plussar å får barn till höger och till vänster. Ibland är det svårt att bara åka och handla för jag klarar inte att se alla familjer. Där går jag och plockar ner en-stycks saker i min kundkorg...familjepacken verkar dröja enormt i min enpersons familj.
    Å nu kommer midsommar å hela baletten. Har sagt jag ska fira med min plastbrors familj å hans föräldrar. Brorsan har en 1åring som det gullas konstant med, går inte att föra en vuxenkonversation när farmor o farfar drar igång sitt gulligull som aldrig tycks ta slut. Till och med när de var hemma hos mig på min födelsedagsmiddag höll de på trots att de vet vad jag går igenom. Blir så ledsen och det känns så respektlöst.

Vore ju hemskt skönt att känna så "blir det så blir det"!

Nej, usch vad jag gnäller idag! Det finns ju iaf hopp en liten stund till. Får försöka hålla fast i det och tro på att det går.
    Samma här, avskyr högtider. Vi blir liksom utanför..Vi passar inte in i samhällsmallen. ALLA har barn utom vi. Och de började skaffa barn samtidigt som oss och har nu 12-15 åringar. Helt knasigt.

Jag är oxå gnällig, fast inte bara idag utan typ jämt nu för tiden tycker jag.. 
  • MrsCecilia
    BollanB skrev 2011-06-21 18:48:19 följande:
    Dåliga nyheter; var på vul idag och man kunde bara se två hinnsäckar men inga foster, ingen gulsäck, helt tomt.
    Läkaren ville dock inte döma ut det helt och hållet, utan jag skall göra ett vul om en vecka igen.

Man har ju hört att det händer att de missar fostret, att det inte syns. Och sen vid nästa VUL så finns det plötsligt där.
    Men rätt ovanligt måste det ju ändå vara....

Finns nog inte mycket hopp kvar. Känns som att jag blivit lurad, gå runt här och vara trött och illamående helt i onödan.
    Men fy så hemskt! Och en hel vecka innan du verkligen får veta? Håller tummarna! Kram!
Svar på tråden AVA klinik i Riga