plupp06 skrev 2010-10-28 19:35:48 följande:
Fråga på du, inga problem!!
Har ett barn, en liten ÄD bebis som nu är 4,5 månad
Mitt TSH låg väldigt presat när jag var gravid, dvs nästan 0. Eftersom jag har super höga TPO antikroppar så är det bra att TSH är så lågt som möjligt. T4 och T3 som är andra sköldkörtelvärden låg inom refernsintervallet. Min läkare sa att med rätt dos levaxin så ska det inte vara några problem att bli gravid! När man har underfunktion så är TSH värdet för högt, du skriver att dina värden var låga? Vilken levaxin styrka har du börjat med (man brukatr oftast trappa upp dosen)? Jag tar i dagsläget 100 mcg, som gravid 125 mcg.
Kram
Jag har inte jätte koll på det ännu. Men det var något värde som var för lågt i alla fall. Ska lämna prover igen v 48 för att se om jag har antikroppar eller vad han sa. Ska hämta ut levaxinet i morgon så kan svara på styrkan då
Grattis till er lilla plutt, då är ni levande bevis på att rätt diagnos ger resultat
Hinos:Ok, jag hoppas det gäller mig med. Men jag kommer ju aldrig kunna bli gravid med mina egna ägg så vi hoppas på försök nu med ÄD.
Aha det blir FET tar man zoladex då med? det viste jag inte. Lycka till det närmar sig nu