• BollanB

AVA klinik i Riga

Tistel: Vad snabbt ni kunde starta ny behandling! Skönt att slippa gå overksam, eller hur?
    Vi gjorde ET med minus 31/1, sedan fick vi vänta ända till 17/5 med FET. Kändes som en evighet...
    Just nu känns det som en evighet till den 21/6 då vi ska på VUL. Kan knappt glädja mig åt plusset pga av oro för att det inte skall se bra ut...

• BollanB

Vid IVF i Sverige har jag fått rekommendationen " lev som vanligt".
    På AVA däremot säger man:
    - ingen sex på 5 dagar
     - inte lyfta mer än 10-15 kg
    - inte göra magövningar vid träning
    - inga varma bad eller bastu på 3-4 dagar

Skogsvandring tycker jag låter som en lisa för själen!

• BollanB

Mrs Celan och von Hiram; så ledsamt att det inte blev er tur denna gången. Förstår så väl frustrationen och sorgen. Hoppas att ni orkar ladda om.

• BollanB

Grattis Pysseltomten till ditt plus!

Tack även för att du uppdaterat listan, jag har inte vågat göra det själv ännu.
    Ville egentligen vänta till vul nästa tisdag. Vet inte vem jag lurar, men det känns så svårt att tro att jag är gravid.
    Har ett MA i bagaget, vilket kom som en chock. Hade massa graviditetssymtom och trodde att jag vid vul skulle få reda på om det var en eller två som hade bott in sig. Istället fick vi vet att det fanns ett alldeles för litet  embryo utan hjärtaktivitet.

Men idag har illamåendet som igår bara var som ett avlägset obehag ökat. Har tack och lov inte kräks ännu (har ett jobb där det blir lite svårt att lösa det diskret och ingen vet förstås något ännu). Men alla tecken på pågående aktivitet i kroppen är ju positiva, eller hur!

• BollanB

Vad skönt Hinos att allt är bra med de små liven. Och tänk vad fort tiden går, du är ju snart halvvägs, va?

• BollanB
    MrsCecilia skrev 2011-06-17 11:45:56 följande:
    Jag fick svar från Nadia att jag ska höra av mig när jag får nästa mens. Hur blir det då? Ska jag nedregleras eller ska jag köra piller på en gång? Vet ni? Tidsschema?
    Det verkar som att behandlingarna är indivduella. Men så här var det för mig.
    Gjorde ET 31/1 som blev ett minus. Då ville jag så snabbt spm möjligt få göra ett FET. Men det dröjde ända till 17/5! Alltför lång väntan när man är på G...
    Nadia sa precis som till dig att vi skulle vänta in nästa "vanliga" mens.
    Jag startade nedreglering ungefär tre veckor efter mensens första dag. Behandlingen var likadan som vid ET.
    Lycka till!
  • BollanB

Grattis Siv77 till de tre som tickar där inne!
    Hoppas illamåendet ger med sig också.

• BollanB
    Tjobabi skrev 2011-06-20 09:18:36 följande:
    Är så himla rädd att inte ska bli nåt. Om jag blir så här ledsen när jag får misslyckade försök med mina egna ägg, som jag redan vet är kassa, hur kommer jag då må om inte ÄD funkar? Är livrädd att det ska gå åt skogen och sen sitter jag här barnlös, ensam, bitter och pank.

Vart tar mitt liv vägen om det inte blir barn? Hur orkar jag igenom det?
    Ser både fram emot Riga besöket och ändå inte. Lyckas det så är det ju underbart men om det inte lyckas så blir det så svart på vitt att det är kört. Riga är en chans men det är också ett domensväntrum.

Ja, denna gången blev det inget glatt meddelande precis men just nu är det inte så glatt heller...
    Hur orkar ni andra?
    Mela!
    Jag tror att det du tar upp är något som vi alla funderar på. Vad händer om det inte funkar? Själv tror jag att jag skjuter det framför mig, än har jag inte gett upp liksom. Men hur jag skall hantera det om den dagen kommer att jag måste fejsa fakta: att det kanske inte blir några barn. Jag vet inte.
    När vi började den här resan var det mkt lättare att tänka "blir det så blir det". Men ju längre vi försöker desto viktigare har det blivit för mig. Försöker tänka att visst har jag ett rikt liv ändå, men...där finns ett men.
    Jag griper i det statistiska halmstrået. Ca 30% av ivf med äd resulterar i ett barn, alltså måste det ju bli min tur så småningom, efter 3-4 ggr åtminstone. Om man får tillbaka 2 ägg skall hela 70% lyckas!
    Ingen tröst direkt men du är i alla fall inte ensam om att känna som du gör. Ladda för ÄD så är vi många som håller tummarna för dig.
    Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga