• niki74

AVA klinik i Riga

Hade gått till en privat gyn, eller prövat på vårdcentralen möjligtvis. Blev nyfiken o googlade. APTT är ett koagulationstest och Anti Hbc en annan variant av Hepatit B test (detekterar olika sorters antikroppar mot hep B).[/quote]

Tackför svar. Jo, jag gick till en privat gyn här i vår stad när jag skulle göra första undersökningen inför ET (som resulterade i ett underbart barn!) men de tog ca 2200 kr för den undersökningen! Visserligen fick jag på köpet alla blodtester som jag behövde göra, men jag tycker att det är galet dyrt! När jag sedan mätte slemhinnan så åkte jag till sthlm till en privat gyn som "bara" tog 1100 kr för besöket.

Om jag ska betala över 2000 kr för ett första läkarbesök, så kan jag ju lika gärna köpa mig en biljett till Riga göra alla tester och undersökningar där tänker jag.

Ska kolla upp om den möjligheten finns och vad det skulle kosta.

• niki74
    UndrandeSökare skrev 2017-06-13 10:15:49 följande:

Niki74- APTT mäter blödningdtid.

Kolla med din vårdcentral om de vill hjälpa dig. Vissa vårdcentraler kan tänka sig att hjälpa till mot betalning har jag hört. Kolla runt på flera vårdcentraler och erbjud dig att lista dig på den som vill hjälpa dig.

Tsh och T4 är sköldkörtelvärden och det vet jag att man fortfarande kan ta hos Werlabs.

Annars kolla med kliniken du ska till om de kan ta proverna där på plats. Nån tjej som skulle till klinik i Polen gjorde så.

Tack för svar! Hmm, det där testet som mäter blödningstid tog jag ju på plats när vi gjorde vårat ET. Kan ju inte vara nödvändigt att ta igen tycker jag. Jag menar, kan sådana värden ändra sig så mycket?

Jag funderar på möjligheten att åka till Aha clinic och göra undersökning och blodprover där och kanske även få nedregleringsspruta. Jag får höra med dem.
  • niki74
    Rosen 76 skrev 2017-06-13 09:02:17 följande:

Jag tar allt via min BM/ Vårdcentral. Dock har jag aldrig tagit APTT?!

Tack för svar! Då går inte du på AVA Clinic gissar jag? När du skrev vad det var för test så kom jag på att de tog ett sådant test på mig på kliniken innan ET eftersom jag inte hade gjort det i Sverige.
  • niki74
    Rosen 76 skrev 2017-06-14 13:24:01 följande:

Jo, jag går på AVA men har aldrig tagit APTT... de kanske har tagit det på plats då fast jag missat det :)

FYI så tog jag alla mina blodprov hos BM igår och fick betala 500kr för AntiHbc och Tsh... sniken BM med andra ord! Hade jag ringt VC så hade de nog bara gjort det gratis... Jaja... gjort är gjort :)

Jag är nog lite skadad av priserna för blodprov och undersökning i min stad att jag tycker att dina 500 spänn var jättebilligt! Ha ha!

Vart tar du blodproverna för HIV och syfilis? På samma ställe?

De tog APTT prov mig på AVA för att jag missat att ta det hemma. Jag hade ingen ökad blödningsrisk och fattar inte varför jag måste ta det igen. Kanske ska spela lite dum och låta dem göra det där igen om de kommer på det.
  • niki74

Dilemma! Vi fick idag besked att vi ska vara på AVA Clinic den 12 september kl 14. Vi har ett inbokat flyg som anländer kl 12.05 och visst hinner man ta bussen till kliniken tills dess MEN hur säker kan man vara att flighten inte blir försenad eller inställd??????!!
    Nu är jag jätteorolig över detta. Hur hade ni gjort? Bokat om? (finns få direktflyg kvar) Hur har ni som bara åkt över dagen gjort och hur har det fungerat?

• niki74
    Maran73 skrev 2017-09-01 20:36:20 följande:

Hej! Vi har åkt från Sthlm med ett mycket lika "schema". Vi tog taxi fr flyget vilket kändes säkrare och snabbare än att leta efter bussar, inte särskilt dyrt och tog ca 15-20 min max. Flera taxibilar stod och väntade vid utgången. Flyget hade kunnat vara ca 90 min försenat och det hade funkat ändå. Och, blir ni någon halvtimme sena borde det väl inte vara kört för det? För oss har det iaf funkat jättebra med en ganska tight tidplan! Gjort så ca 4 ggr.

Tack för svar Maran73! Då får vi kanske ta och chansa på att det kommer att fungera med flyget. Ska höra med Veronika om det är möjligt att flytta fram tiden till 14.30 istället.

Vi är tyvärr tvungna att ta bussen eftersom vi har med oss våran 1 åring och inte vill släpa med oss en bilbarnstol för ett dygn borta.
  • niki74
    TyckOmMig skrev 2017-09-01 21:59:20 följande:

Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.

Lycka till!

TyckOmMig skrev 2017-09-01 21:59:20 följande:

Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.

Lycka till!

Förklarade för Veronika och hon tyckte att det var tillräckligt med tid att ta sig till kliniken så länge det inte är några förseningar. Hon skulle till och med kolla upp om det gick att förbeställa taxi med bilbarnstol som står och väntar på oss. Hon är så hjälpsam!

TyckOmMig jag skulle verkligen behöva din expertis. Jag vet ju att du gjort flera lyckade försök och fått tvillingar.

V frågade om vi ville sätta in ett eller två embryon och att det skulle bli ett sådant svårt beslut trodde jag inte.

Vårat första OCH lyckade försök satte vi in 2 embryon (3dagars) och det resulterade i en underbar liten bebis som precis blev 13 månader.

Vi vill inte jättegärna ha tvillingar nu andra gången men samtidigt så känns chanserna att lyckas mycket mindre med ett embryo.

Jag mejlade V och frågade om de tinar de embryon som fått Bäst "betyg " åt oss och ger oss det bästa.

Hon svarade att man inte gör så, för de har ingen koll på vilka som är vilka. De tinar två och det bästa av dem sätter man in. Det kan alltså bli nägon av de som är bra men kanske inte det bästa.

Alternativet var att odla vidare till blastocyst och då tinade man fyra och tog det bästa.

Hur tänker du kring det här?
  • niki74
    Provence1 skrev 2017-09-05 15:53:54 följande:

HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart

Återkommer kram till er alla så länge

Åh vad härligt! Stort GRATTIS!
  • niki74
    Rosen 76 skrev 2017-09-04 17:21:38 följande:
    Jag gjorde FET nu i augusti och fegade ur och satte in ett Blasto... tyvärr tog det ej... nu nästa FER så vågar jag nog 2 blastos för att öka chansen. Har också en 15 månaders och inte heller jättesugen på tvillingar men tar nog en chansning nu denna gången :)
    Tack för svar Rosen 76! Det hjälpte lite i vårat beslut. Känner att det har varit ett mycket större beslut nu när vi redan har en liten guldklimp. Men vi har äntligen tagit ett beslut. Tror jag. Ha ha!
    Lycka till när det är dags igen för er! Hur länge behöver man vänta mellan försöken? 2 menscykler?
  • niki74
    Rosen 76 skrev 2017-09-06 18:49:38 följande:

Vi kör på nu i nästa cykel igen så transfer någon dag i nästa vecka tror jag om slemhinnan är med mig :)

Ok. Du har alltså inte fått klartecken ännu angående slemhinnan? Du kör i naturlig cykel eller?

Jag var och kollade i fredags, alltså för 5 dagar sedan och den var bara 7,5 cm. AVA meddelande att det såg bra ut men själv känner jag mig orolig för att den inte ska ha hunnit växa till sig till på tisdag då det är dags.
Svar på tråden AVA klinik i Riga