Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

AVA klinik i Riga

bryoniaa skrev 2017-08-17 14:50:03 följande:

UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.

Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.   

bryoniaa skrev 2017-08-17 14:54:18 följande:

UndrandeSökare; för mensblodstestet, köpte du burk på apoteket? Bor du i Sthl - körde du testet till Fedex på Arlanda? Det minns jag tjejerna gjorde då i början men nu vet jag inte vad som är bäst?

Ja, alltid bra att vara aktiv och kolla upp olika möjligheter så man har en plan B !

Här hittar du all info om Serums Mensblodtest, inkl adressen dit du skickar:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

För Mensblodtestet så gick jag till min VC och fick ett gratis urinprovrör
    Provrör med gul skruvkork.
    Men du kan även köpa urinprovrör och koksalt på Apoteket eller Apotea:
    www.apotea.se/urinprovsrör-av-plast-30-ml
    www.apotea.se/natriumklorid-braun-250-ml

Sen köper man en vadderad påse i minsta storleken att skicka det i på
    tex Clas Ohlson. Det kostade 2 vanliga frimärken dvs 14 kr att posta,
    för det var inte skrymmande.

Kom ihåg att skicka med ett följebrev med dina adressuppgifter och epostadress och att du vill göra mensblodtestet samt märka provröret
    med ditt namn och ditt födelseår, månad och dag.

Det är Chicagoblodproverna som ska till USA som de brukar skicka
    med Fedex från Arlanda (för att utreda om man har överaktivt immunförsvar,
    del av Serums immunutredning). Chicagoproverna och de andra blodproverna tog jag på plats i Aten när jag var där för immunutredning och de skickades därifrån till USA.

Mensblodtestet kan du lägga på vanlig brevlåda.

Hör av dig igen om du har fler frågor.
    Lycka till !

• UndrandeSökare

bryoniaa- Du sa att du tidigare haft kontakt med Serum och Penny.
    Har du varit i Aten och gjort utredning för immunförsvaret ? eller gjort hysto?

Serum har just nu sommarstängt till 28 augusti 2017. Men du kan fylla
    i deras Questionaire och maila in det, så svarar Katie på Serum om du vill ha
    kontakt med dem igen. Katie svarar även nu när kliniken har stängt.

www.ivfserum.com/questionaire/

• UndrandeSökare
    bryoniaa skrev 2017-08-17 17:31:15 följande:

UndrandeSökare; tack för svar ang mensblodstestet! Just det, det testet kan man skicka med vanliga snigelposten   Då tror jag att jag gör det om inte detta lyckas och så switchar vi till Serum. Trots allt. Jag har varit hos DrD för flera år sedan och har fått ett barn tack vare immunbehandling    

Varsågod, jag tror alltid det är bra att göra Mensblodtestet.
    Då låter det klokt att byta klinik till Serum ifall det inte skulle gå vägen nu,
    jag tror helt klart att de har mer hjälp att erbjuda.

Jag har också gjort immunutredning hos Dr D på Life Clinic i Aten, men eftersom han inte ville ta några prover - inte ens spermaprov på sambon, så blev det ju missfall även med hans behandling

Du kan ju börja med att fylla i Serums questionaire och maila in det samt skaffa
    urinprovrör, koksalt, vadderad påse, frimärken och skriva ut Mensblodinfon och läsa igenom den redan nu om du vill, så är du redo ifall det blir aktuellt.
  • UndrandeSökare

Provence- Både läkaren och koordinatorn gav mig en hel lång lista med restriktioner muntligen, allt från att undvika all stress, inte lyfta tungt, undvika alla infektioner och snuviga människor etc. Tänker att det nu finns gott om snuviga människor nu när skolorna börjar, i kollektivtrafiken etc

Ta gärna med dig papper och penna och skriv ner deras råd. Då kommer också få möjlighet att ställa frågor till dem, så skriv ner dina frågor i förväg så glömmer du inget.

Jag drack varken kaffe eller te och absolut ingen läsk efter insättning. Försökte undvika alla snuviga och använde därför inte kollektivtrafiken.

Jag har läst i andra trådar att vissa sjukskriver sig efter insättningen under ruvningen. Men prata med kliniken och fråga vad de tycker.

Lycka till i Riga !

• UndrandeSökare

bryoniaa- Ja, det blir ännu lite billigare med LCHF koden än med fertilitetsguiden-koden hos Werlabs, så testa gärna med LCHF

Joo, när det gäller Dr D så håller jag helt med dig, att han tror ALLT handlar endast om immunattacker..."Men har man endast en hammare som redskap, så ser alla problem ut som spik"

Dr D tog endast prover på mig och vägrade spermaprov på mannen för han sa att "Blir man gravid naturligt så kan det omöjligt vara något fel på spermierna- eftersom felaktiga spermier kan inte befrukta ägg". Vilket tyvärr är helt fel !

Han hittade koagulationssjukdom på mig. Men efter missfallet med hans mediciner, så reste vi till AvaRiga och gjorde dna fragmentationstestet och de hittade både dnafel och fragmentationsfel så då valde vi dubbeldonation för att maxa chanserna. Satte in 2 färska embryon normala enligt PGS, men tyvärr ofostrigt, blev missfall i v.11. Troligen ofostrigt pgr av min koagulationssjukdom tror vi.

Ja, vi har nu kvar 5st blastos i frysen som alla är normala kromosommässigt enligt PGS. Hoppas kunna göra nästa försök i september eller oktober 2017.

Innan valet föll på AvaRiga, hade vi kollat på Serum och skrivit ut och fyllt i deras Questionaire, men precis som er valde vi Riga för det var mycket närmare. Men har ju insett nu, att AvaRiga inte kan nåt om immunförsvaret och koagulationssjukdomar och inte har mycket att erbjuda när det krånglar.

• UndrandeSökare

bryoniaa- Jag har en koagulationssjukdom som heter APS (Antifosfolipidsyndrom). Hittades inte vid svenska missfallsutredningen för de tog för få prover. Men Dr D tog ju många fler provet och hittade det då.

Har haft 6 missfall totalt, aldrig sett hjärtslag.

Av dessa 6 var 2 ofostriga (grav nr 1 och nr 6) det betyder att det endast blir en tom hinnsäck. Inget foster. De andra gångerna missfall eller MA i v. 5-v.11.

De två senaste graviditerna använt immunmediciner (Trombyl, Clexane, kortison) och vid grav nr 5 även intralipiddropp.

• UndrandeSökare

bryoniaa- Tyvärr funkar inte Dr Ds immunsupport så bra på mig eftersom hans käpphäst är Intralipiddropp och han vill ju att man ska ta det innan graviditet. Men troligen trycker il ner immunförsvaret för mycket på mig, eftersom när jag inte tar il blir jag gravid, men tar jag det kan jag inte plussa alls. Har försökt diskutera detta med Dr D, men han har inget att erbjuda om inte IL funkar.

• UndrandeSökare

bryonia- Tack för länkarna !

Innohep, clexane och fragmin är alla blodförtunnande sprutor, olika verksamt ämne bara. Clexane används oftast av klinikerna i Grekland. Fragmin och innohep används oftare i Sverige.

Hur många graviditeter har du haft? Och hur många missfall?

Vad hittade Dr D på dig? Högt Tnf-alfa?

Höga Nk-celler? Nåt annat?

• UndrandeSökare

bryoniaa- Jag har inte haft någon kontakt själv med Dr Gorgy i London, men läst om en del i Atentråden som rest till honom tidigare för ivig och LIT. Dr D sysslar ju inte alls med ivig eftersom det är en blodprodukt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga